Træterrasse - pris pr. m2
Fra : Grev Dracula

Dato : 27-07-06 11:50

Hej gruppe

HJÆÆÆLP ... Kan man sige noget generelt om, hvad en træterasse sådan
ca. skal koste pr. m2?

Jeg skal have bygget et hævet træterrasse i alm. trykimprægneret træ
ved mit sommerhus. Størrelsen er ca 115 m2 og jeg har fået vidt
forskellige priser.

Tømrer 1, der var den samme som byggede huset, gav en ca. pris på
30-40.000,- + moms, men sprang fra da det kom til stykket pga. af
manglende tid, da det kom til realiterene og terrassen skulle laves.

Tømrer 2 kom med et tilbud på 62.000 + moms for samme terrasse. Han
syntes selv, at det ret var så mange penge for sådan en terrasse, men
han mente det var nødvendigt at sætte ca 200 sokkelsten ned for at
understørre den ordentligt, og det betød meget arbejde.

For at få en afklaring spugte jeg så en 3. tømrer, som jeg havde fået
anbefalet som en god og dygtig mand. Han ville blot understøtte med
fliser og plastikkiler, men kom så med et tilbud på ca. 83.000 + moms
for den samme terrasse.

Som I måske kan forstå blev jeg ikke en sk... klogere men er derimod
nu blot ret så forvirret på et højere niveau ...

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 01-08-06 20:15

> Jeg skal have bygget et hævet træterrasse i alm. trykimprægneret træ
> ved mit sommerhus. Størrelsen er ca 115 m2 og jeg har fået vidt
> forskellige priser.

Hvor hævet skal den være?? Snakker vi hævet 5 cm over jorden eller gl
terasse, eller er det 2 m.?

Mvh
Mads

Fra : Grev Dracula

Dato : 02-08-06 20:34

On Tue, 1 Aug 2006 21:14:45 +0200, "Mads Kristiansen"
<madsk.ingenspam.@webspeed.dk> wrote:

>Hvor hævet skal den være?? Snakker vi hævet 5 cm over jorden eller gl
>terasse, eller er det 2 m.?
>
>Mvh
>Mads

Vi taler om at terrassen skal være hævet ca. 40-50 cm ved husets
fundament stigende til 60-70 cm ved terrassens kant mod haven, da
grunden er let skrånende.

Fra : Armand

Dato : 05-08-06 15:57

Grev Dracula skrev:
> Hej gruppe
>
> HJÆÆÆLP ... Kan man sige noget generelt om, hvad en træterasse sådan
> ca. skal koste pr. m2?

For fem års tid siden byggede vi en løftet træterrasse over vores gamle
(så terrassegulvet kom i plan med stuegulvet). Den er på ca. 12kvm og
kostede dengang i runde tal:
1000,- til stolper; 1000,- til lægter f. grundrammen incl. beslag og
1000,- til gulvbrædder!
Prissætningen bekræftedes da vi i år lagde en træterasse over de
efterhånden ubrugeligt skæve fliser nedenfor den anden: Str: 10kvm -
Pris: 2.000,-. Altså atter 1000,- til rammen og 1000,- til brædder!
Om dette umiddelbart kan transformeres op til dit areal vil jeg ikke
lægge hovedet på blokken over; men er det en sandet grund kan rammen
stort set ligge på jorden (á udlagte fliser til at hæve den fri for
direkte kontakt, samt til at justere på) og i så fald holder de 2000,-
pr. 10kvm som min seneste terrasse kostede!
Skal den hæves yderligere løber der udgifter til stolper for hver 2,5 X
2,5 meter til á ca 1 meters nedgravningsdybde + opstik.
Håber at du kan bruge det til noget!?

Det er forøvrigt et enkelt arbejde at udføre selv og hjemmefliden giver
fint råd til indkøb af kap-sav, waterpas, akku-skruemaskine og jordbor!

--
Armand.