Renovering af lejlighed og fjernelse af rø~
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-07-06 22:40

Hej!

Jeg pusler lidt med tanken om at købe en lejlighed. Den jeg har kigget på er ret
medtaget af cigaretrøg efter mange års rygning. Jeg regner med at fjerne ca. alt
fra den (køkken, tapeter og slibe gulv osv.), men hvad skal der til for at
fjerne røglugten helt? Selvfølgelig vil det da nok hjælpe gevaldigt at fjerne de
gamle tapeter og give loftet en omgang grundrens før maling, men udover dette.

Er der nogen tricks jeg bør kende? Og er det i det hele taget muligt at fjerne
røglugten fuldstændigt fra lejligheden?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jacob Andersen

Dato : 26-07-06 10:56

> [...]
fjerne de
> gamle tapeter og give loftet en omgang grundrens før maling, men udover

Hos os gjorde tapettet udslaget. Men der er stadig spor af tobakstjære rundt
omkring. Det er ligesom løbesod og meget svært at komme af med. Specielt de
pudsede lofter er slemme, da de ikke har været beskyttet af tapet ligesom de
pudsede vægge. Men jeg synes ikke at her lugter mere.
Hvis du også har pudsede lofter skal du rådføre dig med farvehandleren før
du maler, det er langt fra al maling der kan dække tobakstjære.
Jacob

Fra : kim.schrader@gmail.c~

Dato : 26-07-06 12:48

Hej!

Jacob Andersen wrote:

> [...]
> pudsede lofter er slemme, da de ikke har været beskyttet af tapet ligesom de
> pudsede vægge. Men jeg synes ikke at her lugter mere.

Okay, så er jeg mere rolig

> Hvis du også har pudsede lofter skal du rådføre dig med farvehandleren før
> du maler, det er langt fra al maling der kan dække tobakstjære.

Loftet er malet i forvejen, så jeg regner med at gå det _grundigt_
efter med grundrens og rådføre mig med en farvehandler.

Vil nikotinrester lugte igennem malingen, m.a.o. skal man bruge en form
for indkapslende maling for optimalt resultat?

--
Mvh, Kim