Tivoliland Ålborg - slagermekka igen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-06 12:32

Tivoliland "Karolinelund" i Ålborg var jo tidligere kendt for de mange
koncerter med topnavne indenfor slagermusikken. Så holdt det stille og
roligt op.
Jeg har selv været til koncerter med Teach Inn i tivoliet. Dem med
"DingA-Dong" i ved.
Nu er der kommet ny ejer. Og alle sejl bliver sat til. Man vil genoprette
tradionen med kendte navne, især indenfor det som tivoliparken kalder
"Guldrandet dansktop".
Det ser ud til at den nye ejer ved hvad har med at gøre. Han ved
sansynligvis enm del om dansktopmusikken og slagermusikkens frremmarch i
popularitet i disse år. Rekord-tilslutning til alle muslige
dansebandsfestivaler over hele Skandinavien. I Tivoli får hele armen. Man vi
nok tilbage til succes-koncerterne fra for 30 år siden

I denne sæson sætter man bl.a. disse navne på plakaten:

Lis og Per - Ib Grønbech - Richard Ragnvald - Kisser og Søren -
Dorthe Kollo - Birthe Kjær og Gemalerne - Sir Henry and his butlers.

Der bliver også tyskslager med "Alpen-spetakkel". Fra England henter man
"Brotherhood of man".

Men man focucerer ikke bare på den folkelige populærmusik. der bliver også
popnavne som Shubidua og Peter Belli

Nu kan man kende Tivoliland Ålborg igen. Det ser ud til at de glade
dansktopdage er tilbage - og det med FULD MUSIK.

Hilsen Åge

Fra : Thomas TM

Dato : 26-07-06 17:10

> [...]
>
> Nu kan man kende Tivoliland Ålborg igen. Det ser ud til at de glade
> dansktopdage er tilbage - og det med FULD MUSIK.

Måske du skulle have været lidt før ude - mindst halvdelen af navnene har
allerede spillet derinde...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-06 20:19

"Thomas TM" <tm@noget.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du skulle have været lidt før ude - mindst halvdelen af navnene har
> allerede spillet derinde...
____

Ja, det kan jeg godt se. Og det er da også synd for dem der ville have været
derinde, men jeg opdagede det først idag, på nettet. Men de kan jo godt være
at de selv har opdaget det for nogle måneder siden. Dem som er til folkelig
musik.

Hilsen Åge

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 28-07-06 08:35

Åge Halldorsson skrev i en meddelelse...
> [...]
> være
> at de selv har opdaget det for nogle måneder siden. Dem som er til

Hvilket vel betyder, at dit indlæg i gruppen var total irrelevant.....eller
hvad Aage?

Hvad var din hensigt med det?

-- HEJ
..........www.drixieland.dk - Hvis du har tid til mere...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-06 20:04

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket vel betyder, at dit indlæg i gruppen var total
irrelevant.....eller
> hvad Aage?
SV: Ja, det var da godt nok en skam

> Hvad var din hensigt med det?
SV: Nej, men bare der var nogle enkelte som som lige fik lidt viden ud af
det.

Vi håber det

Hilsen Åge