/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Starteren driller
Fra : rúni


Dato : 19-07-06 20:00

Heisa
Jeg har lige købt en cb 750 k årg.79, starteren vil ikke rigtigt som
jeg vil, er de nogen som har skifet starter før, hvor begynder jeg


 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 19-07-06 20:42

Jeg har lige købt en cb 750 k årg.79, starteren vil ikke rigtigt som
jeg vil, er de nogen som har skifet starter før, hvor begynder jeg

Hej Runi

Du starter med st skaffe dig en værkstedsmanual, og så følger du den.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Sidse (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Sidse


Dato : 19-07-06 21:23


"rúni" <jhj@kallnet.fo> skrev i en meddelelse
news:1153335580.960315.137820@75g2000cwc.googlegroups.com...
Heisa
Jeg har lige købt en cb 750 k årg.79, starteren vil ikke rigtigt som
jeg vil, er de nogen som har skifet starter før, hvor begynder jeg


Begynd med at beskrive symptomerne, der er garanteret de første 50-100
læsere herinde der har haft sådan en cykel, eller en af de modeller den
deler motor med, som kan fortælle dig præcis hvad der er galt og hvad du
skal skifte.

Henrik
(har selv haft CB400F)



rúni (19-07-2006)
Kommentar
Fra : rúni


Dato : 19-07-06 21:49


Sidse (SPAM) skrev:

> "rúni" <jhj@kallnet.fo> skrev i en meddelelse
> news:1153335580.960315.137820@75g2000cwc.googlegroups.com...
> Heisa
> Jeg har lige købt en cb 750 k årg.79, starteren vil ikke rigtigt som
> jeg vil, er de nogen som har skifet starter før, hvor begynder jeg
>
>
> Begynd med at beskrive symptomerne, der er garanteret de første 50-100
> læsere herinde der har haft sådan en cykel, eller en af de modeller den
> deler motor med, som kan fortælle dig præcis hvad der er galt og hvad du
> skal skifte.
>
> Henrik
> (har selv haft CB400F)
Heisa igen
Jeg har lige haft den side afmonteret hvor starteren tar fat, de små
tannhjul slipper ikke rigtigt starteren, det kunne tyde på at der
mangler et eller andet der holder afstanden når motoren er igang,
det neste prob. er at når motoren er på driftstemp. har den svært
ved at komme ned i omd. igen


Ivan Nielsen (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Ivan Nielsen


Dato : 20-07-06 08:11



Heisa igen
Jeg har lige haft den side afmonteret hvor starteren tar fat, de små
tannhjul slipper ikke rigtigt starteren, det kunne tyde på at der
mangler et eller andet der holder afstanden når motoren er igang,
det neste prob. er at når motoren er på driftstemp. har den svært
ved at komme ned i omd. igen

Hej

Jeg har selv en CB500F fra 1971. På denne gamle model har jeg sloges meget
med at få den ned i tomgang når den var oppe i driftstemperatur. På CB500F
er der en stor tomgangsskrue på højre side, som er nem at betjene under
kørslen, og den kunne jeg jo selvfølgelig bare anvende og justere tomgangen
ned undervejs. Men det må vel kunne gøres bedre. Efter lang tids undren og
søgen fik jeg opmærksomhed på den dims, som sidder inde bag tændingspladen
med platinerne i motorens højre side. (den hedder på engelsk Ignition
Advance Unit, og er en centrifugalregulering af tændingen) . Systemet er
tilsyneladende af samme princip som på en CB750. Det er en dims med to
svingklodser med et par fjedre, som forstiller tændingen når den får lidt
omdrejninger. Problemet var at den ikke rigtigt kunne stille sig tilbage når
den kom ned i omdrejninger igen. Prøv at adskille og rense den ting. Jeg
måtte også have fat i et par nye fjedre fordi de gamle var blevet strukket
lidt for meget. Disse fås ikke som en original reservedel, men Biltema have
et billigt fjedersortiment. Du skal i øvrigt være opmærksom på hvordan den
er samlet inden du skiller den ad. Jeg oplevede at jeg fik vendt den del med
knasten en halv omgang forkert, og så var den bare helt død. Så blev jeg
opmærksom på et par små prikker, som skulle være ud for hinanden......

PS. Hvis du er "ny" inden for Honda skal du lige tjekke disse links:

www.Honda4fun.com - her kan du downloade værkstedsmanualer,
reservedelskataloger og instruktionsbøger

www.cmsnl.com - har næsten alt i reservedele og et godt on-line katalog med
billeder

www.davidsilverspares.co.uk - har også næsten alt, og er vist lidt billigere
end ovenstående

http://classicrace.dk/ - i Middelfart. Forhandler tilsyneladende stumper fra
www.cmsnl.com og skal tjene lidt på det. Har også en masse vilde
tuningsdele.


--
Med venlig hilsen
Ivan Bartholin Nielsen
Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1972 - når jeg kører med stil
Yamaha DT175 1992 - når jeg kører for sjov
Renault Modus 1.5 DCi - når jeg kører længst på literen



rúni (20-07-2006)
Kommentar
Fra : rúni


Dato : 20-07-06 22:20

Hey Ivan
Takk for disse gode råd, men her du / i ikke en side på dansk eller
engelsk, når man tenker på værksteds håndbog, mit franske er ikke
så godt.
vh
Rúni
Ivan Nielsen wrote:
> Heisa igen
> Jeg har lige haft den side afmonteret hvor starteren tar fat, de små
> tannhjul slipper ikke rigtigt starteren, det kunne tyde på at der
> mangler et eller andet der holder afstanden når motoren er igang,
> det neste prob. er at når motoren er på driftstemp. har den svært
> ved at komme ned i omd. igen
>
> Hej
>
> Jeg har selv en CB500F fra 1971. På denne gamle model har jeg sloges meget
> med at få den ned i tomgang når den var oppe i driftstemperatur. På CB500F
> er der en stor tomgangsskrue på højre side, som er nem at betjene under
> kørslen, og den kunne jeg jo selvfølgelig bare anvende og justere tomgangen
> ned undervejs. Men det må vel kunne gøres bedre. Efter lang tids undren og
> søgen fik jeg opmærksomhed på den dims, som sidder inde bag tændingspladen
> med platinerne i motorens højre side. (den hedder på engelsk Ignition
> Advance Unit, og er en centrifugalregulering af tændingen) . Systemet er
> tilsyneladende af samme princip som på en CB750. Det er en dims med to
> svingklodser med et par fjedre, som forstiller tændingen når den får lidt
> omdrejninger. Problemet var at den ikke rigtigt kunne stille sig tilbage når
> den kom ned i omdrejninger igen. Prøv at adskille og rense den ting. Jeg
> måtte også have fat i et par nye fjedre fordi de gamle var blevet strukket
> lidt for meget. Disse fås ikke som en original reservedel, men Biltema have
> et billigt fjedersortiment. Du skal i øvrigt være opmærksom på hvordan den
> er samlet inden du skiller den ad. Jeg oplevede at jeg fik vendt den del med
> knasten en halv omgang forkert, og så var den bare helt død. Så blev jeg
> opmærksom på et par små prikker, som skulle være ud for hinanden.......
>
> PS. Hvis du er "ny" inden for Honda skal du lige tjekke disse links:
>
> www.Honda4fun.com - her kan du downloade værkstedsmanualer,
> reservedelskataloger og instruktionsbøger
>
> www.cmsnl.com - har næsten alt i reservedele og et godt on-line katalog med
> billeder
>
> www.davidsilverspares.co.uk - har også næsten alt, og er vist lidt billigere
> end ovenstående
>
> http://classicrace.dk/ - i Middelfart. Forhandler tilsyneladende stumper fra
> www.cmsnl.com og skal tjene lidt på det. Har også en masse vilde
> tuningsdele.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Ivan Bartholin Nielsen
> Næstved
> www.kloge.dk
> Honda CB500 Four 1972 - når jeg kører med stil
> Yamaha DT175 1992 - når jeg kører for sjov
> Renault Modus 1.5 DCi - når jeg kører længst på literen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste