stevning?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-07-06 14:05

Hej NG.

Jeg har lige surfet lidt rundt nede på webbet, og fundet "tiscali sagen"

http://www.kalibalik.dk/anders/discontent/tiscali/rykkergebyr

Ville sagen have været anderledes, om det personligt ejede firma "Kalibalik"
stadig havde været aktivt?

Er der en fordel i at indstævne et firma, frem for at sende en fordring til
inkasso?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-07-06 16:47

In news:44c76860$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Petersen_Michael <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> Typed:
> [...]
> "Kalibalik" stadig havde været aktivt?
>
> Er der en fordel i at indstævne et firma, frem for at sende en

Jeg har været mere rundt på webbet..
Det ser ud til at forenklet inkasso er vejen frem i disse tider?
Hvordan med udgifterne (700,- Kr.) kommer de hjem igen på samme måde som
sagsomkostninger ved en stævning?
Eller er det en udgift jeg må acceptere for at få mine penge hjem?

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-08-06 19:16

In news:44c76860$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Petersen_Michael <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> Typed:
> Hej NG.

Holder alle dem der ved noget ferie?

Fra : alexbo

Dato : 03-08-06 19:44

"Petersen_Michael" skrev

> Holder alle dem der ved noget ferie?

Hvad er du gerne vil vide?
du starter med noget Tiscali, og dernæst noget om stævning og inkasso.

Inkasso er til at opkræve penge man har tilgode.
Stævning er for at få ret i en påstand om et eller andet, f.eks at man har
penge til gode.

mvh
Alex Christensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-08-06 21:33

In news:44d2443d$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
alexbo <alexbo@email.dk> Typed:

> Hvad er du gerne vil vide?

I min 1. post, er der formuleret 2 spørgsmål:

> [...]

> Inkasso er til at opkræve penge man har tilgode.
> Stævning er for at få ret i en påstand om et eller andet, f.eks at

Ok, tak for opklaringen.

I min 2. post spørger jeg til omkostningerne ved forenklet inkasso

På forhånd tak for venlig deltagelse.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 03-08-06 20:48

Petersen_Michael wrote:
> [...]
>
> http://www.kalibalik.dk/anders/discontent/tiscali/rykkergebyr
>
> Ville sagen have været anderledes, om det personligt ejede firma "Kalibalik"

Så ville Anders nok aldrig have opsagt abbonementet, og dermed ingen sag
- men juridisk set nej.

> Er der en fordel i at indstævne et firma, frem for at sende en fordring til
> inkasso?

Hvis skyldner modsætter sig kravet er der jo kun så meget inkasso kan
gøre. Er det bare slendrian fra skyldners side kan vi jo kun gisne om
hvad der bedst får skyldner til at få fingeren ud.