/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stramt gashåndtag
Fra : Jens R. Lorentzen


Dato : 26-07-06 22:18

Hvordan lønsner man for modstanden i gashåndtaget. Mine fingre begynder
at sove, så lidt stram er den jo. Der er tale om en Suzuki 750 Katana
fra 81 (4 karburatorer). Sidder der en fjeder dernede man kan skifte,
eller kan man nøjes med at justere?

Jens

 
 
Kent (26-07-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 26-07-06 22:51

Jens R. Lorentzen skrev:
> Hvordan lønsner man for modstanden i gashåndtaget. Mine fingre begynder
> at sove, så lidt stram er den jo. Der er tale om en Suzuki 750 Katana
> fra 81 (4 karburatorer). Sidder der en fjeder dernede man kan skifte,
> eller kan man nøjes med at justere?
>
> Jens
Nogle af de gamle maskiner havde meget kraftig fjeder (eller fjedre), så
der er nok ikke andet at gøre end at skifte fjederen. Så vidt jeg husker
er der ikke returkabel på Suzukierne, som der var på Hondaerne fra den
tid. Gashåndtag og kabel skal være ordentlig smurt, så du ikke sidder og
spænder af den grund. Og der skal være det nødvendige frigang i kablet.
Og så kan vibrationer i styret også spille ind. Jeg har haft en Suziki
GS 850 og havde selv problemer med sovende fingre den gang.

--

Kent

Hekto (26-07-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-07-06 23:35

> Nogle af de gamle maskiner havde meget kraftig fjeder (eller fjedre),
> så der er nok ikke andet at gøre end at skifte fjederen. Så vidt jeg
> husker er der ikke returkabel på Suzukierne, som der var på Hondaerne
> fra den tid. Gashåndtag og kabel skal være ordentlig smurt, så du
> ikke sidder og spænder af den grund. Og der skal være det nødvendige
> frigang i kablet.
> Og så kan vibrationer i styret også spille ind. Jeg har haft en
> Suziki GS 850 og havde selv problemer med sovende fingre den gang.

Der er et lille sikkerhedsproblem!

Hvis ikke der er 'nedhaler' på gashåndtaget - to kabler der virker
modsat - er det kun fjederen der sikrer at man kan lukke for gassen!

Det er en grim oplevelse hvis spjældende bliver siddende oppe!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Jesper Hvalsøe (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hvalsøe


Dato : 27-07-06 00:14

Hekto wrote:
>> Nogle af de gamle maskiner havde meget kraftig fjeder (eller fjedre),
>> så der er nok ikke andet at gøre end at skifte fjederen. Så vidt jeg
>> husker er der ikke returkabel på Suzukierne, som der var på Hondaerne
>> fra den tid. Gashåndtag og kabel skal være ordentlig smurt, så du ikke
>> sidder og spænder af den grund. Og der skal være det nødvendige
>> frigang i kablet.
>> Og så kan vibrationer i styret også spille ind. Jeg har haft en Suziki
>> GS 850 og havde selv problemer med sovende fingre den gang.
>
>
> Der er et lille sikkerhedsproblem!
>
> Hvis ikke der er 'nedhaler' på gashåndtaget - to kabler der virker
> modsat - er det kun fjederen der sikrer at man kan lukke for gassen!
>
> Det er en grim oplevelse hvis spjældende bliver siddende oppe!
>
Der er nedhaler på zukierne fra den tid.
Skift du bare fjederen til en mindre kraftig.

De kan være temmelig stramme.
Min gamle GSer gav et højlyft smæld, hvis jeg slap håndtaget med fuld
rulle.

Henrik (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 27-07-06 17:25

Jens R. Lorentzen wrote:

> Hvordan lønsner man for modstanden i gashåndtaget. Mine fingre begynder
> at sove, så lidt stram er den jo. Der er tale om en Suzuki 750 Katana
> fra 81 (4 karburatorer). Sidder der en fjeder dernede man kan skifte,
> eller kan man nøjes med at justere?

> Jens

Jeg er sikker på at der også er et motionscenter der hvor du bor
Ellers kunne du købe en "Throttle rest"



Jens R. Lorentzen (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Jens R. Lorentzen


Dato : 28-07-06 20:32

Henrik skrev:
> Jens R. Lorentzen wrote:
>
>> Hvordan lønsner man for modstanden i gashåndtaget. Mine fingre
>> begynder at sove, så lidt stram er den jo. Der er tale om en Suzuki
>> 750 Katana fra 81 (4 karburatorer). Sidder der en fjeder dernede man
>> kan skifte, eller kan man nøjes med at justere?
>
>> Jens
>
> Jeg er sikker på at der også er et motionscenter der hvor du bor
> Ellers kunne du købe en "Throttle rest"
>
>
Motionscenter... Så vil jeg hellere bygge cyklen om til en rumsonde. Jeg
tror jeg i første omgang prøver med en lidt slappere fjeder. Der
kommer et ordentligt smæld, hvis jeg vrider den helt rundt og slipper,
så mon ikke man kunne prøve med en anden fjeder uden den helt store risiko.
Tak for svarene
Det er guld værd, at i gider.

Mvh
Jens
750 Katana (GR71A)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste