Huitlacoche
Fra : hetc

Dato : 19-07-06 10:18

Hej gruppe.
Jeg vil spørge om der er nogen der har erfaringer med Huitlacoche
(Ustilago maydis). link er en mexicansk specialitet, som også kaldes
aztekisk kaviar.
Det er en svamp som lever på majs. Jeg vil vide om udbredelse om høst
tidspunktet
Kan købes på dåse i specielforretninger. Og Restaurant Chico's
Cantina i København har den på spisekortet.
Hilsen HETC

Fra : Max

Dato : 19-07-06 10:36

Hej hetc

> Jeg vil spørge om der er nogen der har erfaringer med Huitlacoche

Ikke mig, men det staves også således Cuitlacoche

Kan også købes hos http://www.torrestrading.dk/ som har
alt til Mexicansk mad (ikke TexMex)

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 19-07-06 10:39

Hej hetc

> Det er en svamp som lever på majs. Jeg vil vide om udbredelse om høst
> tidspunktet

Måske denne side giver dig svar

http://de.wikipedia.org/wiki/Maisbeulenbrand

http://en.wikipedia.org/wiki/Corn_smut

Mvh Max

Fra : hetc

Dato : 20-07-06 17:10

Max skrev:

> Hej hetc

> Måske denne side giver dig svar
>
> http://de.wikipedia.org/wiki/Maisbeulenbrand
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Corn_smut
>
> Mvh Max

Hej
Tak for hjælpen. Jeg mangler bare at få at vide, hvor mange majs
planter (haver) der har Huitlacoche. Jeg har ca.10 og der kommer flere.
Hvordan skal de tilberedes, og hvornår de modne?
Hilsen - hetc