Hvor hurtig kan man lave rejseforsikrig on~
Fra : Kim

Dato : 19-07-06 18:39

Hej
Jeg vil gerne spørge om nogen ved , om man kan tegne rejseforsikring Online
og om den dækker med det samme?
Vores søn skal til Alanya Fredag morgen og har ikke tegnet rejseforsikring
ER Gouda en god forsikring ?
Mvh. Kim

Fra : Mette & Mikael

Dato : 19-07-06 19:05

Se på www.forsikringsagenten.dk, der kan du sammenligne priser på
rejseforsikringer.

Vi har selv brugt Gouda de gange vi har rejst, men da vi endnu ikke har haft
brug for vores forsikring, kan vi ikke svare på om det er et godt selskab...

Fra : Steff

Dato : 19-07-06 19:08

Det gule sygesikring dur også i Tyrkiet. Jeg taler af erfaring, jeg fik en
knæskade derned sidste år, og var indlagt på privatklinik.

> Vi har selv brugt Gouda de gange vi har rejst, men da vi endnu ikke har
> haft brug for vores forsikring, kan vi ikke svare på om det er et godt
> [...]

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 19-07-06 21:50

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev:

> Hej
> Jeg vil gerne spørge om nogen ved , om man kan tegne
> rejseforsikring Online og om den dækker med det samme?

Hos Europæiske kan du. Her betaler man online med dankort og udskriver
policen. Forsikringen gælder for den dag man angiver som afrejsedag.

Men i Tyrkiet er du dækket af det gule sygesikringsbevis.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-07-06 16:01

Morten Bjergstrøm skrev den 19-07-2006 22:49:

> Hos Europæiske kan du. Her betaler man online med dankort og udskriver
> policen. Forsikringen gælder for den dag man angiver som afrejsedag.
>
> Men i Tyrkiet er du dækket af det gule sygesikringsbevis.

Som så kun dækker selve sygebehandlingen, men ikke transporten hjem til
Danmark

Eller hvad?

Og hvad med erstatningsferie såfremt man har været så syg, at man reelt
ikke har været på ferie, men bare syg under fremmede himmelstrøg.

Der er mange andre ting i rejseforsikring end bare sygebehandling.
fx baggage.
eller hvad med [ok, ikke så relevant i aktuelle spørgsmål]
afbestillingsforsikring.

Man kan også se om ens familieforsikring er med "indbygget"
rejseforsikring. Eller om man har tilvalgt det for et par år siden og
ikke har tænkt over at skulle have den afmeldt igen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 20-07-06 17:01

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:

> Som så kun dækker selve sygebehandlingen, men ikke transporten
> hjem til Danmark
>
> Eller hvad?

Lægeordineret hjemtransport dækkes.

Amtsrådsforeningen har en pjece der beskriver hvad der dækkes og
hvad der ikke dækkes:
http://www.arf.dk/NR/rdonlyres/evxzg43a5rbpe4sciy54tqxbowrjvnzcq2eflfkulfpjwrvx2uvljhiwdxj7ins5gtna2jxkqbjv77xjbutdzkgblah/Rejsesygesikringspjece2004.pdf

> [...]
> fx baggage.
> eller hvad med [ok, ikke så relevant i aktuelle spørgsmål]

Det har du ret i, og det er overvejelser man skal gøre sig når man
rejser til områder, hvor sygesikringsbeviset gælder. Man skal gøre
op med sig selv hvad man har brug for, og hvilken risiko man
forventer.

--
Morten http://miljokemi.dk