Fra clip-on til normalt styr ?
Fra : Jim Andersen

Dato : 18-07-06 10:12

Hvis man vil have en lidt mere oprejst siddestilling, kan man så nemt skifte
fra et clip-on styr til et almindeligt styr ?

Tænker specifikt på en GS500. Med kåbe.

Har postet billeder i dk.binaer.motor (måske.. min første post i en binaer
gruppe, så jeg ved ikke om det virker).

/jim

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 18-07-06 14:38

Jim Andersen wrote:
> [...]
>
> Tænker specifikt på en GS500. Med kåbe.
>
> Har postet billeder i dk.binaer.motor (måske.. min første post i en binaer

Hej Jim,

Jeg kan desværre ikke se dit indlæg i dk.binaer.motor (cybercity).

Jeg mener at have set nogle styr beslag hos Louis som du kan skrue i den
øverste gaffelbro, og derved montere et tværgående styr.

Ellers findes der muligvis en såkaldt "superbike" bro til den, som er en
ny gaffelbro med ophæng.

Kenneth Østrup
Honda øh?? '79-84
<http://www.riceboiler.com/>

Fra : Richard

Dato : 18-07-06 21:11

Jim Andersen wrote:

> Hvis man vil have en lidt mere oprejst siddestilling, kan man så nemt skifte
> fra et clip-on styr til et almindeligt styr ?

Bl.a. tyske LSL laver den slags, Superbikelenker kalder de dem. Hvis du
ikke blot kan finde et højere clipon-styr fra en anden model med samme
diameter forgaffelrør

> Tænker specifikt på en GS500. Med kåbe.

Du kan jo se på LSL's website: - nå, har ikke lige et link, men det finder
du selv hurtigt...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 18-07-06 23:36

Jim Andersen skrev:
> Hvis man vil have en lidt mere oprejst siddestilling, kan man så nemt skifte
> fra et clip-on styr til et almindeligt styr ?
>
> Tænker specifikt på en GS500. Med kåbe.

Kig lige grundigt på hvor godt dine clip-on'ere og kåben matcher
hinanden under fuldt styrudslag til begge sider: Der er sikkert ikke
plads til så meget som en enkelt cm's højere styrplacering

Clip-on's hører sammen med kåbemotering, traditionelle styr hører sammen
med traditionel kørestilling på en model uden kåbe (incl.
streetfighter-ombygninger). Kan du ikke holde kørestillingen ud, så
skulle du have købt dig en model uden kåbe :-|
Eneste trøst er at på andre mendnu mere sportslige modeller (den
ringeste motorcykel jeg har været på nakken af i dén henseende er en
Ducati 748!) er kørestillingen nærmest umulig i forhold til din GS'er

--
Armand.

Fra : Ole Hansen

Dato : 19-07-06 07:39

Armand wrote:

> [...]
> streetfighter-ombygninger). Kan du ikke holde kørestillingen ud, så
> skulle du have købt dig en model uden kåbe :-|

Der findes da et væld af motorcykler, der har både fabriksmonteret kåbe
og traditionelt styr.. Fazer, CBF 600 og nyeste aftapning af GS500..

--
Ole Hansen

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-07-06 10:04

Ole Hansen wrote:
> [...]

Jeg har ikke købt endnu
Men kom på ideen da jeg læste et indlæg om en gut der mente kørestilingen
var for extrem på en GS500, fik svaret at han da for 300 kr bare kunne sætte
et andet styr på.

Men det er åbenbart ikke kun lige 300 kr og en halv time i carporten der
skal til.
129 Euro for de der LSL lenker. Plus et styr....

> Der findes da et væld af motorcykler, der har både fabriksmonteret
> kåbe og traditionelt styr.. Fazer, CBF 600 og nyeste aftapning af
> GS500..

Nemlig.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 17:04

Ole Hansen skrev i meddelelsen
<44bdd39e$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>...

>Der findes da et væld af motorcykler, der har både fabriksmonteret kåbe
>og traditionelt styr.. Fazer, CBF 600 og nyeste aftapning af GS500..

Og med kåben tilpasset netop den slags styr

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ole Hansen

Dato : 19-07-06 23:11

Orla Pedersen wrote:

> Og med kåben tilpasset netop den slags styr

Så sant.. Men det er næppe en race-optimeret kåbe, der sidder på så'en
gs'er...

--
Ole Hansen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-07-06 16:29

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in
message news:44bca5e6$0$20246$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> [...]
>
> Har postet billeder i dk.binaer.motor (måske.. min første
> post i en binaer gruppe, så jeg ved ikke om det virker).

Du kan sikkert bare købe et brugt styr til en nyere GS500. Gik de ikke over
til traditionelle styr på et tidspunkt?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Armand

Dato : 23-07-06 21:32

Jacob Larsen skrev:

> Du kan sikkert bare købe et brugt styr til en nyere GS500. Gik de ikke over
> til traditionelle styr på et tidspunkt?

ØHH??
Du har vist ikke gennemskuet at et traditionelt styr kræver et sæt
klem-bukke på øverste gaffelbro til at monteres i, og dé findes ikke på
gaffelbroen når motorcyklen er født med clip-on'ere :-/

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-07-06 08:20

Armand wrote:

> [...]
> klem-bukke på øverste gaffelbro til at monteres i, og dé findes ikke
> på gaffelbroen når motorcyklen er født med clip-on'ere :-/

Nu vi er ved det med styr og fastgørelsesmetoder, og jeg for første gang er
stødt på ordet klem-bukke.... hvad er så "risers" ?

/jim

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-07-06 18:52

> [...]
> kræver et sæt klem-bukke på øverste gaffelbro til at
> monteres i, og dé findes ikke på gaffelbroen når

Jo da. Jeg mente styret som helhed, ikke som et stykke bukket metal. Det er
jo klart, at du ikke kan sætte det fast i den eksisterende gaffelbro. Det
tog jeg for at være alment kendt og specielt ud fra det der allerede er
skrevet i tråden.

Der er desuden flere forskellige højder af clip-ons til GS500 afhængigt af
årgang. De tidligste årgange er vist lavest. I hvert fald hvis man
sammenligner 1994 og 2000. Hvis spørges cykel er gammel nok, kan han måske
bare udskifte selve den øverste gaffelbro og dermed få et højere styr.

Fra : Asger

Dato : 24-07-06 08:27

Jim Andersen wrote:

> Nu vi er ved det med styr og fastgørelsesmetoder, og jeg for første gang er
> stødt på ordet klem-bukke.... hvad er så "risers" ?

Risers er en andordning der haever fastgoerelsespunktet for styret.
Meget brugt paa custom bikes. Fx.:
http://www.aeromach.net/shop/yphotos/rd_risr.jpg

Asger

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-07-06 09:26

Asger wrote:

> Risers er en andordning der haever fastgoerelsespunktet for styret.
> Meget brugt paa custom bikes. Fx.:
> http://www.aeromach.net/shop/yphotos/rd_risr.jpg

Joe.. men er det blot forhøjede klem-bukke, og hvad er den praktiske værdi
(om nogen), i forhold til de andre typer ?

/jim

Fra : Armand

Dato : 24-07-06 16:21

Jim Andersen skrev:

> Joe.. men er det blot forhøjede klem-bukke, og hvad er den praktiske værdi
> (om nogen), i forhold til de andre typer ?

Højere styr, og deraf -kørestilling. Akkurat som subj.!

--
Armand.