/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Handel med First Federal Bank of Californi~
Fra : Mathias Mejborn


Dato : 20-07-06 21:29

Hej ng.

Ved ikke lige om det er den rigtige gruppe, hvis ikke så må i lige sende
mig et andet sted hen.

Vi har i en del tid udvekslet mails med en der var interesseret i at
købe en bærbar af os, hun vil faktisk give næsten dobbelt så meget for
den som vi købte den for (lyder for godt til at være sandt).

Handlen foregår via First Federal Bank Of californien, og vi har her til
aften fået en mail fra dem om at deres kunde (hende der vil købe
computeren, har igangsat en overførsel til os).

Der står følgende i mailen (visse ting har jeg udeladt).

***Email start****

Fra: First Federal Bank of California [mailto:ffbcbankplc@accountant.com]
Sendt: 20. juli 2006 19:18
Til: min email
Emne: MONEY TRANSFER APPROVED (REF# har jeg slettet)***DO NOT REPLY***





ONLINE PAYMENT FOR TRANSFER OF MONEY....

REF#: har jeg slettet.

Dear Sir/Madam,

We are happy to inform you that we have received your full payment of
$1,800.00 US Dollar from købers navn, the buyer of your item: LAPTOP on
QXL, and our finance department has concluded arrangements to transfer
the money into your bank account.

Below is your Bank account details as provided by the buyer:

Account holder's name: Mit navn

Account number: Mit kontonummer

Registration number: Mit registreringsnummer

Bank name: Min bank

City: Nykoebing F

Zipcode: 4800

Country: Denmark

Account holder's email: Min email.



We have concluded the process of transfering the full payment to your
account but you will have to wait for 24-48 hours before the payment can
be activated/transfered to your bank account directly from the buyer's
account at FIRST FEDERAL BANK OF CALIFORNIA.

** Now that you have this confirmation,we urge you to go and ship the
merchandise to the buyer's shipping address. You are expected to make
the shipment within 48 hours of recieving this Payment Approval
Notification.

As soon as you send the item, kindly send the tracking
number/information INCLUDIN YOUR REF#: Har jeg slettet. to FIRST
FEDERAL BANK OF CALIFORNIA MANAGEMENT in order for us to confirm as
this will facilitate the transfer of your payment to your bank account.

****Nedestående undrer mig lidt***

**PLEASE NOTE**: The money will only be fully transfered to your account
after we have received and verify the tracking number confirming the
shipment of the item to the buyer.Do not disclose the TRACKING NUMBER to
the buyer until your money has been fully transfer into your account,we
do this to protect the interest of the seller.

SHIPPING INFORMATION (Har jeg redigeret i):

Full Name :
Address :
City :
State :
Post code : 23402
Country : Nigeria

**Send tracking Number/information to: ffbcbankplc@accountant.com

We are sorry for any inconviniency,we will need to verify your bank
account very well before we make the final transfer of the money to your
bank account.

For more information,kindly contact the FIRST FEDERAL BANK OF CALIFORNIA
MANAGEMENT directly at: ffbcbankplc@accountant.com

THANKS FOR USING FIRST FEDERAL BANK OF CALIFORNIA

John Clark
ffbcbankplc@accountant.com

MANAGER -FIRST FEDERAL BANK OF CALIFORNIA

MANAGER -FIRST FEDERAL BANK OF CALIFORNIA



   


   


****Ligeledes undrer nedestående signatur mig, det er fra en bank!***

--

___________________________________________________
Play 100s of games for FREE! http://games.mail.com/



--
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.1.394 / Virus Database: 268.10.1/389 - Release Date: 14-07-2006

--
No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.1.394 / Virus Database: 268.10.1/389 - Release Date: 14-07-2006




***Email slut***

Er det noget i kender til og vil stole på?

--
Mvh
Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

 
 
Codexx (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 20-07-06 21:33


Mathias Mejborn skrev:

> Hej ng.
>
>****Klippet lang smøre som indbefatter en leveringsadresse i Nigeria
>
> Er det noget i kender til og vil stole på?

Ja, det er noget vi kender.

Nogle afrikanere er ved at tage røven på dig.

//Bacher


Mathias Mejborn (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Mathias Mejborn


Dato : 20-07-06 21:38

Codexx wrote:
> Mathias Mejborn skrev:
>
>> Hej ng.
>>
>> ****Klippet lang smøre som indbefatter en leveringsadresse i Nigeria
>>
>> Er det noget i kender til og vil stole på?
>
> Ja, det er noget vi kender.
>
> Nogle afrikanere er ved at tage røven på dig.
>
> //Bacher
>
Okay det tænkte jeg nok, de vil have folk til at tro at banken er en
"mægler" mellem mig og hende der vil købe computeren?

Altså banken skriver nu har vi pengene så du kan godt sende pakken, så
overfører vi pengene?

Deres hjemmeside ser bare lovende ud:

http://www.firstfedca.com/Page_1.cfm

--
Mvh
Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Jesper Lund (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 20-07-06 21:46

Mathias Mejborn wrote:

> Altså banken skriver nu har vi pengene så du kan godt sende
> pakken, så overfører vi pengene?
>
> Deres hjemmeside ser bare lovende ud:
>
> http://www.firstfedca.com/Page_1.cfm

Jo måske, men hvad får dig til at tro at mailen kommer fra denne bank?

--
Jesper Lund



Martin Jørgensen (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 20-07-06 23:59

Mathias Mejborn <mame06@ceus.dk> writes:

> Codexx wrote:
>> Mathias Mejborn skrev:
>>
>>> Hej ng.
>>>
>>> ****Klippet lang smøre som indbefatter en leveringsadresse i Nigeria
>>>
>>> Er det noget i kender til og vil stole på?

Send en pakke med et par sten i og se om du får nogen penge. Hvis ja, så
send computeren bagefter til samme adresse med
(modtager)-kvittering. Men hvis det er til Nigeria, så send en indpakket
hundelort istedet.


Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Kevin Edelvang (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 21-07-06 08:23

Martin Jørgensen wrote:

> Send en pakke med et par sten i og se om du får nogen penge.

Det var da et tåbeligt råd. Det koster mindst en bondegård at sende et
par sten til Nigeria.

Mvh
Kevin Edelvang

Martin Jørgensen (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 21-07-06 21:33

Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid> writes:

> Martin Jørgensen wrote:
>
>> Send en pakke med et par sten i og se om du får nogen penge.
>
> Det var da et tåbeligt råd. Det koster mindst en bondegård at sende et
> par sten til Nigeria.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Jeg har godtnok aldrig hørt om at det skulle koste mindst en bondegård
at sende et par sten til Nigeria. Skal vi vædde om at du ikke kan
dokumentere det?


Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Hans Kjaergaard (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 22-07-06 13:46

On Fri, 21 Jul 2006 22:32:31 +0200, hotmail_spam@hotmail.com (Martin
Jørgensen) wrote:

>Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid> writes:
>
>> Martin Jørgensen wrote:
>>
>>> Send en pakke med et par sten i og se om du får nogen penge.
>>
>> Det var da et tåbeligt råd. Det koster mindst en bondegård at sende et
>> par sten til Nigeria.
>>
>> Mvh
>> Kevin Edelvang
>
>Jeg har godtnok aldrig hørt om at det skulle koste mindst en bondegård
>at sende et par sten til Nigeria. Skal vi vædde om at du ikke kan
>dokumentere det?

Hvis vi deklarerer pakken til 5000 kr og ca 55'*40*12 cm. 5 kg.

Med TNT ca 2500 kr.
Men UPS ca 2800 kr.
Post danmark ca 584 kr.

/Hans

Spang (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Spang


Dato : 22-07-06 06:58


"Martin "Jørgensen"" <hotmail_spam@hotmail.com> skrev

> Men hvis det er til Nigeria, så send en indpakket
> hundelort istedet.

Sjovt, det var også min første tanke

Spang



Codexx (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 20-07-06 21:45


Mathias Mejborn skrev:

> Codexx wrote:
> >
> > Nogle afrikanere er ved at tage røven på dig.
> >
> > //Bacher
> >
> Okay det tænkte jeg nok, de vil have folk til at tro at banken er en
> "mægler" mellem mig og hende der vil købe computeren?

I bund og grund handler det om at du skal sende varen inden betalingen
er gået ind på din konto.

> Altså banken skriver nu har vi pengene så du kan godt sende pakken, så
> overfører vi pengene?

Ja, problemet er bare at de emails du får er fakede, bemærk
email-adressen du skal svare på: ffbcbankplc@accountant.com

> Deres hjemmeside ser bare lovende ud:
>
> http://www.firstfedca.com/Page_1.cfm

Det er skam en rigtig bank, men de emails du får kommer ikke fra den.

//Bacher


Mathias Mejborn (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Mathias Mejborn


Dato : 20-07-06 21:52

Codexx wrote:
> Mathias Mejborn skrev:
>
>> Codexx wrote:
>>> Nogle afrikanere er ved at tage røven på dig.
>>>
>>> //Bacher
>>>
>> Okay det tænkte jeg nok, de vil have folk til at tro at banken er en
>> "mægler" mellem mig og hende der vil købe computeren?
>
> I bund og grund handler det om at du skal sende varen inden betalingen
> er gået ind på din konto.
>
>> Altså banken skriver nu har vi pengene så du kan godt sende pakken, så
>> overfører vi pengene?
>
> Ja, problemet er bare at de emails du får er fakede, bemærk
> email-adressen du skal svare på: ffbcbankplc@accountant.com
>
>> Deres hjemmeside ser bare lovende ud:
>>
>> http://www.firstfedca.com/Page_1.cfm
>
> Det er skam en rigtig bank, men de emails du får kommer ikke fra den.
>
> //Bacher
>
Ja det er rigtig nok, hun burde få en sviner email tilbage, men nu
venter jeg lige og ser hvad der sker, en ting er sikkert der bliver ikke
sendt nogle pakker herfra!

First Federal Of Californien burde gøre noget ved problemet (gør de
sikkert også).

Anyway - tak for hjælpen!

--
Mvh
Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Jesper Lund (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 20-07-06 22:11

Mathias Mejborn wrote:

> Ja det er rigtig nok, hun burde få en sviner email tilbage, men nu
> venter jeg lige og ser hvad der sker, en ting er sikkert der
> bliver ikke sendt nogle pakker herfra!

Jeg vil nu mene at det falder ind under "dummere end politiet tillader",
hvis man sender penge eller computere til Nigeria

--
Jesper Lund



Henrik Villadsen (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Villadsen


Dato : 21-07-06 08:06

On Thu, 20 Jul 2006 22:52:18 +0200, Mathias Mejborn <mame06@ceus.dk> wrote:

>First Federal Of Californien burde gøre noget ved problemet (gør de
>sikkert også).
>
>Anyway - tak for hjælpen!

Som Codexx skrev er der tale om to forskellige domæner:

http://www.firstfedca.com Den rigtige bank

http://www.accountant.com Skummel side hvor dine mails kommer fra.

Prøv selv at gå ind på TDC selvbetjening, så kan du sikkert selv lave en email
som f.eks hedder ffbcbankplc@mail.dk ....

--
Henrik

Jokke (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Jokke


Dato : 20-07-06 22:09

Codexx skrev:

>
> Ja, problemet er bare at de emails du får er fakede, bemærk
> email-adressen du skal svare på: ffbcbankplc@accountant.com
>
>> Deres hjemmeside ser bare lovende ud:
>>
>> http://www.firstfedca.com/Page_1.cfm
>
> Det er skam en rigtig bank, men de emails du får kommer ikke fra den.


En whois på accountant.com er også ret interessant:

Registrar Name....: Register.com
Registrar Whois...: whois.register.com
Registrar Homepage: http://www.register.com

Domain Name: accountant.com

Created on..............: 30 Sep 1997 00:00:00
Expires on..............: 29 Sep 2006 00:00:00

Registrant Info:
NJDomains, Abuse Contact: abuse@mail.com
Gerald Gorman
33 Knightsbridge Rd.
Piscataway, NJ 08854
US
Phone: 9086960929
Fax..: none
Email: abuse@mail.com_gerald.gorman@att.net

Administrative Info:
NJDomains, Abuse Contact: abuse@mail.com
Gerald Gorman
33 Knightsbridge Rd.
Piscataway, NJ 08854
US
Phone: 9086960929
Fax..: none
Email: abuse@mail.com_gerald.gorman@att.net

Technical Info:
NJDomains, Abuse Contact: abuse@mail.com
Gerald Gorman
33 Knightsbridge Rd.
Piscataway, NJ 08854
US
Phone: 9086960929
Fax..: none
Email: abuse@mail.com_gerald.gorman@att.net

Status: Locked

Domain servers in listed order:

UDNS1.ULTRADNS.NET
UDNS2.ULTRADNS.NET
=-=-=-=


Hjemmesiden ligner heller ikke lige en bank.

mvh Joakim

Uffe Kousgaard (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 20-07-06 22:39

"Mathias Mejborn" <mame06@ceus.dk> wrote in message
news:44bfe76c$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> (lyder for godt til at være sandt).

Og så er det det normalt også



QBIC [ 6400 ] (20-07-2006)
Kommentar
Fra : QBIC [ 6400 ]


Dato : 20-07-06 23:05

Hejsa Mathias

http://www.danskebank.dk/SearchDB

Skriv IBAN i søgefeldtet.

Jeg vil mene at du skal tage en snak med din bank om denne overførsel, men
bla. Danske Bank og måske andre accepterer ikke at der hæves penge fra en
konto
uden accept fra kontoindehaveren, altså den med at der sendes en fax kan
ikke bruges

Dette kan jo være at denne bank er god nok og kunden virkelig har i sinde at
købe noget af dig, men vær på vagt.


Så til næste gang få din bank til at tjekke om der er forsøgt at hæve penge
på din konto
det kan både være i form at overførsel og via personlig betjening i en Dansk
bank.

/ Niels




Mathias Mejborn (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Mathias Mejborn


Dato : 21-07-06 08:51

QBIC [ 6400 ] wrote:
> Hejsa Mathias
>
> http://www.danskebank.dk/SearchDB
>
> Skriv IBAN i søgefeldtet.
>
> Jeg vil mene at du skal tage en snak med din bank om denne overførsel, men
> bla. Danske Bank og måske andre accepterer ikke at der hæves penge fra en
> konto
> uden accept fra kontoindehaveren, altså den med at der sendes en fax kan
> ikke bruges
>
> Dette kan jo være at denne bank er god nok og kunden virkelig har i sinde at
> købe noget af dig, men vær på vagt.
>
>
> Så til næste gang få din bank til at tjekke om der er forsøgt at hæve penge
> på din konto
> det kan både være i form at overførsel og via personlig betjening i en Dansk
> bank.
>
> / Niels
>
>
>
Okay mange tak for svaret alle sammen, kunne være meget sjovt at sende
nogle sten afsgted;) Det koster lidt over 300 kroner at sende 3 kg til
Nigeria.

Niels du skriver:

Så til næste gang få din bank til at tjekke om der er forsøgt at hæve penge
> på din konto
> det kan både være i form at overførsel og via personlig betjening i
en Dansk
> bank.
>

citat slut.

Men de kan jo ikke hæve fra min konto når bare de har kontonummer og
registreringsnummer?

--
Mvh
Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Uffe Kousgaard (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 21-07-06 10:01

"Mathias Mejborn" <mame06@ceus.dk> wrote in message
news:44c0875d$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Okay mange tak for svaret alle sammen, kunne være meget sjovt at sende
> nogle sten afsgted;) Det koster lidt over 300 kroner at sende 3 kg til
> Nigeria.

Uden at kunne se modtagerens reaktion er det nu så som så med det sjove ved
det.

> Men de kan jo ikke hæve fra min konto når bare de har kontonummer og
> registreringsnummer?

Nej, det er ikke nok - i alle fald ikke her i landet.

hilsen
Uffe



Peter Bjoern (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjoern


Dato : 21-07-06 17:45

On Fri, 21 Jul 2006 09:50:56 +0200, Mathias Mejborn <mame06@ceus.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:


>Okay mange tak for svaret alle sammen, kunne være meget sjovt at sende
>nogle sten afsgted;) Det koster lidt over 300 kroner at sende 3 kg til
>Nigeria.

Send en papæske som du har malet så den ligner en computer.

Og skriv så på den deklarationsseddel man sikkert skal udfylde når man sender
pakker til Nigeria at værdien er $1800.

Med lidt held vil modtageren måske blive opkrævet told og afgifter ved
modtagelsen i Nigeria.

Med venlig hilsen

Peter
--
If you email me, do not delete anything from the address.
It *is* the correct one.

QBIC [ 6400 ] (22-07-2006)
Kommentar
Fra : QBIC [ 6400 ]


Dato : 22-07-06 07:40

Svar.

Nu er det sådan at skulle disse personer ikke have rent mel i posen, så
er det ikke første gang at der er forsøgt hævet penge via FAX, eller via
email.

Danske Bank ( Den bank jeg bruger )
har den politik at man ikke kan hæve penge uden at kunne indificere sig, det
kræver så mindst enten at man snakker med ens egen bankrådgiver som så
stiller nogle
enkelte spørgsmål til bla kontobevægelser eller man sender en fax med
tydelig ID.

Men tag en snak med din bank, de kan helt sikkert give dig et bedre svar end
jeg kan...

/ Niels



"Mathias Mejborn" <mame06@ceus.dk> skrev i en meddelelse
news:44c0875d$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> QBIC [ 6400 ] wrote:
>> Hejsa Mathias
>>
>> http://www.danskebank.dk/SearchDB
>>
>> Skriv IBAN i søgefeldtet.
>>
>> Jeg vil mene at du skal tage en snak med din bank om denne overførsel,
>> men
>> bla. Danske Bank og måske andre accepterer ikke at der hæves penge fra en
>> konto
>> uden accept fra kontoindehaveren, altså den med at der sendes en fax kan
>> ikke bruges
>>
>> Dette kan jo være at denne bank er god nok og kunden virkelig har i sinde
>> at
>> købe noget af dig, men vær på vagt.
>>
>>
>> Så til næste gang få din bank til at tjekke om der er forsøgt at hæve
>> penge på din konto
>> det kan både være i form at overførsel og via personlig betjening i en
>> Dansk bank.
>>
>> / Niels
>>
>>
>>
> Okay mange tak for svaret alle sammen, kunne være meget sjovt at sende
> nogle sten afsgted;) Det koster lidt over 300 kroner at sende 3 kg til
> Nigeria.
>
> Niels du skriver:
>
> Så til næste gang få din bank til at tjekke om der er forsøgt at hæve
> penge
> > på din konto
> > det kan både være i form at overførsel og via personlig betjening i
> en Dansk
> > bank.
> >
>
> citat slut.
>
> Men de kan jo ikke hæve fra min konto når bare de har kontonummer og
> registreringsnummer?
>
> --
> Mvh
> Mathias Mejborn
> mathias@mejborn.dk
> http://mejborn.dk



xxx (20-07-2006)
Kommentar
Fra : xxx


Dato : 20-07-06 23:25

Ja, nogen er helt klart ved at tage r... på dig!
Hvis du keder dig kan du jo prøve at lege kispus med dem. Prøv at finde
noget inspiration på denne fantastiske hjemmeside:
http://www.scambuster419.co.uk/



M Sørensen (21-07-2006)
Kommentar
Fra : M Sørensen


Dato : 21-07-06 07:49


xxx skrev:

> Ja, nogen er helt klart ved at tage r... på dig!
> Hvis du keder dig kan du jo prøve at lege kispus med dem. Prøv at finde
> noget inspiration på denne fantastiske hjemmeside:
> http://www.scambuster419.co.uk/

Eller http://scamorama.com/

Ingen tvivl om at det er fup.

/Martin


Flemming Lynggaard (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 21-07-06 12:46


"M Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message
news:1153464517.499768.279590@m73g2000cwd.googlegroups.com...

xxx skrev:

> Ja, nogen er helt klart ved at tage r... på dig!
> Hvis du keder dig kan du jo prøve at lege kispus med dem. Prøv at finde
> noget inspiration på denne fantastiske hjemmeside:
> http://www.scambuster419.co.uk/

Eller http://scamorama.com/


419eater.com er bedre ..

F



Cyber. (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Cyber.


Dato : 21-07-06 09:48


"Mathias Mejborn" <mame06@ceus.dk> wrote in message
news:44bfe76c$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej ng.
>
> Ved ikke lige om det er den rigtige gruppe, hvis ikke så må i lige sende
> mig et andet sted hen.
>
> Vi har i en del tid udvekslet mails med en der var interesseret i at købe
> en bærbar af os, hun vil faktisk give næsten dobbelt så meget for den som
> vi købte den for (lyder for godt til at være sandt).
>
> Handlen foregår via First Federal Bank Of californien, og vi har her til
> aften fået en mail fra dem om at deres kunde (hende der vil købe
> computeren, har igangsat en overførsel til os).
>
> Der står følgende i mailen (visse ting har jeg udeladt).
>
> ***Email start****
>
> Fra: First Federal Bank of California [mailto:ffbcbankplc@accountant.com]
> Sendt: 20. juli 2006 19:18
> Til: min email
> Emne: MONEY TRANSFER APPROVED (REF# har jeg slettet)***DO NOT REPLY***
>
>
>
HE HE de er ved at tage røven på dig...det du kan gøre som en gut gjorde på
nettet! (han lavede en blog og fik nogle til at tage billeder af modtagers
adresse samt holde øje med hvad der skete når han modtog pakken ),
sendte en klods med tastatur på, og satte selve værdien på pakken højt, så
modtager skulle betale told ,-idioten tror jo stadigvæk han har fået en
pc ved kun at betale told...



Intet Navn (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Intet Navn


Dato : 21-07-06 11:23

"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> wrote in
news:e9q4as$spm$1@newsbin.cybercity.dk:

> ...
> HE HE de er ved at tage røven på dig...det du kan gøre som en gut
> gjorde på nettet! (han lavede en blog og fik nogle til at tage
> billeder af modtagers adresse samt holde øje med hvad der skete når
> han modtog pakken ), sendte en klods med tastatur på, og satte
> selve værdien på pakken højt, så modtager skulle betale told
> ,-idioten tror jo stadigvæk han har fået en pc ved kun at betale
> told...

http://www.zug.com/pranks/powerbook/

- og bemærk især den smukke detalje med at deklarere en høj værdi for
pakken, så den der afhenter den skal svare en høj afgift (told) for noget
fuldstændig værdiløst..!

/claus

Frank Leegaard (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 21-07-06 12:26

Intet Navn wrote:
> "Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> wrote in
> news:e9q4as$spm$1@newsbin.cybercity.dk:
>
>> ...
>> HE HE de er ved at tage røven på dig...det du kan gøre som en gut
>> gjorde på nettet! (han lavede en blog og fik nogle til at tage
>> billeder af modtagers adresse samt holde øje med hvad der skete når
>> han modtog pakken ), sendte en klods med tastatur på, og satte
>> selve værdien på pakken højt, så modtager skulle betale told
>> ,-idioten tror jo stadigvæk han har fået en pc ved kun at betale
>> told...
>
> http://www.zug.com/pranks/powerbook/
>
> - og bemærk især den smukke detalje med at deklarere en høj værdi for
> pakken, så den der afhenter den skal svare en høj afgift (told) for
> noget fuldstændig værdiløst..!
>
Problemet er jo bare det, at hvis det mod al forventning er IKKE er
svindel - så ender du med at svindle ...

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt




Mathias Mejborn (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Mathias Mejborn


Dato : 21-07-06 12:56

Intet Navn wrote:
> "Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> wrote in
> news:e9q4as$spm$1@newsbin.cybercity.dk:
>
>> ...
>> HE HE de er ved at tage røven på dig...det du kan gøre som en gut
>> gjorde på nettet! (han lavede en blog og fik nogle til at tage
>> billeder af modtagers adresse samt holde øje med hvad der skete når
>> han modtog pakken ), sendte en klods med tastatur på, og satte
>> selve værdien på pakken højt, så modtager skulle betale told
>> ,-idioten tror jo stadigvæk han har fået en pc ved kun at betale
>> told...
>
> http://www.zug.com/pranks/powerbook/
>
> - og bemærk især den smukke detalje med at deklarere en høj værdi for
> pakken, så den der afhenter den skal svare en høj afgift (told) for noget
> fuldstændig værdiløst..!
>
> /claus
Hehe har lige læst den igennem, ville virkelig gerne have set hans
ansigt da han åbnede pakken;)

Ved bare ikke med told i et land som Nigeria, men ja tror ikke jeg
sender noget udover en grim email eller hvad jeg nu finder på.


--
Mvh
Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Frank Leegaard (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 21-07-06 12:20

Mathias Mejborn wrote:
> Hej ng.
>
> Ved ikke lige om det er den rigtige gruppe, hvis ikke så må i lige
> sende mig et andet sted hen.
>
> Vi har i en del tid udvekslet mails med en der var interesseret i at
> købe en bærbar af os, hun vil faktisk give næsten dobbelt så meget for
> den som vi købte den for (lyder for godt til at være sandt).
>
> Handlen foregår via First Federal Bank Of californien, og vi har her
> til aften fået en mail fra dem om at deres kunde (hende der vil købe
> computeren, har igangsat en overførsel til os).
>
> Der står følgende i mailen (visse ting har jeg udeladt).
>
> ***Email start****
>
> Fra: First Federal Bank of California
> [mailto:ffbcbankplc@accountant.com] Sendt: 20. juli 2006 19:18
> Til: min email
> Emne: MONEY TRANSFER APPROVED (REF# har jeg slettet)***DO NOT REPLY***
>
>
>
>
>
> ONLINE PAYMENT FOR TRANSFER OF MONEY....
>
> REF#: har jeg slettet.
>
> Dear Sir/Madam,
>
> We are happy to inform you that we have received your full payment of
> $1,800.00 US Dollar from købers navn, the buyer of your item: LAPTOP
> on QXL, and our finance department has concluded arrangements to
> transfer the money into your bank account.
>
> Below is your Bank account details as provided by the buyer:
>
> Account holder's name: Mit navn
>
> Account number: Mit kontonummer
>
> Registration number: Mit registreringsnummer
>
> Bank name: Min bank
>
> City: Nykoebing F
>
> Zipcode: 4800
>
> Country: Denmark
>
> Account holder's email: Min email.
>
>
>
> We have concluded the process of transfering the full payment to your
> account but you will have to wait for 24-48 hours before the payment
> can be activated/transfered to your bank account directly from the
> buyer's account at FIRST FEDERAL BANK OF CALIFORNIA.
>
> ** Now that you have this confirmation,we urge you to go and ship the
> merchandise to the buyer's shipping address. You are expected to make
> the shipment within 48 hours of recieving this Payment Approval
> Notification.
>
> As soon as you send the item, kindly send the tracking
> number/information INCLUDIN YOUR REF#: Har jeg slettet. to FIRST
> FEDERAL BANK OF CALIFORNIA MANAGEMENT in order for us to confirm as
> this will facilitate the transfer of your payment to your bank
> account.
> ****Nedestående undrer mig lidt***
>
> **PLEASE NOTE**: The money will only be fully transfered to your
> account after we have received and verify the tracking number
> confirming the shipment of the item to the buyer.Do not disclose the
> TRACKING NUMBER to the buyer until your money has been fully transfer
> into your account,we do this to protect the interest of the seller.
>
> SHIPPING INFORMATION (Har jeg redigeret i):
>
> Full Name :
> Address :
> City :
> State :
> Post code : 23402
> Country : Nigeria
>
> **Send tracking Number/information to: ffbcbankplc@accountant.com
>
> We are sorry for any inconviniency,we will need to verify your bank
> account very well before we make the final transfer of the money to
> your bank account.
>
> For more information,kindly contact the FIRST FEDERAL BANK OF
> CALIFORNIA MANAGEMENT directly at: ffbcbankplc@accountant.com
>
> THANKS FOR USING FIRST FEDERAL BANK OF CALIFORNIA
>
> John Clark
> ffbcbankplc@accountant.com
>
> MANAGER -FIRST FEDERAL BANK OF CALIFORNIA
>
> MANAGER -FIRST FEDERAL BANK OF CALIFORNIA
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> ****Ligeledes undrer nedestående signatur mig, det er fra en bank!***
>
> --
>
> ___________________________________________________
> Play 100s of games for FREE! http://games.mail.com/
>
>
>
> --
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG Free Edition.
> Version: 7.1.394 / Virus Database: 268.10.1/389 - Release Date:
> 14-07-2006
> --
> No virus found in this outgoing message.
> Checked by AVG Free Edition.
> Version: 7.1.394 / Virus Database: 268.10.1/389 - Release Date:
> 14-07-2006
>
>
>
> ***Email slut***
>
> Er det noget i kender til og vil stole på?

Hvorfor tror du lige at de beder om at mailen ikke kan besvares. Det er
99,9% sikkert svindel.

Banken mener jeg er valid nok. Det er deres mail bare ikke.

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt




Uffe Kousgaard (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 21-07-06 13:16

Du må MEGET gerne klippe det overflødige væk, når du svarer.

hilsen
Uffe

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
news:44c0b874$0$894$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> /Frank Leegaard
>
> Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
> mindre vægt
>
>



Morten Fruergaard (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-07-06 13:21

Uffe Kousgaard wrote:
> Du må MEGET gerne klippe det overflødige væk, når du svarer.

Og du må gerne kommenterer UNDER det du citere....



--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Uffe Kousgaard (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 21-07-06 13:24

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:44c0c6aa$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Og du må gerne kommenterer UNDER det du citere....

Det gør jeg også gerne, når det umiddelbart refererer til det ovenfor, men
det var ikke tilfældet før (men derimod denne gang).

hilsen
Uffe



Frank Leegaard (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 21-07-06 13:21

Uffe Kousgaard wrote:
> Du må MEGET gerne klippe det overflødige væk, når du svarer.

Køb dig en scrollmus ...

> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> news:44c0b874$0$894$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> /Frank Leegaard
>>
>> Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
>> mindre vægt

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt




Jokke (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Jokke


Dato : 21-07-06 19:12

Frank Leegaard skrev:
> Uffe Kousgaard wrote:
>> Du må MEGET gerne klippe det overflødige væk, når du svarer.
>
> Køb dig en scrollmus ...

Hvorfor ikke slette det overflødige i stedet for - det koster ikke noget.
Dine news indlæg skal stadig sendes til en forfærdelig mængde mennesker
og samlet set, så er der tale om en masse data der sendes ud over
nettet, helt uden værdi.

mvh Joakim

Frank Leegaard (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 21-07-06 20:50

Jokke wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>> Uffe Kousgaard wrote:
>>> Du må MEGET gerne klippe det overflødige væk, når du svarer.
>>
>> Køb dig en scrollmus ...
>
> Hvorfor ikke slette det overflødige i stedet for - det koster ikke
> noget. Dine news indlæg skal stadig sendes til en forfærdelig mængde
> mennesker og samlet set, så er der tale om en masse data der sendes
> ud over nettet, helt uden værdi.
>
Til gengæld er indlægget ikke totalt udforståeligt i en senere søgning på fx
google. Det er andre nedkortede indlæg.

Folk der ikke så ofte henter nye indlæg får også mere mening af min metode.
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt




Per Henneberg Kriste~ (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 21-07-06 22:25

Frank Leegaard wrote:

> Til gengæld er indlægget ikke totalt udforståeligt i en senere
> søgning på fx google. Det er andre nedkortede indlæg.

> Folk der ikke så ofte henter nye indlæg får også mere mening af min
> metode.

Jeg læser tit og ofte post med en hånd. Og så er din metode i allerhøjeste
grad en PITA.

--
Per, Esbjerg



Niels (23-07-2006)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 23-07-06 10:22


"Mathias Mejborn" <mame06@ceus.dk> skrev i en meddelelse
news:44bfe76c$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej ng.
>
> Ved ikke lige om det er den rigtige gruppe, hvis ikke så må i lige sende
> mig et andet sted hen.
>
> Vi har i en del tid udvekslet mails med en der var interesseret i at købe
> en bærbar af os, hun vil faktisk give næsten dobbelt så meget for den som
> vi købte den for (lyder for godt til at være sandt).
>
> Handlen foregår via First Federal Bank Of californien, og vi har her til
> aften fået en mail fra dem om at deres kunde (hende der vil købe
> computeren, har igangsat en overførsel til os).
>
> Der står følgende i mailen (visse ting har jeg udeladt).
>
> ***Email start****
>
> Fra: First Federal Bank of California [mailto:ffbcbankplc@accountant.com]
> Sendt: 20. juli 2006 19:18
> Til: min email
> Emne: MONEY TRANSFER APPROVED (REF# har jeg slettet)***DO NOT REPLY***

Har set denne scam før.

Det du gør er at spørge om de vil betale for forsendelsen, da du ikke kan
sende den på anden måde fra Danmark.
De svarer helt sikkert ja.

Så tager du en gammel telefonbog (eller to) og pakker ind, du kan eventuelt
tegne et tastatur og skærm på bogen.

Så sender du den pr. efterkrav med UPS til modtageren.


Du vil sikker aldrig høre mere fra dem igen.

Hilsen
Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste