?Erfaringer m. kåbeglas til BMW k100 RT
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 23-07-06 09:38

Hej
Jeg døjer m. fæle turbulenser på min K100RT. Det skal siges at jeg
mangler den lille vindafviser, som sidder på selve kåbeglasset.
Men skal jeg købe et nyt - højere uoriginalt glas - eller bare den
lille vindafviser.
Det skal nævnes, at jeg kører m. Schubert C2 + ørepropper - og er
191cm høj.
Hjælp - det er et vældigt problem!
vh
Jørn

Fra : H&M

Dato : 23-07-06 12:42

> [...]
> lille vindafviser.
> Det skal nævnes, at jeg kører m. Schubert C2 + ørepropper - og er

Har selv døjet med det samme problem, har en BMW R1100RS, er selv 191 cm, C2
+ høreværn..
Kører nu med det højeste glas fra Parabellum.com, og har ingen
vindstøj/turbulenser mere, behøver ikke ørepropper mere heller.
Enten skal man sidde helt ude i det fri med en hjelm som ikke støjer i sig
selv, eller også helt i læ bag et stort glas, alt derimellem vil give støj.

God vind.....

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 27-07-06 12:17

>Kører nu med det højeste glas fra
>Parabellum.com, og har ingen
>vindstøj/turbulenser mere, behøver
>ikke ørepropper mere heller.

Hej
Der har været probl. m. deres hjemmeside - det vist først nu at
den er opppe igen. Ved du hvem der forhandler skærmen fra
parabellum. Via hjemmeside oplyser de en pris på 314$ + fragt -
det er alligevel 2K. Måske lidt dyrere end jeg havde forestillet
mig - omvendt - er det ikke holdbart m. en cykel man er glad
for - og så altid at skulle køre m. propper - der er altså lidt
af fornøjelsen der går tabt.
//Jørn

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 27-07-06 20:30

>Kører nu med det højeste glas fra
>Parabellum.com, og har ingen
>vindstøj/turbulenser mere, behøver
>ikke ørepropper mere heller.
Hej
Det lyder fint m. parabellumén. Kan du huske hvormeget du har
givet for den? - og ved du hvem der forhandler?

Tak til alle for svar
Jørn

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-07-06 08:09

Jørn N. Andersen (slet OD033) wrote:
> Hej
> Jeg døjer m. fæle turbulenser på min K100RT.

Så kan jeg anbefale en Honda ST 1300 A Pan European, som jeg fik en prøvetur
på.
Når man ved ca 140 km/t synes at nu blæser det altså liiige lovlig meget,
trykker man blot på knappen til det motoriserede kåbeglas, og så forsvinder
al støj og vindpres, og du drejer nu på rullen til du når de ca 220 km/t i
ro og mag.

Gad vide om sådan en kåbe kan eftermontores på min GN 250 ?

/jim

Fra : p.jarnbak

Dato : 24-07-06 10:15

"Jørn N. Andersen (slet OD033)" <jna@OD033c.dk> wrote in message
> [...]
> lille vindafviser.
> Det skal nævnes, at jeg kører m. Schubert C2 + ørepropper - og er

Du kan også få højere kåbeglas originalt.En model der følger kåbeformen har
jeg selv brugt og
det var fint til mine 186 cm..Prøv at se www.sidepower.dk/
Hej Palle

Fra : Jansen

Dato : 24-07-06 22:50

"Jørn N. Andersen (slet OD033)" <jna@OD033c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille vindafviser.
> Det skal nævnes, at jeg kører m. Schubert C2 + ørepropper - og er

Hej Jørn
Jeg har købt et højere kåbeglas, vist nok 62 cm, hos Expedit i Ølgod.
Med det og en Schubert J1, kan jeg, med mine 188 cm, høre maskinens små
lyde, andre trafikanter, børn og hunde i bybilledet. Vindstøj er noget som
jeg begynder at korigerer for på motorvej, når vi paserer 110. Ved
almindelig landevejskørsel går det fint at høre musik fra maskinens
højtalere, uden at genere omgivelserne.
Jeg mener at den kostede ca. 15 - 1800

--
Hilsen