Pippi Langstrømpe
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:16

Jeg kom til at gå og nynne en sang fra Pippi langstrømpe, men da jeg
ville synge den for min søn var ordene borte i glemslens mørke.
Er der nogen der kan dirigere mig hen til teksten på den sang Daimi
som Pippi synger for Hr. Nilsson? (Jeg tror den hedder "Godnat min
abekat").

/Alex

Fra : Søren Dahl

Dato : 25-07-06 21:38

Hvis det er "Godnat min lille abe" så er google din ven :)

'Godnat min lille abe'

Godnat min lille abe, nu venter sengen ren og hvid
for jeg har set dig gabe den sidste times tid
Og før du sover skal du få
en hel banan at sutte på
Men husk at skrælle den først, min skat
Godnat min egen abekat

Godnat min lille sjover, nu er det tid at gå til ro
for den som hurtigt sover kan høre græsset gro
Det gror og vokser til en skov
hvor aber har det mægtig sjov
Og leger skjul og et-tag-fat
Godnat min egen abekat

I skovens palmekroner gror kokosnødder uden skal
og kæmpe vandmeloner der revner med et knald
Og alle abekatte har
en abekattemor og -far
Så ingen føler sig forladt
Godnat min egen abekat

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:45

On Tue, 25 Jul 2006 22:37:37 +0200, Søren Dahl
<aageliggerpaa@denlukkede.dk> wrote:

>Hvis det er "Godnat min lille abe" så er google din ven :)

Tusind tak Søren.
Jeg HAR googlet, men det er forskel på "Godnat min lille abe" og det
som jeg skrev:"Godnat min lille abekat" - Damn

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 13:58

On Tue, 25 Jul 2006 22:37:37 +0200, Søren Dahl
<aageliggerpaa@denlukkede.dk> wrote:

>Hvis det er "Godnat min lille abe" så er google din ven :)
>
>'Godnat min lille abe'

Øvda, jeg KAN ikke huske tonerne i den næstsidste linie, og jeg troede
faktisk jeg havde et gammelt kassettebånd med den, men nej

Der er heller ingen pladeforretninger der ser ud til at have den, så
kan en eller anden sende mig i den rigtige retning mht. at finde dette
nummer, evt. hele pladen?

På forhånd tak
/Alex

Fra : Peter Westh

Dato : 30-07-06 23:10

> [...]
>
> Der er heller ingen pladeforretninger der ser ud til at have den, så
> kan en eller anden sende mig i den rigtige retning mht. at finde dette

Jeg har gået og ledt efter teksten til den sang siden min datter blev født,
så tak til Søren Dahl! Jeg har hørt den som lille, og kunne næste regne ud
at det var Daimi der sang, men havde ikke gættet at sammenhængen var Pippi
Langstrømpe.

Med hensyn til melodien, så har jeg fløjtet den som jeg husker den og lagt
en mp3-fil af det i dk.binaer under overskriften "godnat min lille abekat".

Se (eller hør, på eget ansvar) news:eajac8$p2e$1@newsbin.cybercity.dk

Måske er originalen på en af de gamle singleplader i kælderen. Jeg skal
tjekke det snarest.

Venlig hilsen,

Peter

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-07-06 05:31

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er originalen på en af de gamle singleplader i kælderen. Jeg skal
> tjekke det snarest.

Hva' dælen laver singlepladerne i kælderen

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 19:06

On Mon, 31 Jul 2006 00:10:26 +0200, "Peter Westh"
<pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> [...]
>en mp3-fil af det i dk.binaer under overskriften "godnat min lille abekat".

Tusind tak, det er godt nok til formålet.
Den er faktisk ret svær at synge, den har ret store store spring -
Flot komponeret stykke musik :)

>Måske er originalen på en af de gamle singleplader i kælderen. Jeg skal
>tjekke det snarest.

Ja, please

/Alex

Fra : Peter Westh

Dato : 31-07-06 19:25

> Tusind tak, det er godt nok til formålet.
> Den er faktisk ret svær at synge, den har ret store store spring -
> Flot komponeret stykke musik :)

Ja, den er sådan en mellemting mellem Elefantens Vuggevise og Den Blå
Anemone.

> Ja, please

Den var der ikke, der var kun "Här kommmer Pippi Långstrump" og "adjö lilla
Pippi, adjö".

Men jeg kan se at man kan låne en CD på biblioteket ved navn "Vuggesange",
hvor den er på. Nicoline Møller synger, og Radiounderholdningsorkestret
spiller...

MVH

Peter