Malersæt
Fra : Knud Gjøl

Dato : 14-07-06 22:29

For nogle år siden kunne man købe et malersæt der bestod af nogle håndtag
med aftagelige plydsagtige puder, man påstod at de malede væggene hurtigere
og at de ikke dryppede.

Er der nogen der ved om man kan købe dem idag, min datter vil gerne male
scenen i vores festsal og hun er ikke gode venner med en malerrulle.

--
Men venlig hilsen
KG

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-07-06 00:26

Knud Gjøl wrote:
> For nogle år siden kunne man købe et malersæt der bestod af nogle
> håndtag med aftagelige plydsagtige puder, man påstod at de malede
> væggene hurtigere og at de ikke dryppede.

Husker dem godt. Det er fis i en hornlygte. De kan ikke male tilnærmelsesvis
så hurtigt som en malerrulle. Og hvis man forsøger at øge hastigheden ved at
dyppe dybere i malingen, sviner de mindst lige så meget som rullen

> Er der nogen der ved om man kan købe dem idag, min datter vil gerne
> male scenen i vores festsal og hun er ikke gode venner med en
> malerrulle.

De kan vist stadig fås, men det er ikke ulejligheden værd. Det eneste de kan
bruges til - og kun hvis det er modellen med hjul langs den ene kant - er en
lettere beskæring til eks. loft. Personligt bruger jeg en pensel til den
slags og så rullen til de store flader.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kari Eiffert

Dato : 15-07-06 21:24

"Knud Gjøl" <knud@sig-hotel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der nogen der ved om man kan købe dem idag, min datter vil gerne male
> scenen i vores festsal og hun er ikke gode venner med en malerrulle.

Vi kan købe dem hos vores maler. Måske nok ikke lige det mærke, men
princippet er det samme.
Jeg sværger personligt til en malerrulle. "puderne" er alt for besværlige at
bruge, synes jeg. Vi skulle dyppe dem alt for tit. Men det var jo ikke det
der blev spurgt om

Mvh Kari