blåt hvidløg
Fra : Peter eller Line

Dato : 25-07-06 20:19

Hej alle

Efter at have svitset frisk ingefær og frisk timian i lidt olivenolie,
svitsede jeg lidt rejer i det. Tog det derefter af varmen og pressede en 4-5
fed hvidløg udover. Vendte det derefter i spaghettien og klemte 2 lime
udover. Smagte sgu okay, men hvorfor blev det hvidløg der lå på tallerkenen
blåt? Var det syren i limen, var det spaghettien, var det ingefæren eller
var det rejen....følg med i næste afsnit.....naaah, men nogen der ved hvad
årsagen er?

Venligst
Peter

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 25-07-06 20:40

On Tue, 25 Jul 2006 21:19:17 +0200, Peter eller Line wrote:

> [...]
> var det rejen....følg med i næste afsnit.....naaah, men nogen der ved hvad

Her måske: http://whatscookingamerica.net/Q-A/bluegarlic.htm
"If it is picked before it is fully mature and hasn't been properly dried
it can turn and iridescent blue or green color when in the presence of
acid."

Tomas

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-07-06 22:32

Tomas Pedersen skrev:

> Her måske: http://whatscookingamerica.net/Q-A/bluegarlic.htm
> "If it is picked before it is fully mature and hasn't been
> properly dried it can turn and iridescent blue or green color
> when in the presence of acid."

Jeg er jævnligt stødt på fænomenet når jeg har brugt hvidløg i
mælkesyregærede grøntsager - det ser både spøjst og giftigt ud
med turkise hvidløg.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup