Restaurant/cafe i Århus til kørestolsbruge~
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-07-06 18:43

Hej

I september skal vi en flok piger ud at spise i Århus. Vores budget er
til ca. 100 kroner for en hovedret.

"Problemet" er at der er mindst en i elektrisk kørestol, og det
betyder at der skal være niveaufri adgang, eller lift/rampe, at der
skal være GOD plads i spisestedet og at der skal være handicaptoilet.
Det skal også være muligt at parkere indenfor ca. 300 meter.

Om det er restaurant eller cafe gør ikke så meget, bare der er plads
nok og maden er god.

Så alle forslags modtages.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Jette

Dato : 25-07-06 03:31

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> Det skal også være muligt at parkere indenfor ca. 300 meter.
>
> Om det er restaurant eller cafe gør ikke så meget, bare der er plads

I kunne f.eks. prøve Café Castenskiold på Åboulevarden. Der er
rigtig god plads og ingen kedelige trappesten ved indgangsdøren, og
så er der så vidt jeg husker elevator ned til toiletterne i kælderen
(men prøv for en sikkerheds skyld at ringe og spørge - det kan godt
være, at min hukommelse spiller mig et puds). Maden er glimrende, og
der er flere parkeringsmuligheder lige i nabolaget. Det kan også lade
sig gøre at køre helt op til cafeen og "læsse af", hvis det skulle
blive nødvendigt.

Se mere her: http://www.castenskiold.net/flash

Venlig hilsen

Jette

Fra : eh

Dato : 25-07-06 18:56

> [...]
> Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
> Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Hej, Trine.
Det kan være et problem i Århus. Vi ringede i forvejen til en
restaurant på Domkirkepladsen, og spurgte om man kunne komme som
kørestolsbruger. Da jeg stod udenfor restauranten med min kone i kørestolen,
så jeg tre trappetrin lige op i restauranten! So much for asking.
Vi boede på hotel CabInn. 100% kørestolsegnet! Køkkenet i mellemklassen,
godt uden at være pralende. Skal nok svare til dine 100 kr. Men for himlens
skyld: Ring først og spørg om I kan bruge restauranten uden at overnatte på
hotellet.
Held og lykke med turen.
Mvh
Erling

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-08-06 03:43

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:

>Så alle forslags modtages.

Hej Trine.

Du kan bruge tilgænlighedsdatabasen på ryk's hjemmeside til at
finde et sted. Der er både resturanter og cafe'er.

Link : http://ryk.dk/tbase/

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-08-06 07:29

Kim Christensen <mesleepy@newmail.dk> wrote:

> Hej Trine.
>
> Du kan bruge tilgænlighedsdatabasen på ryk's hjemmeside til at
> finde et sted. Der er både resturanter og cafe'er.
>
> Link : http://ryk.dk/tbase/
Hej Kim. Fin base. Tak for den.
Mvh
Erling