MC Flyttegods
Fra : Per Jakobsen

Dato : 24-07-06 12:22

Hvis jeg flytter til DK ex om halvandet aar, vil min MC saa blive
flyttegods ligsom biler ?

Grunden til at jeg spoerger er at paa T&S hjemmeside omtales kun biler,
ifbm flyttegods.

paa forhaand tak

Per Jakobsen
Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-07-06 13:06

"Per Jakobsen" <per_biker@hotmail.com> wrote in message
> Hvis jeg flytter til DK ex om halvandet aar, vil min MC saa blive
> flyttegods ligsom biler ?
>
> Grunden til at jeg spoerger er at paa T&S hjemmeside omtales kun biler,
> ifbm flyttegods.
>

> paa forhaand tak
>
> Per Jakobsen
> Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501
>Der burde ikke være forskel på biler og motorcykler,det var der ikke da jeg
>spurgte dem.
Efter 1 år skulle biken kunne indføres told og momsfrit,plus afgift
Mvh Steen

P.S virker din e-mail ?

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-07-06 14:17

Harald Blaatand wrote:
> Efter 1 år skulle biken kunne indføres told og momsfrit,plus afgift

Hvad betyder det, helt præcist ?

Jeg spurgte nemlig for et års tid siden om lidt af det samme. Hvis min bror,
som arbejder i Sverige, kommer hjem igen om to år, vil han så kunne køre i
DK billigere ved at købe en MC nu, i Sverige, og så tage den med sig hjem om
2 år.

Dér fik jeg at vide at alle smuthuller var lukket, og at der ikke ville være
noget at spare, da man skulle betale ved kasse 1 når man kørte over broen.

/jim

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-07-06 14:31

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message

> [...]
>betale told og moms da jeg havde ejet den 1 år,afgiften slipper du eller

Steen

Fra : calle.nielsen@gmail.~

Dato : 24-07-06 16:18

Per Jakobsen wrote:
> Hvis jeg flytter til DK ex om halvandet aar, vil min MC saa blive
> flyttegods ligsom biler ?

Hej Per,

Man skal betale afgift selvom man tager sin bil med til dk som
flyttegods. Se her:
http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/doc1190/

Det er min klare overbevisning at dette også gælder din MC, da loven
som ligger til grund for afgørelsen bruger ordet "Motorkøretøjer".
(http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31983L0183:DA:HTML)

Desværre

Calle

Fra : Armand

Dato : 24-07-06 16:45

Per Jakobsen skrev:
> Hvis jeg flytter til DK ex om halvandet aar, vil min MC saa blive
> flyttegods ligsom biler ?
>
> Grunden til at jeg spoerger er at paa T&S hjemmeside omtales kun biler,
> ifbm flyttegods.

Som jeg husker det, så er flyttegods-reglerne nogent med at man sparer
tolden(momsen). Så ved flytning fra et EU-land (og du skriver fra
Holland,ikke?) er der ikke længere noget sparet gennem
flyttegods-reglen, derved at der ikke er moms-pligtig tolmur indenfor EU!

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 24-07-06 18:09

Armand skrev:

> [...]
> Holland,ikke?) er der ikke længere noget sparet gennem
> flyttegods-reglen, derved at der ikke er moms-pligtig tolmur indenfor EU!

Mjo, var der ikke noget med, at hvis bilen var under et vist antal
måneder og havde kørt 6.000 km, så skal der svares moms af den, fordi
den regnes som ny? Der var i hvert fald noget med en grænse på 6.000 km.

----

Hilsen Jan