CBR 600 F2, hvad skal man kigge efter?
Fra : Armand

Dato : 22-07-06 12:33

J J Bager skrev d: Ti. 18 Nov. 2003 10:08

> Du må være en meget lykkelig CBR ejer. Det er alment accepteret at en
> velkørende CBR 600 F3 97-98 kan vise lige over 270 på speedometeret.
> Da de fleste CBR viser omkring 10% for meget svarer det til de 245km/t
> den er opgivet til. Du er meget heldig når din kan vise 15 km/t mere
> end alle andre, samt kun har en speedometerfejlvisning på 5½ %.
> Det må virkelig være en velkørende CBR du har.

Så fik jeg endelig krudtet Barbie af: Under hjemturen fra Hamborg i
søndags fik jeg sneget den op på speedometervisning á 155Miles (250km/t)!
Med bøjet nakke må jeg indrømme at tallet kun skyldes suget fra en
uskyldigt(?) udseende BMW stationcar(*)
Forøvrigt sucks flip-up visirer ved dén hastighed :-|

(*):
Hvor store fåes sådanne da overhovedet i? Type 750/850??

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 22-07-06 12:59

On Sat, 22 Jul 2006 13:33:27 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>J J Bager skrev d: Ti. 18 Nov. 2003 10:08

Øjser, du har været tilbage i arkivet efter den hva'?

>Så fik jeg endelig krudtet Barbie af: Under hjemturen fra Hamborg i
>søndags fik jeg sneget den op på speedometervisning á 155Miles (250km/t)!

Passer iøvrigt fint, idet en F2'er går ca. 225 km/t ægte på toppen
(speedovisning 250-260), mens en F3'er når ca. 245 km/t ægte maxed
out, begge i std. trim.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Armand

Dato : 22-07-06 15:25

MKS - 74 skrev:

> Øjser, du har været tilbage i arkivet efter den hva'?

Jup!
Ovenikøbet á indkopiering fra Google-groups!

Hvordan er det nu med elefanter??

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 22-07-06 22:47

> Hvordan er det nu med elefanter??

De kører ikke over 16 Km/L ..... sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-07-06 13:40

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Hvor store fåes sådanne da overhovedet i? Type 750/850??

8-serien er coupeer (V12!), og 7-serien er sedan.

Det kan have været en 5-serie, f.eks en 550i touring, som er opgivet til
en topfart på 250km/t.

--
-René

Fra : Armand

Dato : 22-07-06 15:07

Rene Joergensen skrev:

> 8-serien er coupeer (V12!), og 7-serien er sedan.
>
> Det kan have været en 5-serie, f.eks en 550i touring, som er opgivet til
> en topfart på 250km/t.

Ohh!
Jeg kunne selvf. også selv have surfet lidt inden:
370 heste på en 4,8liters V8 og ældre modeller med den gamle 5liters V12!
Bisset at camouflere en sådan motor i en simpel stationcar :-|

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-07-06 15:13

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Bisset at camouflere en sådan motor i en simpel stationcar :-|

Det er sejt Understatement så det basker.

--
-René

Fra : Armand

Dato : 22-07-06 15:23

Rene Joergensen skrev:

> Det er sejt Understatement så det basker.

Jo, tak for kaffe!

--
Armand.

Fra : Perminator

Dato : 22-07-06 23:28

> Jo, tak for kaffe!

--- Og så aner du jo ikke hvad du kunne blive overhalet af i
Mercedes-afdelingen. Det er ikke alle med kompressor, der har det stående
skrevet bagpå fx.
Selv en gammel 190er kan sagtens have 2,6 liter 6 cyl. og 275 + km/t.

De der lidt brede Audier er også grumme! Specielt dem, der har et lille
skilt på 2x10 cm på fronten, hvor der står Quattro.
Hvis du når at se skiltet i spejlet, og bagefter ser de dobbelte
udblæsningsrør, er det en overvejelse værd, om det betaler sig at tage
revanche for overhalingen.
--

"Perminator"
Per Misser