Cagiva 250, justering af tomgangshastighed~
Fra : Bjarne Petersen

Dato : 19-06-01 06:27

Hej
Dette er måske lidt OT.
Jeg har en crosskart med en motor fra en Cagiva 250 crossmotorcykel. Nu har
jeg vendt og drejet kaburatoren mange gange, men kan ikke finde nogen
anordning til at justere tomgangshastigheden.
Dette er lidt upraktisk at den ikke kan gå i tomgang, da jeg skal starte
motoren udefra og så kravle ned i karten og spænde sikkerhedsselen samt
lukke sikkerhedsburet, dette tager hurtigt et par minutter, og da ville det
jo være dejligt om motoren stadigvæk kørte
Det kan vel ikke være meningen at man skal stramme gaskablet til man har en
passende hastighed?
Eller er crossmotorer bare ikke lavet til at gå i tomgang?

Med venlig hilsen
Bjarne Petersen

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-06-01 10:36

"Bjarne Petersen" <bep@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan vel ikke være meningen at man skal stramme gaskablet til man har
en
> passende hastighed?

Jo, det kan det desværre godt.

> Eller er crossmotorer bare ikke lavet til at gå i tomgang?

Nogle er, og nogle er ikke.
Normalt er det ikke nødvendigt at en motocross motor skal kunne gå i
tomgang, så det kan de fleste ikke. Flere og flere er dog blevet udstyret så
de kan justeres til at gå tomgang, men på en cykel så gammel som en Cagiva
er det ikke sandsynligt.

Rittig