/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Poker?
Fra : Christian Madsen


Dato : 25-07-06 14:38

Hej Alle,

Jeg kom til, at snakke med en bekendt, som vist spiller en del poker,
om det er tilladt at spille turneringspoker i pokerklubber?

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen



 
 
Jon Bendtsen (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 25-07-06 15:00

Christian Madsen wrote:
> Hej Alle,
>
> Jeg kom til, at snakke med en bekendt, som vist spiller en del poker, om
> det er tilladt at spille turneringspoker i pokerklubber?

Det er vel underforstået at de spiller om penge?



JonB

Kim Ludvigsen (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 25-07-06 15:02

Den 25-07-06 15.37 skrev Christian Madsen følgende:

> Jeg kom til, at snakke med en bekendt, som vist spiller en del poker, om
> det er tilladt at spille turneringspoker i pokerklubber?

Ja, det er ikke forbudt at spille poker. Problemet opstår først, hvis
der spilles om penge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.
http://kimludvigsen.dk

Kim Ludvigsen (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 25-07-06 15:04

Den 25-07-06 16.02 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Ja, det er ikke forbudt at spille poker. Problemet opstår først, hvis
> der spilles om penge.

.... eller andre værdier.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.
http://kimludvigsen.dk

Frank E. N. Stein (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 25-07-06 22:39

On Tue, 25 Jul 2006 16:03:45 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

>> Ja, det er ikke forbudt at spille poker. Problemet opstår først, hvis
>> der spilles om penge.
>
> ... eller andre værdier.

Er strippoker så ulovligt?

Kim Ludvigsen (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 25-07-06 23:03

Den 25-07-06 23.39 skrev Frank E. N. Stein følgende:
> On Tue, 25 Jul 2006 16:03:45 +0200, Kim Ludvigsen wrote:
>
>>> Ja, det er ikke forbudt at spille poker. Problemet opstår først, hvis
>>> der spilles om penge.
>> ... eller andre værdier.
>
> Er strippoker så ulovligt?

Det kommer an på, om du får noget, hvis du vinder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.
http://kimludvigsen.dk

Frank E. N. Stein (26-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 26-07-06 00:04

On Wed, 26 Jul 2006 00:03:01 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

>>>> Ja, det er ikke forbudt at spille poker. Problemet opstår først, hvis
>>>> der spilles om penge.
>>> ... eller andre værdier.
>>
>> Er strippoker så ulovligt?
>
> Det kommer an på, om du får noget, hvis du vinder.

Det er jo hele meningen....

Christian Madsen (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 25-07-06 15:16

Kim Ludvigsen skrev:
> Den 25-07-06 15.37 skrev Christian Madsen følgende:
>
>> Jeg kom til, at snakke med en bekendt, som vist spiller en del poker, om
>> det er tilladt at spille turneringspoker i pokerklubber?
>
> Ja, det er ikke forbudt at spille poker. Problemet opstår først, hvis der
> spilles om penge.

Det vi snakkede om var turneringspoker. Altså hvor alle ligger et
bestemt beløb?

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen



Kim Ludvigsen (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 25-07-06 16:24

Den 25-07-06 16.16 skrev Christian Madsen følgende:
> Kim Ludvigsen skrev:

>> Ja, det er ikke forbudt at spille poker. Problemet opstår først, hvis
>> der spilles om penge.
>
> Det vi snakkede om var turneringspoker. Altså hvor alle ligger et
> bestemt beløb?

Et beløb der betales for at deltage, eller er det penge, der spilles om?
Sidstnævnte er ikke tilladt.

Tjek Straffeloven §§ 203, 204:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050090929-REGL

§ 203. Den, som søger erhverv ved hasardspil eller væddemål af
tilsvarende art, der ikke ifølge særlig bestemmelse er tilladt, eller
ved at fremme sådant spil, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

Stk. 2. Retten afgør, om det vundne udbytte skal inddrages eller
tilbagebetales.

§ 204. Den, som på offentligt sted yder husrum til eller foranstalter
utilladt hasardspil, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.

Stk. 2. Lige med offentligt sted anses foreningslokaler, når enten
enhver eller enhver af en vis samfundsklasse som regel kan opnå
optagelse i foreningen, eller utilladt hasardspil indgår i foreningens
formål, eller der erlægges særlig betaling for deltagelse i spillet.

Stk. 3. Den, som på offentligt sted deltager i utilladt hasardspil,
straffes med bøde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.
http://kimludvigsen.dk

Martin Nielsen (26-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-07-06 19:09

Det som regel at alle deltagere ligger et eller andet beløb som der så
spilles om.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste