Everquest
Fra : Kim Schroeder

Dato : 19-06-01 02:14

Everquest fryser undertiden (ved medding), hvorfor jeg af support er blevet
rådet til at købe et nyt grafikkort.
Mit nuværende er Intel 740 (AGP), som der ikke længere udvikles drivere til.
Det understøtter DirectX 6 - og jeg har Direct 8 installeret. Da putteren er 3 år
gammel, har jeg ikke lyst til at købe et dyrt kort - men har kig på Leadtek
WinFast 3D S325 til omkring 900 kr (det er testet af Everquest og er ok).
(Er det rigtigt, at det er russisk fremstillet?)
Så vidt jeg kan se understøtter sidst nye driver, som kan hentes hos Leadtek,
DirectX 7. Er dog ikke sikker - der er ikke meget information at hente på
deres sider..
Nogen der har erfaringer med dette kort og DirectX?

I parentes bemærket skal minimum DirectX 7 være installeret for at kunne
spille Everquest.

Vil det give problemer at installere det/bruge det når DirectX 8 er
installeret?

Har overvejet at afinstallere DirectX 8 med et skummelt freewareprogram,
men hvis det kan spille med et kort, der er kun er optimeret til DirectX 7,
er der jo ingen grund til det (har lige læst en tråd om, at det kun er Geforce3
der kan bruge DirectX 8).

Kan et kort optimeret for DirectX 7 fungere sammen med DirectX 8?

I Everquest-nyhedsgruppen er der forslag fremme om, at jeg lige så vel skulle
købe et Geforce2 MX, som skulle koste det samme. Problemet er bare, at
det ikke er nævnt under Supported Video Cards.

Har lidt spekulationer - håber på lidt hjælp her.

Mvh
Kim Schrøder

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 19-06-01 07:26

Køb et gforce 2Mx i stedet det koster en 100 -200 kr mere ind det andet.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Schroeder

Dato : 19-06-01 17:30

Tak - det har jeg også gjort.
Men..ved opstart får jeg 1 lang og 2 korte og efter et par sekunder 1 kort
fra Bios.
Det er en Phoenix - kan ikke finde noget om det på deres site.

Hvad betyder denne kode?

mvh
Kim

Fra : Peter Pan

Dato : 19-06-01 20:25

"Kim Schroeder" <nospamtome@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> fra Bios.
> Det er en Phoenix - kan ikke finde noget om det på deres site.

No idea. Men skriv lige hvad hardware du ellers har, specielt bundkort
model, så kan det være vi kan hjælpe med problemmet.

Mvh
Anders

Fra : Kim Schroeder

Dato : 19-06-01 23:29

Tak for svaret,

PII 350, Intel bundkort 440 BX.

Skal jeg mon ind i Bios og ændre på noget?
Har tidligere kørt med et Intel 740i uden problemer.

I følge svar i edb-gruppen skulle det betyde, at grafikkortet
ikke bliver initialiseret korrekt (1 lang - 2 korte bip).

Nogen gode forslag?

mvh
Kim

Fra : Sporten

Dato : 20-06-01 07:31

> [...]
>
> I følge svar i edb-gruppen skulle det betyde, at grafikkortet
> ikke bliver initialiseret korrekt (1 lang - 2 korte bip).

det lyder meget som om at dit kort ikke sidder ordentligt i AGP/PCI porten.
eller det ikke får nok strøm.
jeg javde det samme problem med et matrox g400, skiftede PSU til en 300w, og
så virkede det.

Fra : Troels Chirstensen

Dato : 20-06-01 08:52

Jeg har det samme bundkort chipset men da det er en Compaq, så er der ikke
de store valgmuligheder i bios'en!! LORT! Hvad har du for et bundkort? Altså
er det et ASUS eller ABIT osv. Kunne det tænkes at man måske kunne flashe
min bios med en ASUS-bios??? Det er mit spørgsmål! Er der nogen der kender
svaret udover at det er temmelig risikabelt?!

Venlig hilsen
Troels Christensen

Fra : Devast8or

Dato : 20-06-01 19:31

Det lyder som det samme problem som ASUS V7700 gfx kort & Abit KT7(A)
comboen har. Prøv at vente et par sekunder efter du har fået de tre bip og
genstart så maskinen og se om ikke det hjælper. Jeg har ovenstående
kombination og det virker for mig hvis jeg starter op på den måde.
HTH

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Kim Schroeder

Dato : 20-06-01 21:05

Tak for svarene.
Jeg skylder at fortælle, at maskinen starter udmærket op, og at alt
fungerer - spillede Everquest i 3 timer i går.
Ifgl. Zitechs support betyder bios-fejlkoden, at problemet er relateret
til grafikkortet. Der kan være problemer med gamle (3 år - sic!) bundkort
i forbindelse med GeForcekort - men i så fald skulle man overhovedet ikke
kunne få noget op på skærmen.
(I Leadteks faq er nævnt noget med manglende 3,3 v - det har muligvis noget
med det at gøre - men det er mit gætteri).
Da det ikke er tilfældet, lød rådet, at kortet muligvis er fejlbehæftet og bør
byttes (hvilket jeg gør på fredag) - så får vi se..

På fordelssiden bør nævnes, at jeg er sluppet af med en hylende blæser på
mit Intel 740

mvh
Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 22-06-01 16:19

Hmm - det blev det ikke bedre af - men på den anden side
så kører kortet så udmærket.
Måske kigger jeg på en Bios-opdatering, hvis jeg ellers tør..

Med venlig hilsen
Kim Schrøder