MSWord2003 + VBA?
Fra : Klaus H

Dato : 14-07-06 23:14

Hejsa.

Jeg har oprettet en skabelon og tilknyttet en UserForm1.
Hvordan får jeg denne form til at starte op når jeg åbner et nyt dokument,
baseret på omtalte skabelon.

Har læst hvad jeg kan finde i "Hjælp", men fatter åbenbart ikke syntaksen.

Er der en der kan give mig en virksom vejledning?

Klaus H

Fra : Leo Heuser

Dato : 15-07-06 07:51

"Klaus H" <hebs.ud@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har læst hvad jeg kan finde i "Hjælp", men fatter åbenbart ikke syntaksen.
>
> Er der en der kan give mig en virksom vejledning?

Hej Klaus

Her er én måde, du kan gøre det på:

1. Åbn skabelonen
2. Gå til VBA-editoren med <Alt><F11>
3. Find dit projekt i projektvinduet til venstre.
(Hvis det ikke er åbent brug <Ctrl>r)
4. Udvid "Microsoft Word Objects"
5. Dobbeltklik "ThisDocument"
6. Indsæt nedenstående sub i højre vindue.
7. Gå tilbage til skabelonen med <Alt><F11>,
gem den og luk den.

Næste gang du danner et nyt dokument baseret på
skabelonen, bliver userformen åbnet.

Private Sub Document_New()
UserForm1.Show
End Sub