Regler for arbejde mens man er på barsel
Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-07-06 19:46

Min primære arbejdsgiver (alm 37 timers job med fast mødetid 7.00 til
15.00) har været så flink at give mig 12 ugers barsel med fuld løn.

Det vil sige at de udbetaler fuld løn og så får de refunderet en del
af pengene fra kommunen.

Spørgsmålet er så, hvordan det stiller mig i forhold til min sekundære
arbejdsgiver som jeg somme tider arbejder for udenfor min normale
arbejdstid og i weekender..

Må jeg have lov at tage vagter i hverdagene efter min primære
arbejdsplads's arbejdstid er ophørt...Altså efter kl. 15.00 (Mor har
fri kl 14.30 fra arbejde og er hjemme 14:45)

Må jeg have lov at tage vagter lørdag og søndag ? Disse dage får jeg
jo sådan set ikke løn af min arbejdsgiver/kommunen ?

Håber nogen er inde i reglerne..

Henrik

Fra : Ann

Dato : 21-07-06 20:14

Henrik Madsen skrev:

> [...]
>
> Må jeg have lov at tage vagter lørdag og søndag ? Disse dage får jeg
> jo sådan set ikke løn af min arbejdsgiver/kommunen ?

Hej Henrik

Du kan selv læse mere om regler i loven som du finder her:

http://147.29.40.91/_SHOWF_A760944512/527&A20060056630REGL&0002&000002

eller i bekendtgørelsen, som findes her:

http://147.29.40.91/_SHOWF_A760944512/527&B20060069605REGL&0002&000003

eller i

vejledningen, som du finder her:

http://147.29.40.91/_SHOWF_A760944512/527&C20060946960REGL&0001&000123

hilsen Ann

Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-07-06 06:19

On 21 Jul 2006 12:14:02 -0700, "Ann" <ecj@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>http://147.29.40.91/_SHOWF_A760944512/527&A20060056630REGL&0002&000002
>
>eller i bekendtgørelsen, som findes her:

Hej Ann

Mange tak for links....Desværre virker de ikke her, den skriver jeg
har mistet forbindelsen ??

Henrik

Fra : Ann

Dato : 22-07-06 08:41

Henrik Madsen skrev:

> Hej Ann
>
> Mange tak for links....Desværre virker de ikke her, den skriver jeg
> har mistet forbindelsen ??
>
> Henrik

Hej Henrik

Ja - teknikken kan somme tider drille - så går du ind på
www.retsinfo.dk

vælg søgning i databaserne og i næste billede søgning

Du udfylder søgebilledet med nedenstående:

I feltet "Søgning i alle felter" skriver du: barsel
I feltet "År for udstedelse (åååå)" skiver du: 2006
I feltet"Ressortministerium" skriver du: Ministeriet for Familie og
Forbrugeranliggender.

Når du har foretaget søgning skulle du gerne ende med at have 6
dokumenter og når du trykker på Vis Dokumentliste skulle du gerne få
adgang til de 3 links jeg gav dig tidligere.

Du er velkommen til at skrive igen.

Ann

De bedste ønsker

Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-07-06 13:37

On 22 Jul 2006 00:41:14 -0700, "Ann" <ecj@ofir.dk> wrote:

Hej Ann

Mange tak for vejledning i hvordan jeg kommer ind...

Nu skal jeg så bare have bladret det hele igennem for at se om det jeg
skal bruge er der...

Du har ikke en ordbog som kan oversætte det "forfærdelige" sprog de
bruger på den side. ??

Jeg kan efter en hurtig skimning se at det meste drejer sig om orlov
for kvinder, er reglerne anderledes for mig som mand ??

Fra : Ann

Dato : 22-07-06 17:48

Henrik Madsen skrev:

> [...]
>
> Jeg kan efter en hurtig skimning se at det meste drejer sig om orlov
> for kvinder, er reglerne anderledes for mig som mand ??

Hej Henrik

Nej - desværre "glemte" ministerien eller ministeriet at udgive en
oversættelse.....

Ja - det meste drejer sig om kvinderne, da det primært er dem som
holder barsel.

Hvis jeg var dig ville jeg spørge i din bopælskommune - så er du
sikker på, at du ikke gør noget forkert.

De bedste ønsker med barnet og orloven.

Med venlig hilsen

Ann