Oppakning: frem og lavt (?)
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-07-06 11:38

Når nu man er 2 der skal afsted på langtur, så er der en del oppakning -
meget mere end man ellers er vant til. Særligt den feminine deltager har
svært ved at begrænse sig.

Mantraet: Oppakning frem og helst lavt gav mig ideen til følgende placering
af 2 små pakruller: http://www.dfmc.dk/galleryframe2.asp?gid=1432&pid= - hver
med en sovepose og en luftmadras. Løsningen går nok kun på en dejlig V2
maskine som vores - en rækkefirer ville nok se noget voldsom ud.

Der er fuld fartvind adgang som normalt til vand- og oliekøler - så er der
noget der taler imod denne løsning?

Teltet kommer op på tanken i stedet for tanktasken, og resten omme bag.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 16-07-06 14:19

Arne Lorenzen <alo@nospamdkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Der er fuld fartvind adgang som normalt til vand- og oliekøler - så er der
>noget der taler imod denne løsning?

Hvis poserne ikke er i vejen når du kører på vejen eller 'rangerer' på
parkeringspladsen, så kan jeg ikke lige se problemer.
Det er dog lidt svært at bedømme hvordan de påvirker den mulige
nedlægningsvinkel...

--
Kåre

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-07-06 14:45

Kåre Nejmann skrev den 16 jul 2006 i

> [...]
> parkeringspladsen, så kan jeg ikke lige se problemer.
> Det er dog lidt svært at bedømme hvordan de påvirker den mulige

Var lige på en lille turne´rundt til gutterne herhjemme og ønske go´ferie før
afgang til Tjekkiet - hvad kørestilling og rangering angår, der er der ingen
begrænsninger. Nedlægningsvinklen bliver lidt begrænset - sådan føles det i
hvert fald, men da V-Stromén er højbenet, og med konen bagpå vil der
alligevel ikke blive tale om nogen ekstremer .

Jeg fornemmer en god tryghed i at have noget vægt dernede når jeg kører, det
er lidt større villighed til at blive "i balance", man skal ikke være så
meget "over den".

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-07-06 08:23

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
>
> Der er fuld fartvind adgang som normalt til vand- og oliekøler - så
> er der noget der taler imod denne løsning?

Bliver det ikke temmelig varmt for de pakruller?

/jim