Linieafstande i CSS
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-07-06 18:01

Hejsa,

Jeg er ved at lave et Joomla-baseret site om RC-biler. Jeg har købt
mig til en template, da mine egne CSS-evner ikke rækker til at starte
fra bunden endnu.

Jeg prøver dog at tilpasse templatens CSS der hvor jeg ser et behov.
Hvis I kigger på http://www.revobanden.dk (som er under
udarbejdelse...) så kan I se at der er rimelig stor afstand fra
"Velkommen til Revobanden.dk" og til "skrevet af Administrator".

Jeg vil gerne have "skrevet af..." til at stå lige under overskriften,
men nu har jeg siddet og fiflet med CSS'en i et stykke tid uden success.

Er der nogen der gider hjælpe? Hvilke koder skal jeg poste her?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-07-06 21:32

""René" Frej Nielsen" <spam@rfn.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt ...

Hm.... den kan du nok ikke regne med at få hjælp til - det er simpelthen for
kompliceret at trævle baglæns til at nogen gider - jo mig, men jeg opgav
efter tredie niveau, hvor (tror jeg nok) margin:0 og padding:0 indgår i

Koncentrer dig om den tabel hvor teksten indgår - der er sat class på TD,
der har indflydelse, men med alle de css-filer er det jo noget rod at se på.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-07-06 22:04

Poul Erik Jensen <jep@image.dk> wrote:

> Hm.... den kan du nok ikke regne med at f? hj?lp til - det er simpelthen for
> kompliceret at tr?vle bagl?ns til at nogen gider - jo mig, men jeg opgav
> efter tredie niveau, hvor (tror jeg nok) margin:0 og padding:0 indg?r i

OK. Tak for indsatsen alligevel. Hvis der er margin:0 og padding:0 så
er det vel ikke tabellen som sådan, der laver afstanden? Skal den så
findes de forskellige class-definitioner som er sat på teksten?

> Koncentrer dig om den tabel hvor teksten indg?r - der er sat class p? TD,
> der har indflydelse, men med alle de css-filer er det jo noget rod at se p?.

Ja, der er godt nok mange CSS-filer, men det har vist være så smarte
at samle alt det man har brug for at ændre i én fil.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-07-06 23:18

> er det vel ikke tabellen som sådan, der laver afstanden?
> Skal den så findes de forskellige class-definitioner som
> er sat på teksten?

Det vil jeg mene.

> Ja, der er godt nok mange CSS-filer, men det har vist
> være så smarte at samle alt det man har brug for at
> ændre i én fil.

Jamen - de forudsætter måske noget, der ikke lige følger din tanke )
Du har vel ikke betalt en formue?

Og så er der et par småfejl...
1.document type does not allow element "link" here
2.end tag for element "ul" which is not open

W3C CSS Validator Error Target: http://www.revobanden.dk/
Please, validate your XML document first!
Line 215 Column 124 The element type "div" must be terminated by the
matching end-tag "</div>".

Link skal i head-sektionen
- men igen, det er lidt svært at overskue hvilke fejl der er reelle og
hvilke der er en følge af noget andet rod.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-07-06 13:36

> Det vil jeg mene.

De har vist et supportforum. Jeg må prøve der.

> Jamen - de foruds?tter m?ske noget, der ikke lige f?lger din tanke )
> Du har vel ikke betalt en formue?

Nej, $35.

> [...]
> - men igen, det er lidt sv?rt at overskue hvilke fejl der er reelle og
> hvilke der er en f?lge af noget andet rod.

Link-tag'et må være en fejl i templaten og til at rette. De andre fejl
skyldes nok nærmere de andre moduler jeg har slået til og som ikke
lige overholder XHTML DTD'en. Det ville være rart om det kunne lade
sig gøre, men det er ikke supervigtigt for mig på denne side.

--
Mvh.
René Frej Nielsen