skøde: købesummen ønskes ikke oplyst
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 16-07-06 18:21

Hejsa,

Hvilken betyding har det, at det på at skøde står (øverst med store og fede
bogstaver):

"Købensummen ønskes ikke oplyst".

Det er sælger, der ikke ønsker det oplyst.

ras

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-07-06 18:28

rasmus.carlsen wrote:

> Hvilken betyding har det, at det på at skøde står (øverst med
> store og fede bogstaver):
>
> "Købensummen ønskes ikke oplyst".

At du ikke kan se købesummen i Statstidende, hvor alle tinglyste handler
offentliggøres (og efterfølgende i nogle aviser). Du kan stadig se
købesummen i ejendommens tingblad.

--
Jesper Lund

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 16-07-06 18:34

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> At du ikke kan se købesummen i Statstidende, hvor alle tinglyste handler
> offentliggøres (og efterfølgende i nogle aviser). Du kan stadig se
> købesummen i ejendommens tingblad.

- ok, altså ingen praktisk betydning ...? Hvilken begrundelse kan tænkes at
ligge bag sådan et ønske?

ras

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 16-07-06 18:54

rasmus.carlsen (rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk) skrev :

> - ok, altså ingen praktisk betydning ...? Hvilken begrundelse kan
> tænkes at ligge bag sådan et ønske?

At sælger ikke er interesseret i at nysgerrige naboer eller andre
umiddelbart skal kunne finde ud af, hvad man har fået for ejendommen.

Køber kan også bede om at få det skrevet ind i skødet, det fik jeg selv
gjort, da jeg i sin tid købte lejlighed.

Henriette Døssing

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-07-06 18:56

rasmus.carlsen wrote:

> - ok, altså ingen praktisk betydning ...? Hvilken begrundelse kan
> tænkes at ligge bag sådan et ønske?

Your guess is as good as mine... Måske at der er givet et nedslag i
købsprisen, og det ønsker sælgeren (eller ejendomshæleren) at skjule.

Hvis køberen optager fuld 80% realkreditbelåning kan man i øvrigt
relativt nemt bestemme købsprisen ud fra oplysningerne på
www.statstidende.dk (forudsat at realkreditinstituttets vurdering er lig
med købsprisen, men det vil generelt være tilfældet). Man kan
selvfølgelig ikke vide om køberen optager fuld realkreditbelåning, men
hvis der udover realkreditlånet tinglyses anden gæld, er sandsynligheden
dog ret tæt på 100% (eftersom realkreditlån er den billigste
finansiering).

Blot et tip for dem som kan lide at snage på nettet

--
Jesper Lund

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-07-06 09:31

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> writes:

> [...]
> hvis der udover realkreditlånet tinglyses anden gæld, er sandsynligheden
> dog ret tæt på 100% (eftersom realkreditlån er den billigste

Hvis man vil skjule det, står der så 0 kr i købssum? F.eks. her:

S14072006-1   15.07.2006

Anmeldt i Århus den 05.07.2006
Matrikel
1123 A , Århus Bygrunde
Beliggende
Knudrisgade 33
Sælger
Jesper Høy
Køber
Ejendommen Vesterport ApS
Købesum
0 Dkk.
Ejd.værdi
3.950.000

Eller er der tale om en overdragelse?

> Blot et tip for dem som kan lide at snage på nettet

Uddybende instruktioner til proffessionel snagning ønskes

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-07-06 20:34

On Sun, 16 Jul 2006 19:33:57 +0200, "rasmus.carlsen"
<rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

>- ok, altså ingen praktisk betydning ...? Hvilken begrundelse kan tænkes at
>ligge bag sådan et ønske?

Personligt får jeg altid den klausul skrevet i, da jeg mener det er en
privat sag hvilken pris man er blevet enige om.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-07-06 20:43

Nicolai Lang wrote:

> Personligt får jeg altid den klausul skrevet i, da jeg mener det
> er en privat sag hvilken pris man er blevet enige om.

Jaja, ikke mere privat end at alle og enhver kan se købsprisen på
tinglysningskontoret...

--
Jesper Lund

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-07-06 21:04

On Sun, 16 Jul 2006 21:42:55 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

>Jaja, ikke mere privat end at alle og enhver kan se købsprisen på
>tinglysningskontoret...

Det ved jeg. Men der er forskel på at skrive den, og så gøre så man
skal udføre et stykke arbejde for at få fat i den ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 16-07-06 18:28

> [...]

> Hejsa,
>
> Hvilken betyding har det, at det på at skøde står (øverst med store

At købesummen ikke vil være offentlig tilgængelig via fx
tingbogen/nettidende.

Henriette Døssing