Bilist stak af fra ulykke med mc
Fra : Nicki Lolk

Dato : 26-07-06 20:39

Fra www.tv2east.dk

Jagter flugtbilist
Onsdag d. 26. juli, kl. 21:16| af: catr
En bilist stak af efter at være kørt frontalt ind i en motorcykel med
to personer. De ligger begge hårdt kvæstede på Nykøbing Sygehus.

Politiet i Nakskov er på jagt efter en flugtbilist, som her til aften
stak af efter at have kørt en motorcykel ned.

Ulykken skete på Lyregårdsvej i Søllested, og politiet mener, at bilen
og motorcyklen er kørt frontalt ind i hinanden.

Der sad to unge mænd fra lokalområdet på motorcyklen, og de kom begge
alvorligt til skade med deres ben. Alligevel stak føreren af bilen af fra
ulykkesstedet, men politiet har fundet et emblem fra bilen og kan derfor
fastslå, at der er tale om en hvid Volvo, formentlig en Volvo 240 - enten
som den her eller en stationcar.

Måske har den forbogstaverne VB. Ifølge politiet var der ingen vidner
til ulykken ud over de implicerede.

Fra : MKS - 74

Dato : 27-07-06 08:07

On Wed, 26 Jul 2006 21:38:30 +0200, "Nicki Lolk"
<nickilolkfjern@vip.cybercity.dk> wrote:

> Fra www.tv2east.dk
>
> Jagter flugtbilist

Ikke længere, den formastelige - en 17 årig uden kørekort i en stjålen
bil - _har_ meldt sig...*suk*

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : pwh

Dato : 27-07-06 08:48

> Ikke længere, den formastelige - en 17 årig uden kørekort i en stjålen
> bil - _har_ meldt sig...*suk*

Hvordan fungerer det forsikringsmæssigt i sådan et tilfælde,
der kan jo blive tale om ret stor beløb når de begge er skadet.

/Jens

Fra : Sune

Dato : 27-07-06 09:05

> Hvordan fungerer det forsikringsmæssigt i sådan et tilfælde,
> der kan jo blive tale om ret stor beløb når de begge er skadet.

Bilens ansvarsforsikring betaler i første omgang. Derefter opkræver
forsikringsselskabet pengene hos ham, der var skyld i ulykken.

Sune

Fra : pwh

Dato : 27-07-06 10:54

> Bilens ansvarsforsikring betaler i første omgang. Derefter opkræver
> forsikringsselskabet pengene hos ham, der var skyld i ulykken.

Ja sådan må det self fungerer, man må så håbe på at det var en
bil der var indregistreret.

/Jens

Fra : SB

Dato : 27-07-06 11:08

> Ja sådan må det self fungerer, man må så håbe på at det var en
> bil der var indregistreret.
>
> /Jens

var det vel hvis nummerpladen startede med VB

Søren

Fra : pwh

Dato : 27-07-06 11:11

> var det vel hvis nummerpladen startede med VB
>
> Søren

Det er ikke altid en selvfølge at nummerpladen hører
til det kørertøj den sidder på

/Jens

Fra : Henning

Dato : 28-07-06 11:34

> Det er ikke altid en selvfølge at nummerpladen hører
> til det kørertøj den sidder på
>
> /Jens

Uanset om der har været nummerplade på eller ikke har forsiingsselskaberne
en fællesforsikring der går ind og dækker for modparten i en ulykke.
Med hensyn til erstatnignskrav tvivler jeg på at forsikringsselskabet tager
dom på ham.
Jeg har været udsat for tyveri af motorcykel og skadet ved uheld (jeg havde
kasko på).
Her talte jeg med politiet efter at de havde fundet cyklen og manden. De
sagde at han ikke ejede noget og at forsikringsselskaberne i disse tilfælde
sjældent lagde sag an mod tyven da de vidste at de nok ikke fik nogle penge.
Jeg blev faktisk spurgt om jeg ikke kunne ordne mellemværendet med tyven som
jeg vidste hvem det var, men det blev sagt på en måde så jeg ikke bagefter
kunne sige at det havde politimanden sagt hvis der bagefter skulle komme en
anmeldelse, men spørgsmålet var ikke til at tage fejl af. De kunne jo ikke
gøre ham noget. (han kom aldrig ind at sidde for denne forseelse eller mange
af de andre han blev taget for)
Når en ung fyr stjæler en bil eller lignende sker der jo ikke andet at at
første gang siger til FY og de næste gange han havner i retten får han at
vide at det må han stadigvæk ikke.
Der skal mange betingede domme eller en alvorlig uheld til inden de burer en
unge fyr på 16-20 år inde.
Hennign

Fra : Henrik

Dato : 27-07-06 17:09

MKS - 74 wrote:

> Ikke længere, den formastelige - en 17 årig uden kørekort i en stjålen
> bil - _har_ meldt sig...*suk*

Møjhvalp !!!!

Han skulle simpelthen hænges op i nosserne og sænkes ned i små ryk !!!

Fra : Peter Colmorten

Dato : 27-07-06 17:23

Henrik skrev:

> Møjhvalp !!!!
>
> Han skulle simpelthen hænges op i nosserne og sænkes ned i små ryk !!!

Kedeligt at det skulle gå sådan, vi som køre på MC er ret udsatte
for disse fartglade bilister og især unge som mener de er usårlige,
forleden dag kom en ung bilist kørende ud på Søborg hovedgade for
rødt lys, ved et tilfælde skete der ikke noget han forsvant også i
fuld fart FARTBØLLER

Fra : Brian Larsen

Dato : 27-07-06 22:27

Biltyv løsladt af retten

   17-årig biltyv løsladt efter grundlovsforhør. Drengen kørte onsdag
aften rundt på Vestlolland i en stjålet bil, da han kørte ind i en
modkørende motorcykel, hvor motorcyklisten og passagereren blev
alvorligt kvæstet.

   Den 17-årige dreng, der som biltyv var årsag til færdselsulykken i
Søllested onsdag aften, blev torsdag eftermiddag i et grundlovsforhør
løsladt af retten. Han erkendte sigtelserne imod sig om uagtsom
legemsbeskadigelse, spirituskørsel og for at have efterladt sine
hårdt kvæstede ofre uden at hjælpe efter at have været skyld i et
færdselsuheld.
Drengen kørte onsdag aften rundt på Vestlolland i en stjålet
bil, da han kørte den ind i en modkørende motorcykel.
Motorcyklisten mistede det ene ben ved påkørslen, men også hans
passager fik svære kvæstelser i benet, da de blev ramt.
Efter ulykken stak bilisten af uden af forsøge at redde sine sårede
medtrafikanter.
Den unge bilist meldte sig selv nogle timer senere. Trods de alvorlige
sigtelser blev han løsladt efter grundlovsforhøret.

Fra : Hekto

Dato : 27-07-06 22:42

> Den unge bilist meldte sig selv nogle timer senere. Trods de
> alvorlige sigtelser blev han løsladt efter grundlovsforhøret.

Ja, det er noget der luner i retsbevidstheden!!!

Nu mangler vi så at han får 30 dages betinget, som hvis han skulle
finde på det samme een gang til, kan afsones i en åben institution
p.gr.a. hans unge alder!

Dem han kørte ned kan til gengæld se frem til at mindes ham 'med glæde'
resten af livet.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Carsten

Dato : 28-07-06 11:33

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Havde han nu haft en elefanthue på og en stor kniv i hånden under et røveri
i en bank, var han garanteret blevet varetægtsfængslet i en uge 14 dage
måske, plus en dom på flere år måske.
Godt nok er det ubehageligt for dem der har været udsat for røveri, men at
blive fysisk handicapet for resten af livet, det kan ikke passe at det er
nemmere at leve med. penge de bliver dækket af en forsikring, det gør et ben
sgu ikke.

Carsten
CBR600F2

Fra : Hekto

Dato : 28-07-06 12:03

Carsten laid this down on his screen :
> [...]
> nemmere at leve med. penge de bliver dækket af en forsikring, det gør et ben

Enig; men 'ben' dækkes nu af forsikringen; men de
fleste ville nok hellere beholde benet!

Fra : Carsten

Dato : 28-07-06 12:10

> [...]
> Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og

Ja selvfølgelig får man en eller anden sum for sit ben, men beløbet er jo
aldrig så stor så man synes det er ok, hvilket også skulle være enormt
stort.

Carsten
CBR600F2