System opdatering
Fra : Per Madsen

Dato : 11-01-01 13:20

Hej ng
Jeg sidder ved en iMac med den engelske version af 8.5.1, og vil gerne
opgradere til den danske MacOS 9.0. Problemet er at jeg ikke har mulighed
for at lave en backup, og kan derfor ikke lave en clean installering på en
jomfruelig nyformateret hd.
Derfor, kan jeg gøre følgende (?): Omdøbe nuværende systemmappe til "gamle
systemmappe", gemme preferencerne og de udvidelser jeg måtte have brug for,
starte op fra MacOS 9.0 cd'en, installere det nye system og så ellers
genstarte, og senere smide den gamle systemmappe ud?
Skal jeg lade være med ovenstående, vil det give for mange konflikter og
blive ustabilt, eller kan jeg bare gå igang. Er der andre måder at gøre det
på.

På forhånd tak

Per Madsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-01-01 15:18

In article <B6836393.6E00%permand@private.dk>, Per Madsen
<permand@private.dk> wrote:

> Er der andre måder at gøre det på.

Jeps, smid OS9 CD'en i drevet, start installeren, der hvor du skal vælge
installationsdisk, er der en knap der står "valg" (eller lignende) på,
Når du trykker på den knap kommer der en dialogboks frem med mulighed
for at sætte et kryds i en lille firkant. Hvad det er der står på dansk,
kan jeg ikke huske, men det er noge i retningen af "installer ny
systemmappe".

Hvis du gør som ovenstående, får du installeret en ny systemmappe
(doh!), og den gamle ligger stadigvæk på din HD, så du kan flytte
indstillinger fra Netskape, Explorer eller hvad du ellers har liggende
ove i den nye systemmmappe.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Per Madsen

Dato : 11-01-01 16:40

in article nogen-B3D641.15182211012001@news.inet.tele.dk, Martin Edlich at
nogen@post5.tele.dk wrote on 11/1/01 15:18:

> [...]
> (doh!), og den gamle ligger stadigvæk på din HD, så du kan flytte
> indstillinger fra Netskape, Explorer eller hvad du ellers har liggende

Tak for hjælpen bette Gud
Per