Monkey Islands efterfølgere
Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 22-07-06 18:52

Hej
Jeg har tidligere nydt at spille alle 4 Monkey Island spillende + Day of the
Tentacle, Indy spillene, Sam N Max, Larry osv.
Mit spørgsmål er så er der slet ikke nogen der laver spil af den type mere?

mvh
Henrik

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-07-06 18:55

"Henrik Skjærbæk" <news@epia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> the Tentacle, Indy spillene, Sam N Max, Larry osv.
> Mit spørgsmål er så er der slet ikke nogen der laver spil af den type

Nej desværre. Adventure-spillene havde deres største popularitet i starten
af halvfemserne og slutfirserne. LucasArts værende de pengesvin, som de er,
har ikke mere i sinde at lave spil, som kun gamle fans har tænkt sig at
købe. Det er derfor, at det hovedsageligt er Star Wars-titler, der bliver
spyttet ud for tiden.

Men der er stadigvæk et par i den genre, som du ikke har nævnt.
Der er f.eks.: Grim Fandango, Freddy Pharkas (?), Sierra Police Quest-serien
og andre.

Fra : Claus Albæk

Dato : 24-07-06 12:39

Sren Kjeldsen wrote:

> Men der er stadigvæk et par i den genre, som du ikke har nævnt.
> Der er f.eks.: Grim Fandango, Freddy Pharkas (?), Sierra Police Quest-serien
> og andre.

Police Quest!!!

nogen der har den fjerneste idé om hvordan jeg kan komme til at spille
f.eks 2'eren eller nyere på min XP maskine? min amiga gav op for længe
siden, men savner de spil.

PFT
Claude

Fra : René Lønstrup

Dato : 24-07-06 16:14

Claus Albæk wrote:
> Police Quest!!!
>
> nogen der har den fjerneste idé om hvordan jeg kan komme til at spille
> f.eks 2'eren eller nyere på min XP maskine? min amiga gav op for længe
> siden, men savner de spil.

WinUAE: http://www.winuae.net/

Derudover skal du bruge en kickstart-rom (formentligt fra en A500 pga.
spillets alder) og et disk-image af spillet.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Kasper Aae

Dato : 24-07-06 16:22

On Mon, 24 Jul 2006 17:14:11 +0200, "René Lønstrup" <fornavn @
efternavn . net> wrote:

>WinUAE: http://www.winuae.net/
>
>Derudover skal du bruge en kickstart-rom (formentligt fra en A500 pga.
>spillets alder) og et disk-image af spillet.

En anden mulighed er at skaffe dem til PC, og bruge DosBox:

http://dosbox.sourceforge.net

--
Kasper Aae

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-07-06 16:14

Sren Kjeldsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Men der er stadigvæk et par i den genre, som du ikke har nævnt.
> Der er f.eks.: Grim Fandango, Freddy Pharkas (?), Sierra
> Police Quest-serien og andre.

Udover Kings Quest var jeg til Space Quest spillene - de foregik
godtnok på en planet langt væk - men ellers var der ikke meget
"space" ved dem - og holdt stilen fra de øvrige Sierra spil
udemærket.

Quest For Glory spillene (også fra Sierra) var også OK, men der
blev de lidt mere rollespil-agtige.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-07-06 19:18

On Sat, 22 Jul 2006 19:51:41 +0200, "Henrik Skjærbæk" <news@epia.dk>
wrote:

> [...]
>Tentacle, Indy spillene, Sam N Max, Larry osv.
>Mit spørgsmål er så er der slet ikke nogen der laver spil af den type mere?

Prøv evt. at læse dette interview. Det handler om ex-LucasArts folk
der er ved at lave et spil i den gamle stil.

http://adventureadvocate.gr/html/page.php?file=VampyreEN.php

--
Kasper Aae

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-07-06 20:40

"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. at læse dette interview. Det handler om ex-LucasArts folk
> der er ved at lave et spil i den gamle stil.

> [...]

Det der lyder rigtig opmuntrende!

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 23-07-06 13:29

"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> wrote in message
> On Sat, 22 Jul 2006 19:51:41 +0200, "Henrik Skjærbæk" <news@epia.dk>
> wrote:
> Prøv evt. at læse dette interview. Det handler om ex-LucasArts folk
> der er ved at lave et spil i den gamle stil.

Det ser godt ud, vi må håbe det lykkes.. Det er egentligt lidt synd at
genren mere eller mindre er død...

Hilsen
Henrik

Fra : DJT

Dato : 23-07-06 18:38

"Henrik Skjærbæk" <news@epia.dk> wrote in news:44c36b79$0$15790$14726298
@news.sunsite.dk:

> "Kasper Aae" <nospam@thanks.com> wrote in message
>
> Det ser godt ud, vi må håbe det lykkes.. Det er egentligt lidt synd at
> [...]
i glemmer jo helt telltale games http://www.telltalegames.com
de har indtil videre lave bone 1 og 2 der er et nyt sam & max på vej fra
dem, telltale består storset af alle de folk der arbejdede på det
annulerede sam & max hos lucasarts

og så er der jo også det nye spil fra Al Lowe (manden bag Larry 1-7,
Freddy Pharkas, torrins passage, osv.) det hedder Sam Suede der kan læses
mere på www.allowe.com

så er der jo også denne side de skriver kun om adventure spil
http://www.adventuregamers.com
nederst på siden er der en liste med 10 spil der er på vej så genren er
ikke død, den er bare ikke så offentlig som den var engang

Hilsen

Dennis