Død/Særeje
Fra : Anonym

Dato : 23-07-06 19:12

Situationen:

Min stedfar har 2 børn fra tidligere ægteskab.

Min mor har en søn (mig)

Samt de har en fælles datter.

Deres ønske er at få lavet et testamente, gerne via familieadvokaten som
sikre hinanden mest muligt ved dødsfald (De er gidt i foevejen).

Hvilket dokument skal vi have fast i??

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-07-06 14:54

Anonym wrote:

> Deres ønske er at få lavet et testamente, gerne via familieadvokaten som
> sikre hinanden mest muligt ved dødsfald (De er gidt i foevejen).

Kender ikke til familieadvokaten. Men den bedste konstruktion for at
sikre efterlevende ægtefælde kaldes på fagsprog for
"ægtefældebegunstiende kombinationssæreje". Håber du kan bruge det.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kenneth K

Dato : 24-07-06 19:22

> [...]
> sikre efterlevende ægtefælde kaldes på fagsprog for
> "ægtefældebegunstiende kombinationssæreje". Håber du kan bruge det.

Hmm... det gav ikke lige noget, så må vi ud og betale en advokat for det.

ps. familieadvokaten.dk er en hjemmeside hvor man bla. kan købe færdige
dokumenter.

Fra : Jesper Brock

Dato : 27-07-06 09:23

"Kenneth K" <Kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse
> ps. familieadvokaten.dk er en hjemmeside hvor man bla. kan købe færdige
> dokumenter.

Mjah - og det kan jo selvfølgelig være smart, hvis man *ved*, hvad man skal
købe.

Jura er ikke noget, man skal forsøge sig med, hvis man ikek har en dyt
anelse om, hvad man laver - det kan blive dyrt i den sidste ende. Har man
gamblertendenser, så køb i stedet en lodseddel til lotteriet....

Jeg ville nok bare betale en advokat for det i stedet.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.