Så kirsebærsten?
Fra : Helle

Dato : 22-07-06 18:55

Hejsa

Jeg har købt nogle rigtig lækre mørkerøde kirsebær i dag og tænkte på om man
kan så de sten og dermed få små kirsebærtræer ud af det? I så fald, hvordan
gør jeg? skal de stå indenfor? varmt? køligt? eller smides direkte i jorden
udenfor?

Mvh Helle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-07-06 19:47

On Sat, 22 Jul 2006 19:54:36 +0200, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:

> [...]
>gør jeg? skal de stå indenfor? varmt? køligt? eller smides direkte i jorden

De kan sandsynligvis godt sås (og spire
Så dem med det samme, udendørs. De vil dog nok ikke spire før næste
forår, altså efter en vinter. Det gør også at frøene skal beskyttes mod
mus i vinterens løb.

Men selv om der skulle komme kirsebærtræer ud af det, så er der ingen
garanti for at de bliver magen til dem du købte - de kan nemt være
blevet bestøvet af en anden sort af kirsebær, så der kommer noget
tilfældigt ud af det.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.