Hul i terazzoplade - stenskæreskive eller ~
Fra : LarsJ

Dato : 16-07-06 19:26

Jeg skal have skåret et hul i en 50 mm tyk terazzoplade til en keramisk
kogeplade, men er lidt usikker på, om det kan lade sig gøre med en alm
sten-skæreskive til en vinkelsliber. Nogen der har prøvet?

En kollega anbefalede mig at bruge en diamantskæreskive, men kan sådan
en skive køre med de samme 1.100 omdr/min. som min vinkelsliber kører
med? Og skal den i øvrigt ikke køles med vand undervejs?

Gode råd søges!

pft

Lars

Fra : LarsJ

Dato : 16-07-06 19:29

LarsJ skrev:

> En kollega anbefalede mig at bruge en diamantskæreskive, men kan sådan
> en skive køre med de samme 1.100 omdr/min. som min vinkelsliber kører
> med?

Her skulle stå 11.000 omdr./min.

Lars

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-07-06 19:47

> Her skulle stå 11.000 omdr./min.

Hvor for er sådan et hul ikke lavet fra farbrikken side ? Tz - Plader har
har det med at knække når man gør for meget ved dem...

Jan

Fra : LarsJ

Dato : 16-07-06 20:06

Jan Pedersen skrev:

> Hvor for er sådan et hul ikke lavet fra farbrikken side ? Tz - Plader har
> har det med at knække når man gør for meget ved dem...

Fordi pladen oprindelig ikke var tænkt til formålet.

Lars

Fra : Andersen [3650]

Dato : 16-07-06 21:08

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi pladen oprindelig ikke var tænkt til formålet.

Så send den tilbage og få lavet hullet. Det kan meget vel vise sig at
være den billigset løsning. (læs: du knækker pladen)
Husker selv da vi lavede køkken. 7K for pladen og så ovenikøbet
betale ekstra for at få fjernet 25% igen (hul til kogeplader).

Fra : LarsJ

Dato : 17-07-06 09:45

Andersen [3650] skrev:
> [...]
> Husker selv da vi lavede køkken. 7K for pladen og så ovenikøbet
> betale ekstra for at få fjernet 25% igen (hul til kogeplader).

Pladen kostede 400 kr. ,så det kan næppe betale sig

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-07-06 20:02

On Sun, 16 Jul 2006 20:46:31 +0200
"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote:

> Hvor for er sådan et hul ikke lavet fra farbrikken side ? Tz - Plader
> har har det med at knække når man gør for meget ved dem...

Det er vist meget almindeligt at der bliver skåret ud til vask men
aldrig kogeplader osv.