Skærme
Fijala 3554
Hjælp til køb af fladskærm ønskes...
Fra : junk@xot.dk

Dato : 24-07-06 10:02

Hej

Jeg har ikke den store viden og erfaring inden for emnet
"pc-fladskærme", så jeg håber på lidt eksperthjælp herinde

Jeg søger på edbpriser, men når de eneste søgekriterier jeg
opstiller er: "min. 4 stjerner i bedømmelse" og "max. 2200 kr." så
kommer der altså en DEL skærme frem.

Er der nogle mærker man skal gå LANGT uden om? Er der andre man bør
kigge lidt nærmere på?
Hvilke andre søgekriterier kan jeg opstille, når jeg ved den primært
(Det er lige før jeg kunne skrive udelukkende) skal bruges til
kontorarbejde, surfe på nettet og ses feriebilleder på.

Mvh
Anders

Fra : JK

Dato : 24-07-06 12:01

On 24 Jul 2006 02:01:51 -0700, junk@xot.dk wrote:

> [...]
>(Det er lige før jeg kunne skrive udelukkende) skal bruges til
>kontorarbejde, surfe på nettet og ses feriebilleder på.

Det lyder som om, at du ikke har tænkt over, at man mindst køber en
19" fladskærm i dag. Så husk hellere det.

Om der er nogle mærker man bør gå udenom. Ja, det skulle jeg mene.

Men man kan vende den om: hvilke mærker kan man sige god for:

samsung, acer, philips, dell, apple, eizo

Afgørende kan jo også være, om du vil have indbyggede højttalere eller
ej, vga og/eller dvi, og udseende.
Responstiden er ikke så afgørende for din anvendelse. Men køb ikke
noget med over 12 msec, for ikke at få noget forældet.

mvh

John

Fra : ole.nielsen@get2net.~

Dato : 02-08-06 11:05

Hej,

Et lille tillægsspørgsmål i forbindelse med valg af skærm.

Er det muligt at få PC skærme med mulighed for tilslutning af DTT og
Playstation. Altså en skærm med SCART??

Det ville give den fordel,at man kan bruge skærmen til flere ting end
kun computerarbejde?

/Ole

Fra : JK

Dato : 02-08-06 12:59

On 2 Aug 2006 03:05:18 -0700, ole.nielsen@get2net.dk wrote:

> [...]
>Playstation. Altså en skærm med SCART??
>
>Det ville give den fordel,at man kan bruge skærmen til flere ting end

www.edbpriser.dk under hardware, skærme

vælger du søg avanceret. Afkryds TFT og Komponent eller s-video

så fremkommer en del bud til små og meget store priser.

Komponent og/eller s-video kan tilsluttes vis scart v.hj.a. en
adapter.

Komponent er det mest fremtids-relevante, da det kan klare HDTV,
medens scart og s-video hører den nuværende (ringe) TV-standard til
(576 linier og ikke en snus mere).

mvh

John

Fra : ole.nielsen@get2net.~