Linolie igen igen
Fra : TT

Dato : 25-07-06 09:53

Hej Gruppe,

Jeg skal til at grunde og male træværket, bindingsværk - men er stadig i
tvivl, jeg vil bruge Linolie, men faldt over denne her :
http://wolfshop.dk/group.asp?group=51&sub=37

Nogle der kender dem, eller kan anbefale hvor jeg køber mine produkter, jeg
bor i KBH, men gerne online salg

-TT

Fra : Stig Bang-Mortensen

Dato : 25-07-06 10:27

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Jeg skal til at grunde og male træværket, bindingsværk - men er stadig i
> tvivl, jeg vil bruge Linolie, men faldt over denne her :
> http://wolfshop.dk/group.asp?group=51&sub=37

Man kan spørge sig selv om hvorfor en grundingsolie der består af linolie
trænger bedre ind end linolie. Rygtet siger at Wolf bruger lugtfri
petroleum.

Prøv Linolie 123 eller Damson. Jeg har lige givet 15 m2 træterrasse Damson
grundingsolie og er meget tilfreds med resultatet

Stig Bang-Mortensen

Fra : Gainsbourg

Dato : 25-07-06 15:03

Linolie er et fantastisk produkt - men lige netop til bindingsværket, ville
jeg anbefale dig at bruge trætjære. Det gør vi selv (på Rådvadcentrets
anbefaling). Efter sigende skulle den milebrændte være den bedste.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : TT

Dato : 25-07-06 17:01

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville jeg anbefale dig at bruge trætjære. Det gør vi selv (på
> Rådvadcentrets anbefaling). Efter sigende skulle den milebrændte være den

Det ville jeg også helst, men jeg er båndlagt mørke farver - er jeg ikke ?

NB! Det er nyt bindingsværk - gør det en forskel ?

-TT

Fra : Stig Bang-Mortensen

Dato : 25-07-06 22:30

> "Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville jeg også helst, men jeg er båndlagt mørke farver - er jeg ikke ?
>
> NB! Det er nyt bindingsværk - gør det en forskel ?

Bindingsværk kan være mange farver. Du må bare ikke bruge bygningsasfalt
eller lignende. Det giver en helt tæt overflade som træet kan rådne bagved.

Stig Bang-Mortensen

Fra : TT

Dato : 26-07-06 10:12

"Stig Bang-Mortensen" <sbm@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Bindingsværk kan være mange farver. Du må bare ikke bruge bygningsasfalt
> eller lignende. Det giver en helt tæt overflade som træet kan rådne

Ja jeg ville oprindeligt bruge trætjære, men tænker at huset skal være
sandfarvet (filsede sten)og bindingsværk, udhæng og vinduer hvide, derfor
tænker jeg at linoliemaling ville være det rigtige, men jeg hælder også lidt
til at lade murværket være brunligt, og jære bindingsværket, men jeg kan
ikke finde ud af at manipulere med billeder så jeg kunen se det først,
desværre

-TT

Fra : Stig Bang-Mortensen

Dato : 26-07-06 10:51

TT wrote:
> [...]
> bindingsværket, men jeg kan ikke finde ud af at manipulere med
> billeder så jeg kunen se det først, desværre

Nogen steder i landet er bindingsværket rødt eller overmalet i samme farve
som resten.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-07-06 14:20

> [...]
> kan ikke finde ud af at manipulere med billeder så jeg kunen se det først,

Hvis du smider mig et billede af facaden skal jeg da gerne se lidt på det.
Send en beskrivelse af hvad du forventer også. :)

- Martin