HJ=?ISO-8859-1?B?xkxQOiBQQiAzNDAwYyBuZXR25~
Fra : dp

Dato : 11-01-01 16:36

Hej allesammen

Jeg har et meget mystisk problem og håber at I kunne hjælpe mig med det.
Sagen er at jeg forsøgte at koble min PB 3400c til et lokal netværk hos en
kunde, men den kan ikke oprette en Internet-forbindelse. Det er et helt
almindelig Ethernet-netværk med Intel Express 8100 ISDN-router. Lige ved
siden af min PB står der en PB G3 Wallstreet, som kommer på Nettet uden
problemer. Min PB med præcis de samme TCP/IP-indstillinger nægter blank at
gør det. Den kan se alle printere og andre maskiner på det lokale netværk,
så det handler ikke om et defekt netkort.

På forhånd tak!

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 11-01-01 16:44

"dp" <dpopov@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør det. Den kan se alle printere og andre maskiner på det lokale netværk,
> så det handler ikke om et defekt netkort.

Prøv at slette TCP/IP-indstillinger og sætte det op igen, en gang imellem
bliver den fucked up og så skal den bare lige smides ud.

--
Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-01-01 17:39

In article <B6839187.5559%dpopov@mac.com>, dp <dpopov@mac.com> wrote:

> Min PB med præcis de samme TCP/IP-indstillinger nægter blank at
> gør det. Den kan se alle printere og andre maskiner på det lokale netværk,
> så det handler ikke om et defekt netkort.

Hvis routeren kører DHCP, ville jeg prøve at smide
TCP/IP-indstillingerne ud og genstarte. Hvis ikke, så giv lige din PB en
anden IP-adresse end den anden PB.

Kører din PB med DHCP, kan du se om den har fået fat i DHCP-serveren
under opstart ved at kigge på dine tildelte IP-adresser - de skulle
gerne ligne de andre maskiners IP-adresser.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"