Udskiftning af ventiler i radiatorer
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-07-06 20:04

Hej!

Hvad vil det koste at udskifte 3 gammeldags radiatorventiler til
termostatstyrede? Det er i en lejlighed. Jeg kunne forestille mig, at en
VVS-mand skulle tømme anlægget for vand inden han kan skifte dem, men jeg kunne
jo tage fejl :) Selve radiatorerne er relativt nye og skal ikke udskiftes.

Så et slag på tasken, hvad snakker vi om i kroner og øre?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-07-06 20:47

> [...]
> en VVS-mand skulle tømme anlægget for vand inden han kan skifte dem,
> men jeg kunne jo tage fejl :) Selve radiatorerne er relativt nye og

Det lyder da mærkeligt: Relativt nye radiatorer med gamle ventiler?

Hvis hele ventilen skal udskiftes, skal vandet tappes af anlægget.
Priserne kan du evt. se her:
http://ebad.dk/group.asp?group=211&sub=0

Hvad din VVS mand tager, er et godt spørgsmål, som han selv bedst kan
besvare

mvh
Preben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-07-06 21:07

Hej!

Preben Andersen wrote:

> Det lyder da mærkeligt: Relativt nye radiatorer med gamle ventiler?

Relativt nye = ikke de gamle støbejernsradiatorer som ruster igennem for et godt
ord

> Hvis hele ventilen skal udskiftes, skal vandet tappes af anlægget.
> Priserne kan du evt. se her:
> http://ebad.dk/group.asp?group=211&sub=0

Ok, de er skam ikke dyre.

> Hvad din VVS mand tager, er et godt spørgsmål, som han selv bedst kan
> besvare

Men nu spørger jeg altså her. Er vi i 5.000,- klassen, 10.000,- klassen, eller...?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-07-06 21:18

> Relativt nye = ikke de gamle støbejernsradiatorer som ruster igennem
> for et godt ord

Støbejern ruster næsten ikke, pladejern gør!

> Men nu spørger jeg altså her. Er vi i 5.000,- klassen, 10.000,-
> klassen, eller...?

Med lidt snilde kan du selv skifte dem på ½ time pr. stk., men spørg dog
din VVS-pusher, hvad han skal have for det.

mvh
Preben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-07-06 21:32

Hej!

Preben Andersen wrote:
> Støbejern ruster næsten ikke, pladejern gør!

Ikke desto mindre rustede en gl. radiator igennem hos en af mine venner.

Heldigvis var han hjemme da det skete!

> Med lidt snilde kan du selv skifte dem på ½ time pr. stk., men spørg dog
> din VVS-pusher, hvad han skal have for det.

Mjaeh, der skal jo, som du selv nævner, fjernes vand i cirkulationssystemet. At
det så er nemt at skifte termostaterne bagefter kan jeg jo ikke bruge til
alverden... Jeg får næppe lov til at tømme systemet, ej heller har jeg lyst

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : TT

Dato : 27-07-06 08:56

> [...]
> cirkulationssystemet. At det så er nemt at skifte termostaterne bagefter
> kan jeg jo ikke bruge til alverden... Jeg får næppe lov til at tømme

Jeg vil tro det kan gøres på en halv dag, altså under 5000,- hvor stort er
anlægget? måske kan han lukke af for noget af det så det hele ikke skal
tømmes af ?

Du skriver du får næppe lov at tømme systemet, er det et hus eller en
lejllighed ? Hvis det er en lejlighed, kommer det jo an på hvor dr kan
lukkes henne osv. Hvis det er et "almindeligt" hus, så er det ikke så slemt
at tømme anlægget af, og fylde det igen.

-TT

Fra : Ulrich

Dato : 28-07-06 07:41

> [...]
> cirkulationssystemet. At det så er nemt at skifte termostaterne bagefter
> kan jeg jo ikke bruge til alverden... Jeg får næppe lov til at tømme

Kan man ikke bruge sådan en frys-frederik som vvs folk har.
Man fryser vandet før og efter ventil/radiaor.
Det kræver naturligvis at der ikke er cirkulation i vandet,
mon ikke din ventiler er lukket PT

--
Hygge Ulrich

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-07-06 20:01

Hej!

Ulrich wrote:

> Kan man ikke bruge sådan en frys-frederik som vvs folk har.
> Man fryser vandet før og efter ventil/radiaor.
> Det kræver naturligvis at der ikke er cirkulation i vandet,
> mon ikke din ventiler er lukket PT

Lyder skisme genialt. Så kan jeg endda afmontere radiatorerne når jeg sætter
tapet op

Hvad hedder sådan en fætter mere præcist?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ulrich

Dato : 29-07-06 07:39

> Hej!

> Lyder skisme genialt. Så kan jeg endda afmontere radiatorerne når jeg
> sætter tapet op
>
> Hvad hedder sådan en fætter mere præcist?

Pass, der må en VVS'er på banen

--
Hygge Ulrich

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 26-07-06 23:11

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse news:44c7cb64$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!

> Relativt nye = ikke de gamle støbejernsradiatorer som ruster igennem for et godt ord

Støbejern holder næste evigt, hvilket det meste andet også gør
tilnærmelsesvis da det er et lukket kredsløb der ikke løbende
bliver tilført ilt.