Skod keyboard til spil!
Fra : Klaus G.

Dato : 26-07-06 16:18

Hej.

Har mig et "Logitech Elite Keyboard", står der ihvertfald bagpå. Problemet
er at jeg kun kan bruge to knapper af gange, hvilket ikke er skide optimalt
til f.eks. FPS spil. Nogen idéer til hvad der er galt?

Det er sådan en karl her:
http://img61.exs.cx/img61/9537/dscn08223qt.jpg

Fandt billedet via google.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Olesen

Dato : 26-07-06 21:34

> [...]
> optimalt
> til f.eks. FPS spil. Nogen idéer til hvad der er galt?

Hmm... Jeg har et magen til og jeg kan trykke på en del flere ad gangen.
Jeg kan feks. holde to knapper nede og stadigvæk skrive til teamet (team
fortress classic)

Det må være en windows fejl, eller det spil du spiller.

Fra : Frandsen

Dato : 27-07-06 08:27

> [...]
optimalt
> til f.eks. FPS spil. Nogen idéer til hvad der er galt?

Hvad mener du? Kan du f.eks. ikke trykke ctrl + alt + del på én gang? Jeg
har et tastatur magen til, og det fungerer fint nok. Musen er jeg til
gengæld ikke specielt glad for - den æder en masse batterier. Kører du med
Logitech's egen driver?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 27-07-06 12:34

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> skrev i
> [...]
> Problemet er at jeg kun kan bruge to knapper af gange, hvilket ikke
> er skide optimalt til f.eks. FPS spil. Nogen idéer til hvad der er

Det er jo mit gamle keyboard...
Jeg var faktisk ganske glad for det, men en dag døde det, og jeg
smed det ud. Ville gerne have et magen til, men de laves vist ikke
længere.

Jeg tror jeg kan huske et par gange jeg havde problem med at
holde for mange knapper nede på samme tid, men det samme har
vist også været tilfældet med andre maskiner og keyboards.
Mon ikke det er et windows problem?

Start evt. med at opgradere driveren...

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Klaus G.

Dato : 27-07-06 14:40

Hej.

Tak for input.

Jeg hentede de nyeste Logitech drivere, og nu ser det ud til at virke...

Et eksempel på mit problem var, at hvis jeg skulle gå rundt om et hjørne, så
trykker jeg på Fremad(W), og højre eller venstre(A/D), men så kunne jeg ikke
samtidig trykke på SPACE for at zoom med mit våben f.eks..

Kunne heller ikke bevæge mig som ovenover, og så trykke på CTRL for at gå i
stedet for at løbe.

Der er tale om CS.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : PerX ...

Dato : 27-07-06 22:09

In article <44c7879a$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>,
klaus_godt@hotmail.com says...
> [...]
> er at jeg kun kan bruge to knapper af gange, hvilket ikke er skide optimalt
> til f.eks. FPS spil. Nogen idéer til hvad der er galt?

Jeg har et andet logitech, og det er heller ikke alle taste
kombinationer jeg kan trykke ned samtidigt.

Før i tiden plejede det at være sådan at nogle dårlig tastaturer havde
en mindre god processor så de var grænser for hvor mange taste tryk de
kunne håndtere ad gangen, ved ikke om det stadig gør sig gældende.

Fra : Olesen

Dato : 27-07-06 22:29

Og du har ikke læst nogle af de andre svar?!
Det er ikke sådan mere.

Fra : PerX ...

Dato : 28-07-06 16:40

In article <44c93009$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, olesen_99
@FJERNmighotmail.com says...

> Og du har ikke læst nogle af de andre svar?!
> Det er ikke sådan mere.

1. Mindre hysteri.

2. Jo sådan er det - jeg fik netop svar fra en tekniker hos Logitech som
siger at deres tastaturer kan acceptere alle 2 taste kombinationer, men
IKKE alle 3 taste kombinationer.

Fra : Olesen

Dato : 28-07-06 19:47

Hmmm... Ok, har bare aldrig oplevet det. Men det udelukker jo ikke
muligheden for at du har ret.

Fra : Klaus G.

Dato : 31-07-06 15:57

> Hmmm... Ok, har bare aldrig oplevet det. Men det udelukker jo ikke
> muligheden for at du har ret.

Mit som kom til at virke, kan dog stadig ikke: fremad(W) + Gå stille(CTRL) +
Secondary fire/Zoom(Space). Der er igen tale om spillet CS.

Noget siger mig det er et problem når der er tale om specielle taster,
f.eks. CTRL, Space, SHIFT, ALT, osv..

Må have mig et bedre keyboard :(

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : PerX ...

Dato : 31-07-06 22:34

In article <44ce1a30$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>,
klaus_godt@hotmail.com says...

> [...]
> Secondary fire/Zoom(Space). Der er igen tale om spillet CS.
>
> Noget siger mig det er et problem når der er tale om specielle taster,

Ham gutten fra logitech sagde at de sørgede for at alle 3 knaps
kombinationer som Microsoft bruger/kræver er undersøttet med at visse
andre ikke understøttes af taste matricerne - samt at de har lavet et
speciel spille tastatur hvor man kan programmere makroer etc etc. Men
den kan åbenbart ikke fortælle en hvilke kombinationer og hvilke
keyboards der virker.