Ang. Købeloven
Fra : Erik

Dato : 20-07-06 07:29

Hejsa

Jeg har været uheldig med en mobiltelefon, som jeg har købt i en TDC butik
sidste år i august. Den har været til rep. 2 gange med samme fejl og den er
nu opstået for 3 gang Teknikeren hos Nokia Care fortalte mig efter 2
rep, at jeg ikke skulle regne med, at telefon kom til, at virke
ordenligt..... (desværre kunne han ikke documetere det)

Over for TDC butiken har jeg forsøgt, at klage min nød. Først gang i tirsdag
og der ville medabejderen ikke engang modtage en klage Anden gang i går
onsdag talte jeg med butikens daglige leder. Jeg fortalt hende, at jeg
ønsket, at ophæve købet, men hun ville højst gå med til en ny rep. Som min.
ville tage 14 dage...

Hvordan er jeg stillet?

På forhånd tak
Erik

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 20-07-06 10:23

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> wrote in message
> Hejsa

> Hvordan er jeg stillet?

retningslinierne siger 3'die gang med samme fejl - men ting kan også gøre at
de kun har 2 forsøg eller kun et fx at de tager meget lang tid om at udbedre
fejlen i første forsøg.

Tag dig en tur rundt på www.forbrug.dk der kan du læse reglerne, og hvis du
vil hæve købet eller kræve omlevering så giv butikken det på skrift, vil de
også tage mere seriøst ofte..

Fra : Michael Kruse

Dato : 20-07-06 16:42

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan er jeg stillet?

Butikken må sende telefonen ind, og få konstateret at det er samme fejl der
er på telefonen, som tidligere. Herefter kan du få ombyttet produktet, eller
lade handlen gå tilbage.