World of warcraft
Fra : Thomas

Dato : 18-07-06 09:10

Hej jeg er en dreng på 13 år.
Jeg har tænkt meget på at købe wow men jeg fatter ikk hvorfor det koster
penge at spille det.. og hvor meget koster det??
Hilsen Thomas

Fra : Keldo

Dato : 18-07-06 10:22

Blizzard vil gerne tjene mange penge, derfor koster det penge. Prisen er ca.
70 kr. hver måned, som skal betales med din fars kreditkort (husk at spørge
ham først).

Fra : Devast8or

Dato : 18-07-06 13:00

"Thomas" <thomas@xxxbiaf.dk> wrote in message
> Hej jeg er en dreng på 13 år.
> Jeg har tænkt meget på at købe wow men jeg fatter ikk hvorfor det koster
> penge at spille det.. og hvor meget koster det??
> Hilsen Thomas

WoW koster et månedligt gebyr, fordi Blizzard (som har lavet spillet) har
nogle månedlige udgifter til servere og personale der skal dækkes. Derudover
bliver der, i modsætning til mange andre spil, konstant udviklet på det og
tilføjet nye ting. Spillet er blevet meget større end det var da det
startede for ca 1½ år siden. Dette kunne ikke lade sig gøre uden at folk
betalte et månedligt gebyr.

Prisen varier lidt alt afhængig af hvor længe du vælger at betale for på en
gang. Priserne kan ses her
http://wow-europe.com/en/requirements/subscription.html. Som Keldo rigitgt
nok siger skal det betales med kreditkort, men det kan også betales med
Gamecards som kan købes i spilforretninger. Du får iøvrigt den første måned
gratis.

Devast8or

Fra : Bruno

Dato : 18-07-06 17:49

Devast8or wrote:
> [...]
> tilføjet nye ting. Spillet er blevet meget større end det var da det
> startede for ca 1½ år siden. Dette kunne ikke lade sig gøre uden at folk

At den udvikling så slet ikke står mål med hvor mange penge de får ind
er så en anden sag, det er nærmest pervest at de ikke for længst har sat
priserne ned. Prøv bare at regne på tallene og overvej så hvor mange
Blizzard har råd til at havde ansat!

Mvh

Bruno

Fra : Ding-Dong

Dato : 18-07-06 18:15

Bruno skrev i en meddelelse
> [...]
> så en anden sag, det er nærmest pervest at de ikke for længst har sat
> priserne ned. Prøv bare at regne på tallene og overvej så hvor mange

Nu skal det jo ikke lyde som at jeg udelukkende er pro blizz....
Har du taget med i dine betragtninger hvor mange servere der hører til hvert
realm?
Jeg er ikke tekniker - men det kræver da en del strøm samt køling af de
hertil indrettede rum.
En tekniker som bliver kaldt ind for at løse et eller andet skal jo også
have en slat penge....det løber op alt sammen.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Bruno

Dato : 18-07-06 19:32

Ding-Dong wrote:
> Nu skal det jo ikke lyde som at jeg udelukkende er pro blizz....

Jeg er heller ikke anti som sådan, men det nager mig lidt jeg ikke får
en bid af deres kage for den er stor

> [...]
> En tekniker som bliver kaldt ind for at løse et eller andet skal jo også
> have en slat penge....det løber op alt sammen.

Rigtig men der kan købes meget strøm og mange servere + teknikertimer
for x milioner brugere * NN kroner per måned

Og så skal vi ikke glemme selve spillet også giver lidt kroner.

Mvh

Bruno

Fra : Ding-Dong

Dato : 18-07-06 20:38

Bruno skrev i en meddelelse
> Og så skal vi ikke glemme selve spillet også giver lidt kroner.

Der er ingen tvivl om at de tjener en masse penge.
Men de bruger samtidig en del på drift og vedligeholdelse.

Da jeg i sin tid hørte om konceptet, betaling pr. mdr., var jeg faktisk imod
det da man jo allerede har betalt for spillet en gang. Jeg tænkte over sagen
og kom frem til følgende, sammen med rødderne:)
Jeg betaler via visa og slipper ca. 83 kroner pr. mdr., det dyreste ved jeg
ikke hvad er men det er lidt mere pr. mdr. lad os tage udgangspunkt i den
dyreste betalingsform.
For de samme penge kan du måske få en biftur, hertil skal smides drikke og
slik og alt i alt bliver det til ca. 3 timers underholdning. Synes faktisk
det er ok. At blizz så laver noget gejl i ny og næ.....sur bagdel - men for
mig er det kun et spil så mere kan det ikek genere mig:)
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-06 07:46

In article <44bd3864$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, viper_1337
@hotmail.com says...

> [...]
> og kom frem til følgende, sammen med rødderne:)
> Jeg betaler via visa og slipper ca. 83 kroner pr. mdr.,

Burde være 97 kr - hvordan slipper du billigere?

Fra : Ding-Dong

Dato : 19-07-06 12:25

PerX ... skrev i en meddelelse
> Burde være 97 kr - hvordan slipper du billigere?

Ved at betale forud 6 mdr. af gangen.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Brian Lund

Dato : 19-07-06 14:47

> [...]
for
> mig er det kun et spil så mere kan det ikek genere mig:)

I en nyhed fra august sidste år kunne man læse at WoW nu har 4 mio.
betalende kunder! - Dvs. 4.000.000*80 = 320 millioner kroner - om måneden!
Eller knapt 4 milliarder danske kroner om året!

Klar betaler de også moms, skat og alt muligt pjat, men selv når det er
betalt har de et budget på langt over en milliard kroner om året...
Man kan altså betale mange lønninger og også servere til dé penge ;)

Om de har kæmpe profit eller måske kun marginal fortjeneste kan jeg ikke
udtale mig om, men det er da godt nok store beløb...

Brian

Fra : ASKF

Dato : 19-07-06 19:22

Brian Lund ytrede sig i <dcc7e$44be3772$3e3d8579$17941@news.arrownet.dk>
med dette:

> [...]
>
>Om de har kæmpe profit eller måske kun marginal fortjeneste kan jeg ikke
>udtale mig om, men det er da godt nok store beløb...

D. 28. feb. oplyste de at der var 6 mio. spillere, af dem var der 1 mio.
i europa. De oplyste også at der er 450 ansatte til at servicere de
europæiske brugere alene.

Det er så værd at huske at udviklingen foregår i USA, så staben i europa
er blot en ganske lille del af deres ansatte på verdensbasis.

Læs selv lidt mere på <http://www.blizzard.com/press/060228.shtml> og
husk også på at selve udviklingen af spillet har kostet flere milliarder
kroner (incl. den fortsatte udvikling). Der er dog ingen tvivl om at
spillet er en guldgruppe, men det gælder for dem om at tjene nok ind, så
de har råd til at investere i udviklingen af en eller flere afløsere, da
de sandsynligvis vil miste kunder efter en årrække og så må have en
anden kassesucces parat.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : PerX ...

Dato : 20-07-06 17:13

In article <b9tsb29iifac9bn8jul05q3calkk8ipu9e@4ax.com>, nospam@askf.dk
says...
> [...]
> de har råd til at investere i udviklingen af en eller flere afløsere, da
> de sandsynligvis vil miste kunder efter en årrække og så må have en

Der er jo nogen der mener at nu har de toppet - Blizzard bliver nød til
at bestemme hvilken retning de skal forsætte spillet i, hvad de skal
fokusere på - raid eller PvP fx - en 'almindlige' spiller mod en i super
sejt udstyr harikke den store chance i pvp *g*

Fra : Ding-Dong

Dato : 20-07-06 18:49

PerX ... skrev i en meddelelse
> [...]
> fokusere på - raid eller PvP fx - en 'almindlige' spiller mod en i super
> sejt udstyr harikke den store chance i pvp *g*

De er jo nød til at fokusere på begge dele, ellers er ideen med forskellige
realms jo ligemeget.
I det øjeblik man har valgt en PvP-server men kun interessere sig for PvE så
kan man roligt sige man har valgt en forkert server, det kan der så være
mange årsager til, men faktum er at på en PvP server er der mange spillere
som hver i sær satser forskelligt.
Personligt oplever jeg det ikke som et problem jeg er PvE med min druide i
forhold til PvP-områder, det er en del af spillet.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : ASKF

Dato : 23-07-06 14:26

Ding-Dong ytrede sig i <44bfc1e2$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk>
med dette:

> [...]
>mange årsager til, men faktum er at på en PvP server er der mange spillere

Der er også mange som satser på PvP med en char. og PvE med andre.

For de fleste klasser er det nødvendigt med forskellige talent builds
for at klare sig optimalt i PvP, PvE-raids og PvE-solo-grinding.

Jeg satser 100% på PvE-raids med min shammy og priest der aldrig har
været i BG, men jeg er meget i BG med min mage. Min druid bruger jeg til
at grinde/gather med (bruger dog også min priest hvis jeg grinder sammen
med en mage).

>Personligt oplever jeg det ikke som et problem jeg er PvE med min druide i
>forhold til PvP-områder, det er en del af spillet.

Random PvP er med til at bryde det kedlige element i grinding, derfor er
jeg glad for at være på en PvP-server. Faktisk fandt jeg det helt
forkert at spille på en PvE-server, hvor jeg oplevede før jeg var lvl
20, at spille sammen med Allience i Barrens og senere at klare quests i
samarbejde med allience spillere. Det hænder også på PvP-servere, men
der kan man forvente at når questen er klaret så står man måske selv for
tur, og det giver et ekstra element af spænding.

Fra : Bruno

Dato : 20-07-06 20:59

ASKF wrote:
> Læs selv lidt mere på <http://www.blizzard.com/press/060228.shtml> og
> husk også på at selve udviklingen af spillet har kostet flere milliarder
> kroner (incl. den fortsatte udvikling).

Flere milliarder! Hvor har du det fra?

Det tal tror jeg er helt ude i hampen!

Mvh

Bruno

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-07-06 14:32

ASKF skrev:
> [...]
> med dette:

> og
> husk også på at selve udviklingen af spillet har kostet flere milliarder

Det tvivler jeg altså stærkt på.

Mange millioner måske, men sgu ikke flere Milliarder...

Lars B

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-06 07:47

In article <78d97$44bc9764$5293f988$26558@news.arrownet.dk>,
thomas@xxxbiaf.dk says...
> Hej jeg er en dreng på 13 år.
> Jeg har tænkt meget på at købe wow men jeg fatter ikk hvorfor det koster
> penge at spille det.. og hvor meget koster det??

Hvis du gør, så accepter at man ikke skal bruge LFG kanalen til at
snakke om alt muligt ævl (også selv om der er andre 13årige som vil
blæse på reglerne ;)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 26-07-06 13:47

> [...]
> Jeg har tænkt meget på at købe wow men jeg fatter ikk hvorfor det
> koster penge at spille det.. og hvor meget koster det??

Nu er WoW jo hverken det eneste eller det første spil der kræver
et månedligt gebyr. Det er helt normalt for store spil (mmorpg's)
med en konstant verden på officielle servere, at det koster et
månedligt gebyr.

Pengene fra salget af spillet dækker knap udviklingen af spillet,
der jo har taget årevis. Derefter er der løbende udgifter til de
mange servere der skal indkøbes, forsynes med strøm, lokaler med
køling, teknikere, opgraderinger og teknikerbesøg ved nedbrud.

Samtidig udvikler firmaerne konstant på spillet, hvilket betyder
en skare af udviklere der skal have løn oveni de ovennævnte
udgifter.

Som argumentet går: Du kan spille en måned - lige så meget som
du kan holde dig vågen til - for samme pris som en biografbillet
koster. Det er da et tilbud der er værd at overveje, også når
spillets (installations disketternes) pris medregnes!

Selvfølgelig tjener firmaerne også på spillet, men det har jo
også repræsenterer en stor satsning.

Det her er ikke Counterstrike eller Battlefield. Man kan ikke
sammenligne. Hvis du vil sammenligne, så sammenlign med
Guild Wars, f.eks. - Jeg er sikker på at alle kan blive enige
om at WoW er en hel del større end Guild Wars.

Ikke at jeg har noget imod Guild Wars.
Et 'gratis' mmorpg er en god ting.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /