/ Forside / Interesser / Fritid / Rollespil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rollespil
#NavnPoint
Nordsted1 430
e.c 210
CLAN 210
refi 200
tedd 150
fun2 110
sambo 110
pallebhan.. 110
Rellom 100
10  Muncken 100
gode råd til en uerfaren magiker
Fra : Butch


Dato : 18-06-01 23:09

Hej Gruppe
Jeg syntes det er positivt at der trods alt er kommet lidt liv i gruppe her
på det sidste.
Jeg er for nylig begyndt at spille en Sun-Elf lawfull-good Wizard "Urrén" i
en 3ED kampange. Min figur er efterhånden blevet 4.level og jeg syntes at
jeg har fint styr på alle regler og hvordan jeg bedst bruger min magi i
kamp. MEn jeg tænkte om ikke der er nogel eftarne spillere som har nogle
gode råd eller små fif til at krydre brugen at magi. Her tænker jeg på sådan
noget som kombinationer af spells eller andet. Dels for at gøre magien mere
affektiv eller for at gøre den sjovere. Det skal lige siges at jeg har valgt
Enchantment som speciale og fravalgt Illusion. På grund at min elignment er
mit brug af Necromancy meget begrænset.

Er jeg den eneste der syntes at de metamagic feats man har at vælge imellem
er ret tynde? Ulemperne ved brugen af dem overstiger total fordelene ved
dem. Jeg glæder mig til at WOTC får udgivet Tome and Blood jeg håber de kan
fylde lidt mere kød på disse feats.
Hilsen
Thomas Alias Butch



 
 
KG (19-06-2001)
Kommentar
Fra : KG


Dato : 19-06-01 23:34

Vi har gennem længere tid spillet og er kommet frem til den konklusion at
metamagic feats er meget godt balanceret. Hvis de ikke krævede højere
spellslots ville en magiker blive for psyckopatisk sej i forhold til andre.
I øjeblikket er vores magiker en afr de sejeste i partyet, selvom der er
restrictions på hans feats. Men prøv at give en sorcerer metamagic feats.
Der begynder de at blive extra effektive, netop fordi man ikke skal
memorize...

MVH
KG


"Butch" <n.n@image.dk> wrote in message
news:TYuX6.4385$VQ4.677226@news010.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
> Jeg syntes det er positivt at der trods alt er kommet lidt liv i gruppe
her
> på det sidste.
> Jeg er for nylig begyndt at spille en Sun-Elf lawfull-good Wizard "Urrén"
i
> en 3ED kampange. Min figur er efterhånden blevet 4.level og jeg syntes at
> jeg har fint styr på alle regler og hvordan jeg bedst bruger min magi i
> kamp. MEn jeg tænkte om ikke der er nogel eftarne spillere som har nogle
> gode råd eller små fif til at krydre brugen at magi. Her tænker jeg på
sådan
> noget som kombinationer af spells eller andet. Dels for at gøre magien
mere
> affektiv eller for at gøre den sjovere. Det skal lige siges at jeg har
valgt
> Enchantment som speciale og fravalgt Illusion. På grund at min elignment
er
> mit brug af Necromancy meget begrænset.
>
> Er jeg den eneste der syntes at de metamagic feats man har at vælge
imellem
> er ret tynde? Ulemperne ved brugen af dem overstiger total fordelene ved
> dem. Jeg glæder mig til at WOTC får udgivet Tome and Blood jeg håber de
kan
> fylde lidt mere kød på disse feats.
> Hilsen
> Thomas Alias Butch
>
>



Butch (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Butch


Dato : 20-06-01 00:19


"KG" <kg@daysleeper.dk> wrote in message
news:9gojts$t5o$1@news.net.uni-c.dk...
> Vi har gennem længere tid spillet og er kommet frem til den konklusion at
> metamagic feats er meget godt balanceret. Hvis de ikke krævede højere
> spellslots ville en magiker blive for psyckopatisk sej i forhold til
andre.
> I øjeblikket er vores magiker en afr de sejeste i partyet, selvom der er
> restrictions på hans feats. Men prøv at give en sorcerer metamagic feats.
> Der begynder de at blive extra effektive, netop fordi man ikke skal
> memorize...
>
> MVH
> KG

Hej
Du har da ret i at man er nød til at holde en vis form for ligeværdighed i
forhold til andre i partyet. Men jeg kunne forestille mig andre måder at
begrænse brugen at metamagic på f.eks. at forlænge kastetiden. F.eks. en
fireball tager normalt 1 action at kaste. Hvis den var memoreret som en
Extendet spell det en full round action eller måske 2 full round actions. En
empowered Fireball tager så måske 4 rounds at kaste.
En anden mulighed var at f.eks. Extendet spell som normalt tager en plads et
level højere i stedet tog dobbelt plads men på samme level. En Empowered
kunne således optage 3 slots.
Jeg har ikke tænkt det helt igennem men syntes at som det er beskrevet i PHB
er metamagic først interessant når en magiker er over 10ende level. Det
syntes jeg er lidt ærveligt.
Hilsen
Thomas



KG (20-06-2001)
Kommentar
Fra : KG


Dato : 20-06-01 01:24

Det med at det tager flere runder at kaste en spell gør den ganske ubrugelig
i kamp. At halvere antallet af de i forvejen sparsomme spells er heller ikke
så fedt.

Du kan have ret i at det først er fra 10. lvl eller sådan et metamagic feat
er interresante, men har det ikke altid været sådan, at magikere var
elendige de første levels, men senere bliver nogle af de stærkeste.

Men er du utilfreds må du jo snakke med din GM. Min erfaring siger mig nu at
spillet er forholdsvist godt afballanceret...

MVH
KG


"Butch" <n.n@image.dk> wrote in message
news:54RX6.4910$VQ4.771498@news010.worldonline.dk...
>
> "KG" <kg@daysleeper.dk> wrote in message
> news:9gojts$t5o$1@news.net.uni-c.dk...
> > Vi har gennem længere tid spillet og er kommet frem til den konklusion
at
> > metamagic feats er meget godt balanceret. Hvis de ikke krævede højere
> > spellslots ville en magiker blive for psyckopatisk sej i forhold til
> andre.
> > I øjeblikket er vores magiker en afr de sejeste i partyet, selvom der er
> > restrictions på hans feats. Men prøv at give en sorcerer metamagic
feats.
> > Der begynder de at blive extra effektive, netop fordi man ikke skal
> > memorize...
> >
> > MVH
> > KG
>
> Hej
> Du har da ret i at man er nød til at holde en vis form for ligeværdighed i
> forhold til andre i partyet. Men jeg kunne forestille mig andre måder at
> begrænse brugen at metamagic på f.eks. at forlænge kastetiden. F.eks. en
> fireball tager normalt 1 action at kaste. Hvis den var memoreret som en
> Extendet spell det en full round action eller måske 2 full round actions.
En
> empowered Fireball tager så måske 4 rounds at kaste.
> En anden mulighed var at f.eks. Extendet spell som normalt tager en plads
et
> level højere i stedet tog dobbelt plads men på samme level. En Empowered
> kunne således optage 3 slots.
> Jeg har ikke tænkt det helt igennem men syntes at som det er beskrevet i
PHB
> er metamagic først interessant når en magiker er over 10ende level. Det
> syntes jeg er lidt ærveligt.
> Hilsen
> Thomas
>
>



Bombur (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Bombur


Dato : 20-06-01 11:11

Hørt hørt KG

Du ved hvad du taler om!

Bombur King of the Dwarven Empire



Henrik (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 20-06-01 13:31

Hmmm... spells, der tager flere runder at kaste? Hvorfor ikke!

Det er jo sådan set et af grundprincipperne i f.eks. rolemaster, at en spell
tager op til 3 runder at kaste. Det harmonerer egentligt meget godt, for så
kan krigerne også nå at være med, også i xD&D.

Problemet kan måske også løse den inflation, der til tider opstår i magic
missile spellen. Til tider er det som om, at xD&D magikere kun kan kaste
netop den, fireball og så den obligatoriske healing.

Nok for min 5-øre.
Henrik

"KG" <kg@daysleeper.dk> wrote in message
news:9goqci$15mk$1@news.net.uni-c.dk...
> Det med at det tager flere runder at kaste en spell gør den ganske
ubrugelig
> i kamp. At halvere antallet af de i forvejen sparsomme spells er heller
ikke
> så fedt.
>
> Du kan have ret i at det først er fra 10. lvl eller sådan et metamagic
feat
> er interresante, men har det ikke altid været sådan, at magikere var
> elendige de første levels, men senere bliver nogle af de stærkeste.
>
> Men er du utilfreds må du jo snakke med din GM. Min erfaring siger mig nu
at
> spillet er forholdsvist godt afballanceret...
>
> MVH
> KG
>
>
> "Butch" <n.n@image.dk> wrote in message
> news:54RX6.4910$VQ4.771498@news010.worldonline.dk...
> >
> > "KG" <kg@daysleeper.dk> wrote in message
> > news:9gojts$t5o$1@news.net.uni-c.dk...
> > > Vi har gennem længere tid spillet og er kommet frem til den konklusion
> at
> > > metamagic feats er meget godt balanceret. Hvis de ikke krævede højere
> > > spellslots ville en magiker blive for psyckopatisk sej i forhold til
> > andre.
> > > I øjeblikket er vores magiker en afr de sejeste i partyet, selvom der
er
> > > restrictions på hans feats. Men prøv at give en sorcerer metamagic
> feats.
> > > Der begynder de at blive extra effektive, netop fordi man ikke skal
> > > memorize...
> > >
> > > MVH
> > > KG
> >
> > Hej
> > Du har da ret i at man er nød til at holde en vis form for ligeværdighed
i
> > forhold til andre i partyet. Men jeg kunne forestille mig andre måder at
> > begrænse brugen at metamagic på f.eks. at forlænge kastetiden. F.eks. en
> > fireball tager normalt 1 action at kaste. Hvis den var memoreret som en
> > Extendet spell det en full round action eller måske 2 full round
actions.
> En
> > empowered Fireball tager så måske 4 rounds at kaste.
> > En anden mulighed var at f.eks. Extendet spell som normalt tager en
plads
> et
> > level højere i stedet tog dobbelt plads men på samme level. En Empowered
> > kunne således optage 3 slots.
> > Jeg har ikke tænkt det helt igennem men syntes at som det er beskrevet i
> PHB
> > er metamagic først interessant når en magiker er over 10ende level. Det
> > syntes jeg er lidt ærveligt.
> > Hilsen
> > Thomas
> >
> >
>
>



TOR THRYSØE (27-06-2001)
Kommentar
Fra : TOR THRYSØE


Dato : 27-06-01 13:08

Damn i er regelfikserede!!!

Én måde at få en fed karakter på er at være regel-nørd, finde huller og
blive møj hardcore men er set sjovt?!? kun i hack-nd-slash!

Den sjoveste mager jeg har spillet til dato var thief/ill. og jeg tror
faktisk ikke at jeg kastede en eneste "kamp"spell eller backstabede nogen.
Det eneste jeg brugte min dagger til var at skrælle æbler og få en enkelt
lysekrone til at falde på et "heldigt" tidspunkt. Så fik jeg spellfire, blev
så rå i kamp så det fatter man ikke og kedede røven i laser! Jeg brugte SÅ
mange ressourser på at slippe af med det skide spellfire så jeg kunne more
mig med mine ill.

Det samme når jeg spiller kriger: slå en terning, AC et-eller-andet, giv
skade, av; vildt spændende, NOOOOT. Jeg har til gengæld moret mig meget over
at spænde ben for drager og lign.

Det er ikke reglerne der er vigtige men historien!

Butch <n.n@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:TYuX6.4385$VQ4.677226@news010.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
> Jeg syntes det er positivt at der trods alt er kommet lidt liv i gruppe
her
> på det sidste.
> Jeg er for nylig begyndt at spille en Sun-Elf lawfull-good Wizard "Urrén"
i
> en 3ED kampange. Min figur er efterhånden blevet 4.level og jeg syntes at
> jeg har fint styr på alle regler og hvordan jeg bedst bruger min magi i
> kamp. MEn jeg tænkte om ikke der er nogel eftarne spillere som har nogle
> gode råd eller små fif til at krydre brugen at magi. Her tænker jeg på
sådan
> noget som kombinationer af spells eller andet. Dels for at gøre magien
mere
> affektiv eller for at gøre den sjovere. Det skal lige siges at jeg har
valgt
> Enchantment som speciale og fravalgt Illusion. På grund at min elignment
er
> mit brug af Necromancy meget begrænset.
>
> Er jeg den eneste der syntes at de metamagic feats man har at vælge
imellem
> er ret tynde? Ulemperne ved brugen af dem overstiger total fordelene ved
> dem. Jeg glæder mig til at WOTC får udgivet Tome and Blood jeg håber de
kan
> fylde lidt mere kød på disse feats.
> Hilsen
> Thomas Alias Butch
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177455
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408149
Brugere : 218880

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste