Mobilregning?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-07-06 06:01

Et mobilselskab har uretmæssigt opkrævet et oprettelsesgebyr på kr. 99 og
har lovet at beløbet vil blive fratrukket næste regning. Dette sker dog
ikke, og derfor er mit spørgsmål om det er juridisk holdbart at jeg afviser
betalingen hos banken/PBS og meddeler mobilselskabet at jeg ikke sender dem
yderligere beløb, før jeg modtager en korrekt regning/faktura fra dem?

Mvh. Claus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 11:46

Claus E Beyer wrote:
> [...]
> at jeg afviser betalingen hos banken/PBS og meddeler mobilselskabet
> at jeg ikke sender dem yderligere beløb, før jeg modtager en korrekt

Nej - Afvis betaling og send dem deres forlangende minus de 99 kr manult.
Send dem et brev hvor du forklarer hvorfor. Tag og ofr de omkring 5 kr en
afsendelseskvittering på brevet koster.

Du kan evt send dem deres forlangende minus de 99 kr på check sammen med
følgebrevet der forklarer hvorfor du handler som du gør.

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : per christoffersen

Dato : 26-07-06 11:56

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem
> yderligere beløb, før jeg modtager en korrekt regning/faktura fra dem?

Det er det ikke.
Uanset, at selskabet har lavet rod i regnskaberne/afregningen, så er du
stadig forpligtiget til at betale for de ydelser du bruger hos dem.

Hvis der er enighed om at der er opkrævet 99, - for meget, vil du kunne
modregne dette i en af indbetalingerne.

/Per

Fra : dtext.tele.dk

Dato : 26-07-06 17:04

> [...]
> dem
> yderligere beløb, før jeg modtager en korrekt regning/faktura fra dem?

Du kan også sende dem et påbud om at indbetale pengene indenfor en rimelig
frist. Sker dette ikke, kan du jo sende dem en rykker pålagt et rykkergebyr.

Læste for noget tid siden - vist nok i denne NG - om en gut, der gjorde det
samme. Efter mange rykkere gik han videre med sagen. Først da udbetalte
selskabet pengene - inkl. rykkergebyrer.

- Daniel

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-07-06 21:40

Claus E Beyer skrev den 26-07-2006 07:00:
> [...]
> yderligere beløb, før jeg modtager en korrekt regning/faktura fra dem?

Uretsmæssigt oprettelsesgebyr?

Kan du forklare nærmere?

Carsten Riis, der udtaler sig på egne vegne
www.de3faktorer.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-07-06 20:19

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i

> Uretsmæssigt oprettelsesgebyr?

I annoncen for telefonen var nævnt at der ikke var noget oprettelsesgebyr
på abonnementet, men selskabet har alligevel opkrævet det. Nu lover de at
det bliver modregnet i regningen, der skal betales i begyndelsen af
september.

-cb