import af knallert 50 ccm
Fra : mn

Dato : 15-07-06 08:36

Hej kan man importere en knallert 50ccm fra eks tyskland og så bare få den
forsikret i et selskab eller der noget med afgift.
Hvad kræves der for at få den forsikret i dk.
Mikael

Fra : Hekto

Dato : 15-07-06 08:57

> Hej kan man importere en knallert 50ccm fra eks tyskland og så bare
> få den forsikret i et selskab eller der noget med afgift.
> Hvad kræves der for at få den forsikret i dk.
> Mikael

Ja, når det er en EU45 med certifikat.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : mn

Dato : 15-07-06 10:46

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> Ja, når det er en EU45 med certifikat.
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hej
Ja nu havde jeg tænkt på en 30 km knallert kan man bare hente en uden videre
?

Mikael

Fra : Hagar

Dato : 15-07-06 11:01

"mn" <mlvj@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Hej
> Ja nu havde jeg tænkt på en 30 km knallert kan man bare hente en uden

Jeg vil tro du skal en tur forbi tolden, så skal de nok fortælle dig hvad
der skal til.

Hagar

Fra : Hekto

Dato : 15-07-06 14:11

> Ja nu havde jeg tænkt på en 30 km knallert kan man bare hente en uden
> videre ?

Det tror jeg ikke går, for den skal typegodkendes.

Fra : Brian

Dato : 15-07-06 14:31

> Det tror jeg ikke går, for den skal typegodkendes.

Også hvis man henter en "kendt model"... det kan da ikke passe - men så
alligevel, det er jo DK vi bor i :)

Fra : mn

Dato : 15-07-06 14:42

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> Også hvis man henter en "kendt model"... det kan da ikke passe - men så
> alligevel, det er jo DK vi bor i :)
Ja nu var det en ældre honda dax jeg tænkte på, og den er jo type godkendt i
dk, og der skal vel ikke betales nogen afgift vel.
Men ok jeg ringer til told og skat,

Mikael

Fra : Brian

Dato : 15-07-06 15:42

> Ja nu var det en ældre honda dax jeg tænkte på, og den er jo type godkendt
> i dk, og der skal vel ikke betales nogen afgift vel.
> Men ok jeg ringer til told og skat,

"Don't get your hopes up..."

Fra : Ivar

Dato : 23-07-06 23:31

mn skrev:

> Ja nu var det en ældre honda dax jeg tænkte på, og den er jo type godkendt i
> dk, og der skal vel ikke betales nogen afgift vel.
> Men ok jeg ringer til told og skat,

De kan fortælle dig om du skal betale afgift (hvad jeg ikke mener at du
skal), men de kan ikke fortælle dig om den er lovlig at køre på.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : KubikH

Dato : 16-07-06 17:01

> Hej kan man importere en knallert 50ccm fra eks tyskland og så bare få den
> forsikret i et selskab eller der noget med afgift.
> Hvad kræves der for at få den forsikret i dk.
> Mikael

Hvis den er typegodkendt til 45 - 30 eller 25 km/t i EU, er det intet
problem.

Hvis den ikke er typegodkendt i DK, skal du have EU typegodkendelsen med, og
så syner du 45 eller 30 knallerten i en alm. synshal.
Her får du en attest på at den er begrænset, og denne skal medbringes
fremover under fremfarten i det danske land.
En 25 knallert (Mofa), kan man uden videre forsikre og tøffe rundt på i DK.
Her er et lille klip fra Fstyr.dk:

§ 9. En ikke-registreringspligtig knallert, der er EF-typegodkendt, kan
synes uden forudgående godkendelse på grundlag af en gyldig
EF-overensstemmelsesattest, der dokumenterer en konstruktivt bestemt
maksimal hastighed på højst 30 km i timen.

Stk. 2. Synsrapport, hvoraf det fremgår, at knallerten er
ikke-registreringspligtig, skal medbringes under kørsel med knallert
omfattet af stk. 1.

Ibrugtagning uden syn

§ 10. En ikke-registreringspligtig knallert, der er EF-typegodkendt, kan
tages i brug uden forudgående syn, hvis den er EF-typegodkendt med

1) en motoreffekt på højst 1 kW,

2) en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 25 km i timen og

3) pedaler.

Søg evt selv på: www.fstyr.dk

Mvh

Niels

Fra : Peter Andersen

Dato : 16-07-06 19:21

det kan du ikke,de har ikke samme love mht. typer på knallerter,ergo den kan
ikke
typegodkendes i DK

Noltus

Fra : KubikH

Dato : 17-07-06 20:58

"Peter Andersen" <peternoltus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> det kan du ikke,de har ikke samme love mht. typer på knallerter,ergo den
> [...]

Eu 45, og "Mofa" 25 kan, men jg tvivlr også på at man finder noget der
matcher en DK 30 knallert
Mvh
Niels