Juice
Fra : Claus Skaarup

Dato : 18-07-06 14:01

Jeg er stor nyder af juice. Appelsin, æble, multifrugt, citrus osv.
Men hvilken kan anbefales udfra et næringsrigtigt synspunkt? Nu er juice
generelt nok ikke ligefrem usundt, men hvad er sundest?
Er "16 solmodne/saftige/sure/søde "etellerandet"" så meget bedre end
foodline juice, at det retfærdiggør prisforskellen? (ca. 20 kr. for 2
liter "16" mod 6 kr. for 1½ liter foodline)
Vi kan hurtigt blive enige om, at "16" smager bedst, men sidst på
måneden kan jeg sagtens drikke foodline.

Og har i nogle deciderede favoritter?
--
Med venlig hilsen Claus
www.skaarup.nl www.vocalart.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-07-06 14:54

On Tue, 18 Jul 2006 15:01:28 +0200, Claus Skaarup <skaarup75@yahoo.dk>
wrote:

>Og har i nogle deciderede favoritter?

Min favorit er klart den friskpressede http://www.bramhults.se/ som
også købes i DK, kan blot ikke lige huske mærket. Men den er lige dyrt
- men for dælen den er også god.

Alternativt har de også en OK friskpresset i Netto på 1L plastflasker
til en 20'er.

** Lars

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-07-06 15:43

Lars Knudsen skrev:

> Min favorit er klart den friskpressede http://www.bramhults.se/
> som også købes i DK, kan blot ikke lige huske mærket.

I Danmark sælges de under navnene Brämhults og Valsølille, og mange
af deres juiceblandinger er mine helt klare favoritter inden for juice,
men prisen er ganske rigtigt lidt pebret.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Claus Skaarup

Dato : 19-07-06 16:42

Lars Knudsen skrev:
> [...]
> wrote:
>

> Alternativt har de også en OK friskpresset i Netto på 1L plastflasker

Jeg købte Nettojuicen i går. Den smager sgu dejligt

Fra : Søren

Dato : 18-07-06 18:02

"Claus Skaarup" <skaarup75@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> liter "16" mod 6 kr. for 1½ liter foodline)
> Vi kan hurtigt blive enige om, at "16" smager bedst, men sidst på måneden

Der er ikke (særligt meget) ernæringsmæsig forskel på juice.
Nogle juicer med tranebær, aronia og lignende indeholder flavoider -
antioxidanter.

Juice kan indeholde meget syre, som er dårligt for tænderne.
Der er også omkring 10% frugtsukker i juice.

Juice er en udemærket drikkelse, men man skal ikke bælle litervis i sig.

Drik vand og pres din juice selv.

Søren
(Jeg arbejder bl.a. med juice.)

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-07-06 22:08

Claus Skaarup wrote:
> Og har i nogle deciderede favoritter?

Jeg er begyndt at købe ALDIs friskpressede - smager i min mund helt
identisk med de tilsvarende dyre mærker fra Føtex o.l. (dvs Valsölille,
"Rigtig - Frisk" etc.)

Forskellen er bare, at en liter i ALDI koster 12,95 hvor min lokale
Føtex vil have 20+.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Hauge

Dato : 19-07-06 14:41

Hejsa
Kim Jensen wrote:
> Jeg er begyndt at købe ALDIs friskpressede - smager i min mund helt
> identisk med de tilsvarende dyre mærker fra Føtex o.l. (dvs Valsölille,
> "Rigtig - Frisk" etc.)

Helt enig.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060719134046@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-07-06 18:58

Hauge skrev:

> Helt enig.

Men er udvalget så lisså stort som hos fx Valsølille/Brämhults, eller
er der 'kun' appelsinjuice?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-07-06 19:13

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Men er udvalget så lisså stort som hos fx Valsølille/Brämhults, eller
> er der 'kun' appelsinjuice?

"Kun" appelsinjuice - men det er også min foretrukne drik, så jeg er
glad

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-07-06 19:19

Kim Jensen skrev:

> "Kun" appelsinjuice - men det er også min foretrukne drik,
> så jeg er glad

Ja, så er den jo fjong. Jeg synes dog vældig godt om mange af
Valsølilles blandinger, så jeg holder normalt øje med hvornår de
er på tilbud.

Mvh,