En god anklage advokat ...
Fra : Lantino

Dato : 25-07-06 12:05

Hej NG,

Er der nogle som kender til en rigtig god anklage advokat, da jeg skal bruge
en overfor en voldsmand, som har anket sin sag til landsrettet .. Det er
mærkeligt med sådan nogle voldsmænd ... De kan virkelig være syge i hovedet

Undskyld mit opråb ...

/Lantino

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-06 12:16

Lantino wrote:
> [...]
> skal bruge en overfor en voldsmand, som har anket sin sag til
> landsrettet .. Det er mærkeligt med sådan nogle voldsmænd ... De kan

Hvordan kan det være du har en voldssag som civilt søgsmål?

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Lantino

Dato : 25-07-06 12:25

Det er måske forkert forklaret ... Det er politiet som har lagt sag an mod
voldsmanden.. Men da ofret kan få beskikket en advokat, ville jeg høre om
der nogen som kender en god

/Latino

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-06 13:24

Lantino wrote:
> Det er måske forkert forklaret ... Det er politiet som har lagt sag
> an mod voldsmanden.. Men da ofret kan få beskikket en advokat, ville
> jeg høre om der nogen som kender en god

Jamen - Politiet vælger anklager. Den tiltalte kan som regel selv vælge
beskikket forsvarer.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 25-07-06 14:50

Frank Leegaard skriblede:

> Jamen - Politiet vælger anklager. Den tiltalte kan som regel selv
> vælge beskikket forsvarer.

Nej, det er anklagemyndigheden der kommer
med anklageren.

--
Lars Fragstrup
Jeg beskyttes ikke af spamfighter, men jeg

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-06 14:57

Lars Fragstrup wrote:
> Frank Leegaard skriblede:

> Nej, det er anklagemyndigheden der kommer
> med anklageren.

Selvfølgelig - mig der blander magtens tredeling sammen ..

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-07-06 18:15

Frank Leegaard skrev den 25-07-2006 15:57:

> Selvfølgelig - mig der blander magtens tredeling sammen ..

Og hvad har magtens tredeling med politiets og anklagemyndighedens
arbejdsfordeling at gøre?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-06 18:44

Carsten Riis wrote:

> Og hvad har magtens tredeling med politiets og anklagemyndighedens
> arbejdsfordeling at gøre?

At politiet er isoleret fra den dømmende...i teorien i alle fald.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-06 19:12

Frank Leegaard wrote:

> At politiet er isoleret fra den dømmende...i teorien i alle fald.

Kan godt se at det kan misforståes. Politiet og anklagemyndighederne
arbejder jo tæt sammen, dog sådan at forstå at det er anklagemyndighederne
der afgør om en sag holder til evt. domførsel. Derfor er de begge i den
udøvende magt. De er blot forskellige niveauer i den.

Fra : blue

Dato : 25-07-06 20:41

> Kan godt se at det kan misforståes. Politiet og anklagemyndighederne
> arbejder jo tæt sammen, dog sådan at forstå at det er anklagemyndighederne
> der afgør om en sag holder til evt. domførsel.

Hvad mener du med "anklagemyndighederne"?

I langt de fleste sager er det politiet selv, der vurderer om en sag holder.
Hvis den gør det, er det ligeledes politiet selv, der går i retten.

Det virker som om du tror, der er en meget skarp afgrænsning mellem politi
og anklagemyndighed.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 00:17

blue wrote:
> [...]
> retten.
> Det virker som om du tror, der er en meget skarp afgrænsning mellem

Nejda .. Det er der jo ikke .. Kun hierakisk fnidder som den at den menige
betjent siger at det her vil jursiterne ikke godkende ... men de er da på
samme hold ..

Fra : blue

Dato : 26-07-06 16:07

> Nejda .. Det er der jo ikke .. Kun hierakisk fnidder som den at den menige
> betjent siger at det her vil jursiterne ikke godkende ... men de er da på
> samme hold ..

Nu er det jo heller ikke altid jurister, der er anklager
(anklagemyndighed) - det er mindst lige så ofte politi'ere, der går i retten
som anklager.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 16:28

blue wrote:
> [...]
>
> Nu er det jo heller ikke altid jurister, der er anklager
> (anklagemyndighed) - det er mindst lige så ofte politi'ere, der går i

Uden juridisk uddannelse anden en den sædvanlige politimæssige indenfor
området?

Hvilke slags sager taler vi så om typisk?

Fra : blue

Dato : 26-07-06 17:03

> Uden juridisk uddannelse anden en den sædvanlige politimæssige indenfor
> området?

Ja.

> Hvilke slags sager taler vi så om typisk?

Færdsel og mindre straffelovsovertrædelser.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-07-06 20:08

Frank Leegaard wrote:

> At politiet er isoleret fra den dømmende...i teorien i alle fald.

Det er da ikke anklageren som dømmer?

JonB

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 00:14

Jon Bendtsen wrote:

> Det er da ikke anklageren som dømmer?

nejda .. men hvis den diskussion skal føres skal det nok være i dk.politik

Den hører vist ikke hjemme her ..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-06 10:11

Frank Leegaard skrev:

> nejda .. men hvis den diskussion skal føres skal det nok være i dk.politik

Nej. Den hører hjemme her. Det er et juridisk relevant spørgsmål
hvordan forholdet er mellem anklager og politi.

--
Bertel

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 10:27

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej. Den hører hjemme her. Det er et juridisk relevant spørgsmål
> hvordan forholdet er mellem anklager og politi.

Jamen .. er da enig i at det lovfæstede og formelle forhold hører til her.
Det uformelle og strukturelt betingede forhold, mener jeg så ligeså vel
hører hjemme i dk.politik.

Det var sidstnævnte jeg fokuserede på

Fra : Jubii

Dato : 26-07-06 11:00

in dk.videnskab.jura

DU hører ikke hjemme her.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 11:13

Jubii wrote:
> On Wed, 26 Jul 2006 01:14:04 +0200, "Frank Leegaard"
> <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:
> in dk.videnskab.jura

> DU hører ikke hjemme her.

og du hører ikke hjemme NOGEN steder ,,,

Fra : Jubii

Dato : 26-07-06 16:29

On Wed, 26 Jul 2006 12:12:31 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>og du hører ikke hjemme NOGEN steder ,,,

Hvem tror du folk vil have råd fra, een der kan finde en lovtekst og skrive den
og kommentere det der spørges/svares eller een, som dig. der aldrig har skrevet
en lovtekst i gruppen men alene kommet med det ene ukvalificerede svar efter det
andet og ellers kommet med støj støj støj?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 16:44

Jubii wrote:
> [...]
> der aldrig har skrevet en lovtekst i gruppen men alene kommet med det
> ene ukvalificerede svar efter det andet og ellers kommet med støj

Jeg ved da ikke lige hvem der støjer her. Det står jo folk frit for at tage
imod råd fra hvem de finder mest troværdig.

Det er ånden og essensen i usenet.

Fra : Jubii

Dato : 26-07-06 20:13

On Wed, 26 Jul 2006 17:44:23 +0200, "Frank Leegaard"
> [...]
>
>Jeg ved da ikke lige hvem der støjer her. Det står jo folk frit for at tage
>imod råd fra hvem de finder mest troværdig.

Nu er det sådan at anarkien råder på usenet og det er hvad der står i fundatsen
der gælder, og så kan du tage din ånd med tilbage dk.politik.
Hvad fik dig egentlig til at komme her og støje? Jura er du ikke bekendt med.

Lad os se. Du har stillet 1 spørgsmål s.v.j.k.s den 2 juni i år. Resten har
været svar på samme eller andres spørgsmål i andre tråde.

Dit spørgsmål gik på følgende:

"Hvad er straffen for at blive taget i ædru tilstand under en frakendelse af
kørekortet for sprit."

84 "svar" hvor hovedparten gik ud på hvor dum din signatur er.

Synes du selv dit spørgsmål var kvalificeret, som du jo selv forlanger andres
skal være?

Der var faktisk kun 6 indlæg der handlede om spørgsmålet, Og så kan en smart fyr
som dig nok regne ud hvor meget støj du forårsgede, med dine rabiate
synspunkter.

Og for at ligesom gnide det ind hvor nytteløs den støj var, kom der så dette
fra dig:

>Fandt selv denne liste:
> Hvis du kører i frakendelsestiden
>
> Her kan du se, hvilken straf der bliver lagt oven i den straf, du får
>for at køre spritkørsel, hvis du kører i den periode, dit kørekort er
>frakendt.
>
> 1. gang
> Bøde, der svarer til 1. måneds nettoløn
>
> 2. gang
> 10 dages betinget fængsel med vilkår om samfundstjeneste eller
> [...]

At du så blev hængende har ingen haft nytte af.
Du er en rabulist, lille knallert.

Fra : Thomas

Dato : 25-07-06 15:04

Frank Leegaard skrev:

> [...]
> --
>
> /Frank Leegaard
>
> Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet

Der er også tilbud om en Advokat til at varetage offerets interesser i
voldssager. Men dette har ikke direkte noget med politiets sag mod
voldsmanden at gøre, det er mere mhp at varetage offerets interesse
ift erstatning o.l.

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-06 15:25

Thomas skrev:

> [...]
> voldssager. Men dette har ikke direkte noget med politiets sag mod
> voldsmanden at gøre, det er mere mhp at varetage offerets interesse

Ja, men det er så en civil sag ved siden af straffesagen.

--
Bertel

Fra : Kristian S.

Dato : 25-07-06 19:27

"Bertel Lund Hansen" skrev 25/07/06 16:24:

> Ja, men det er så en civil sag ved siden af straffesagen.

Nej, forurettedes erstatningskrav kan indtales direkte under straffesagen.
Det er blandt andet her bistandsadvokaten kommer ind i billedet. Hvis
forurettede vælger (eller henvises til) en separat civil sag, så skal han
selv finde (og betale) advokaten.

--
/kristian

Fra : Thomas

Dato : 25-07-06 15:48

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja, men det er så en civil sag ved siden af straffesagen.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jeg tror nogen blander tingene sammen

VH

Fra : Lantino

Dato : 25-07-06 18:13

Hej NG,

Jeg giver Thomas ret ... Mne jeg havde forståelsen af at offerets advokat
skulle lave andet end erstatningsarbejde ... Eller er det kun dette område
???

/Latino

Fra : Thomas

Dato : 25-07-06 18:49

Thomas skrev:

> Jeg tror nogen blander tingene sammen
>
> VH

PS Offrets advokat kaldes for en bistandsadvokat