Parkering
Fra : Zodiacdk

Dato : 19-07-06 22:37

Hejsa.

Jeg bor i Kolding midtby, og bor i et byhus. Der bor 2 andre par i
samme bygning og vi har hver en p-plads til grunden. Problemet er bare
at andre mennesker (Naboer, gæster til de andre par), bliver ved med
at parkere på vores p-plads. Der er ikke nogen skiltning, og jeg har
tit været nød til at bede folk om at fjerne deres biler. Det sker
tit, og nu er jeg ved at blive godt træt af at be folk om at fjerne
deres biler!.

Hvis jeg nu sætter et skilt op, hvor der står at min p-plads er
forbeholdt min bil (evt. skrive nummerpladen på skiltet). Kan man så
få fjernet en evt. fremmed bil på den fremmedes egen bekostning?
Eller hvordan hænger det sammen? Hvordan skal skiltet evt. formuleres
osv...

håber der er nogen der kan hjælpe.

på forhånd tak ;)

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-06 22:41

Zodiacdk <rasmus@lykkehus.com> wrote:

> håber der er nogen der kan hjælpe.
>
> på forhånd tak ;)

Kan du ikke montere sådan en metalfidus i asfalten der kan låses. Man
ser dem rundt omkring på P-pladser der er reserveret.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Zodiacdk

Dato : 19-07-06 22:49

Ole Jensen wrote:

> Kan du ikke montere sådan en metalfidus i asfalten der kan låses. Man
> ser dem rundt omkring på P-pladser der er reserveret.

> [...]

Nu er der ikke lagt fliser endnu, så det er bare jord ud til
fortorvet. Men det er lidt billigere med et skilt. Men har da også
overvejet sådan en tingest. problemet er bare at vejen jeg bor på er
ekstremt trafikkeret. Så hvis jeg skulle ud og låse den op hver gang,
så ville jeg stoppe trafikken ... Vil jo helst ikke være en
belastning.

Fra : Henning

Dato : 20-07-06 08:57

>ekstremt trafikkeret. Så hvis jeg skulle ud og låse den op hver gang,
>så ville jeg stoppe trafikken ... Vil jo helst ikke være en
>belastning.
Så laver du den bare elektronisk med fjernbetjening

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-07-06 22:51

Zodiacdk wrote:

> [...]
> så få fjernet en evt. fremmed bil på den fremmedes egen
> bekostning? Eller hvordan hænger det sammen? Hvordan skal skiltet

Hvis parkeringspladsen er på din grund (ikke offentlig vej o.lign.), kan
du sætte et skilt op, hvor der står at parkering kun må ske efter
forudgående aftale, og at det koster 510 kroner hvis denne ikke haves.
Derefter kan du notere nummerpladerne på dem som parkerer uden aftale
(dvs. dem som parkerer), og sende dem en regning på 510 kroner. Betaler
de ikke, hiver du dem til inkasso.

--
Jesper Lund

Fra : Zodiacdk

Dato : 19-07-06 22:55

Jesper Lund wrote:

> [...]
> Derefter kan du notere nummerpladerne på dem som parkerer uden aftale
> (dvs. dem som parkerer), og sende dem en regning på 510 kroner. Betaler

Ok, det lyder godt.

Jeg bor til leje ved en privat person. Personen ejer de 2 øverste
lejligheder i byhuset og den nederste er en ejerlejlighed. Men det er
bestemt fra udlejerensside at der er en P-plads til hvert lejemål og
en p-plads til ejerlejligheden... Er der nogen problemer i dette?

Fra : Codexx

Dato : 20-07-06 00:03

Zodiacdk skrev:

> [...]
> bestemt fra udlejerensside at der er en P-plads til hvert lejemål og
> en p-plads til ejerlejligheden... Er der nogen problemer i dette?

Det vigtigste er at det er en privat parkeringsplads.

Jeg vil dog mene, det er udlejeren der skal opsætte evt.
skilte/kæder/bomme eller lave aftale med carpark, da du som lejer kun
har en brugsret over p-pladsen og ikke har ret til at opsætte skilte
osv.

//Bacher

Fra : Fedearne

Dato : 20-07-06 09:29

Kan du ikke får udlerjeren til at kontakte carpark (gys) eller
lignende - de plejer at være ret aggresive med håndvævning af
p-forbud.

Mvh Morten

Fra : Nick

Dato : 20-07-06 09:40

"Fedearne" skrev i en meddelelse...
> Kan du ikke får udlerjeren til at kontakte carpark (gys) eller
> lignende - de plejer at være ret aggresive med håndvævning af
> p-forbud.

Er det så vævede skilte i silke, bomuld eller hvad?

Og vil det så - reelt - ikke bare resultere i, at de 3 beboere konstant får
parkeringsafgift-opkrævninger fra CarPark? Altså når man tager i
betragtning, hvor meget (høhø) styr, CarPark ellers har på deres arbejde?

Næh, jeg ville kontakte udlejeren og høre, og hun har noget imod at jeg selv
betaler og opstiller et PRIVAT PARKERING-skilt. Evt. suppleret med 3 små
skilte med de "lovlige" nummerplader.

/Nick

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-07-06 11:09

"Nick" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
> Næh, jeg ville kontakte udlejeren og høre, og hun har noget imod at jeg
> selv betaler og opstiller et PRIVAT PARKERING-skilt. Evt. suppleret med 3
> små skilte med de "lovlige" nummerplader.

Tjaa, det ændrer ikke rigtigt på retsstillingen. Der er ingen hjemmel der
giver private ret til at opkræve parkeringsafgifter, og man kan ikke bare
lade den fjerne på ejerens bekostning.
Det ved de der parkerer slige steder sikkert godt.

CarPark eller lign respekterer folk...

Er der nogen ved om CarPark (efter behørig skiltning) lovligt kan anvende
"clamps" til at sikre betaling?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-07-06 11:24

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Tjaa, det ændrer ikke rigtigt på retsstillingen. Der er ingen
> hjemmel der giver private ret til at opkræve parkeringsafgifter,

Jo, aftaleloven (forudsat at der er et tydeligt skilt om at parkering
kræver forudgående aftale, og at man pålægges et administrativt gebyr
hvis denne ikke haves).

> og man kan ikke bare lade den fjerne på ejerens bekostning.
> Det ved de der parkerer slige steder sikkert godt.
>
> CarPark eller lign respekterer folk...

CarPark kan ikke gøre noget, som du ikke selv kan gøre, hvis du ejer
grunden hvor parkering finder sted.

> Er der nogen ved om CarPark (efter behørig skiltning) lovligt kan
> anvende "clamps" til at sikre betaling?

Unødvendigt. De sender en regning, og hvis personen ikke betaler, ryger
den til inkasso.

--
Jesper Lund

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-07-06 11:32

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse
> Jo, aftaleloven (forudsat at der er et tydeligt skilt om at parkering
> kræver forudgående aftale, og at man pålægges et administrativt gebyr hvis
> denne ikke haves).

Et gebyr skal dække reelle omkostninger. De reele omkostninger for en privat
er næppe 500 kr.
Der var noget snak om en ejerforening der gjorde det, og det var kun OK
fordi de havde indskrevet det som en del af foreningens formål.

> CarPark kan ikke gøre noget, som du ikke selv kan gøre, hvis du ejer
> grunden hvor parkering finder sted.

Se ovenstående

> Unødvendigt. De sender en regning, og hvis personen ikke betaler, ryger
> den til inkasso.

Min interesse gik på hvad de kunne, ikke hvad de gør.