Nyheder fra HD. 2007 modeller fornys DRAST~
Fra : Per Jakobsen

Dato : 14-07-06 18:27

Saa skete der noget igen i Milwaukee

Lidt alt for spaendende nyheder Fra Harley Davidson

http://www.harley-davidson.com/CO/NEW/en/PressRelease_date.asp?locale=en_US&bmLocale=en_US&HDCWPSession=G3GhgZnRQkGTL8ykw8JWvt9pVgB1wxnnrTT5Wt7lmLCcVylysZ4P!-1789337985&id_in=962&dspmm=7&dspyy=2006&FROM=NEWS

Der bliver nok nogle pris reduktioner paa foer 2007 modellerne.

Per Jakobsen
Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)

Fra : Ronni

Dato : 14-07-06 21:42

Undskyld hvis jeg er ignorant, men hvori består det spændende?

"The limited-edition 50th Anniversary Sportster features special badging, a
traditional peanut fuel tank, and other classic components to commemorate
the 50th anniversary of the 1957 Sportster introduction. " <- Og lignende er
trods alt en begrænset nyhed?

Jeg prøver ikke at trolle, jeg vil oprigtigt gerne vide hvorfor jeg skulle
være ophidset :)
Jeg forstår ikke helt hvorfor de ikke bruger V-ROD motoren i flere modeller,
det er da et fremskridt der vil noget.

//Ronni

Fra : Jørgen Winther

Dato : 14-07-06 21:53

"Ronni" <rhessellund@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg forstår ikke helt hvorfor de ikke bruger V-ROD motoren i flere
> modeller, det er da et fremskridt der vil noget.

Der står da også noget om "twin cam" - dét lyder da smart :)

--
Jørgen
Triumph Sprint ST - uden peanut tank :))

Fra : Per Jakobsen

Dato : 14-07-06 22:21

Ronni wrote:

> [...]

> være ophidset :)
> Jeg forstår ikke helt hvorfor de ikke bruger V-ROD motoren i flere modeller,

Saa vidt jeg kan se kommer da der minimum 3 nye V-ROD modeller, samt alle
Softtail modellerne og Dyna faar std 96 cu motor istedet for 88. Fatboy
gennemgaar en major make over. Ja og saa kommer sportsteren. Det kan jeg
da ikke andet tyde som at der er en hel masse isaer i USA og maaske ogsaa
andre steder i Europa (hvor Harley ikke er brand beskattet) der vil skifte
deres MC'ere ud.

Per

Per

Fra : Richard

Dato : 15-07-06 12:12

Per Jakobsen wrote:

> [...]
> andre steder i Europa (hvor Harley ikke er brand beskattet) der vil skifte

Smag og behag som bekendt; for at løfte mine øjenbryn skulle HD lave noget
i stil med fx en XLCR og VR1000 i moderne - nutidig er nok et bedre ord
her - motor-, stel- og affjedringsteknik

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 15-07-06 12:14

Richard wrote:

> Smag og behag som bekendt; for at løfte mine øjenbryn skulle HD lave noget
> i stil med fx en XLCR og VR1000 i moderne - nutidig er nok et bedre ord
> her - motor-, stel- og affjedringsteknik

- nå ja eller en ditto XR750 Flattracker - den kan virkelig bygges flot
IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ronni

Dato : 16-07-06 08:19

Hej Per,

Er Harley beskattet hårdere end andre motorcykler?
Og tillad mig at spørge lidt dumt - har Harley'er traditionelt haft fem
gear?

Mht. vandkølet mod luftkølet, så synes jeg bestemt en touring maskine med
V-ROD motoren ville give temmelig meget mening.

Mvh.

Fra : Per Jakobsen

Dato : 16-07-06 09:46

Ronni wrote:

> [...]

> Mht. vandkølet mod luftkølet, så synes jeg bestemt en touring maskine med
> V-ROD motoren ville give temmelig meget mening.

Jeg tror ikke at Harley er mere beskattet end andre MC'ere i Danmark, men
da de har en pris der ligger over gennemsnittet fra fabrikken saa bliver
skatten derved ogsaa hoejere. Det betyder at i Danmark ville det nok blive
ganske usansynligt for mig at koebe en HD, en pris paa 329.155 dkr syntes
jeg er hamper. isaer mod de 120.000 dkr som den koster i Holland (hurra
for arbejds kraftens fri bavegelse inden for EU). Saa har jeg ogsaa hoert
at Told og skat naar de behandler sager hvor der er importeret brugt fra
udlandet i mange tilfaelde vurderer alt for hoejt paa afgiften med
begrundelsen at det jo er en Harley.Jeg vil da sige at jeg haaber at det
en dag blot vil vaere historie, og at Danmark vil faa priser paa MC'ere og
biler der ligger paa nivaeu med resten af EU, saaledes at det pludeselig
ikke er prisen (skatten) der afholder nogle fra at investere i deres
Droemme MC.

Til dit andet spoergsmaal, saa er 6 trin's gearkassen ny for deres 2007
modeller, undtaget for sportster og V-Rod modellerne de forbliver 5 trin.

Og saa afsluttende kan jeg sige at der gik mange rygter om at HD var/er
ved at udvikle en 'bagger' model med deres revolution motor, og at de
ogsaa skulle have en 'Police' model under udvikling med den samme motor.
Det er ren spekulation taget fra de forskellige forums der beskaeftiger
sig med V-rod.
(det bedste forum er V-rodforums.com)

Mvh

Fra : Hekto

Dato : 16-07-06 10:26

> Saa har jeg ogsaa hoert at Told og skat naar de behandler sager hvor
> der er importeret brugt fra udlandet i mange tilfaelde vurderer alt
> for hoejt paa afgiften med begrundelsen at det jo er en Harley

Ja, det gjorde de ihvertfald i det gamle system. HD, Ducati m.fl. blev
sat = liebhaveri, og så måtte det jo koste!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Thomas

Dato : 16-07-06 10:17

> Jeg tror ikke at Harley er mere beskattet end andre MC'ere i Danmark, men
> da de har en pris der ligger over gennemsnittet fra fabrikken saa bliver
> skatten derved ogsaa hoejere.

HD er ikke højere beskattet end andre - og du kan da få en HD til 160.000 i
Danmark. Det er vel ikke dyrere end andre tilsvarende japanske modeller? Her
kan vel kun kineserne være med på de billige priser. Det står jo Harley
Davidson (og den danske importør) frit for at nedsætte grundpriserne.
Forrige år faldt dollaren - men HD priser steg i Danmark..! Mon ikke HD har
sat den pris, de mener markedet kan bære? Antallet af danske HD har i alt
fald aldrig været større end nu.

> [...]
>koebe en HD, en pris paa 329.155 dkr syntes jeg er hamper. isaer mod de
>120.000 dkr som den koster i Holland (hurra for arbejds kraftens fri

Beskatning af køretøjer har ikke noget med "arbejdskraftens frie
bevægelighed" inden for EU. Prisen på motorcykler i Danmark er høj, men alt
er relativt. Huspriserne i Holland er jo meget høje - for selv små huse, så
alt er vel en prioritering. I købekraft er Danmark ikke så dårligt stillet i
forhold til Holland - og det er vel det, der er interessant.

> Saa har jeg ogsaa hoert at Told og skat naar de behandler sager hvor der
> er importeret brugt fra udlandet i mange tilfaelde vurderer alt for hoejt
> paa afgiften med begrundelsen at det jo er en Harley.

Det er vist historien om en fjer, der er blevet til fem høns. "Har hørt" er
ikke det samme som sandhed. Ca. værdiansættelsen af en importeret maskine
kan jo ses på Told.dk's hjemmeside. Så der er da ikke noget skjult her..

> [...]
> resten af EU, saaledes at det pludeselig ikke er prisen (skatten) der
> afholder nogle fra at investere i deres Droemme MC.

Tja - det ville da være dejligt, men pengene til drift af samfundet går jo
ikke ned, så billigere registreringsafgifter vil næsten helt sikkert
(politik er vel aldrig sikkert) føre til øgede afgifter et andet sted (road
prizing, dyrere benzin, tvungne eftersyn o.s.v. - du kan selv sætte
yderligere områder på).

> [...]
> ogsaa skulle have en 'Police' model under udvikling med den samme motor.
> Det er ren spekulation taget fra de forskellige forums der beskaeftiger

Rygter? Tja - jeg har hørt et rygte om, at Porche har købt Harley Davidson -
det er jo alligevel Porche, der udvikler de mest spændende og potente
motorer til firmaet.

> (det bedste forum er V-rodforums.com)

Det er der vel så flere meninger om...?

Fra : Hekto

Dato : 16-07-06 10:59

> [...]
> hørt" er ikke det samme som sandhed. Ca. værdiansættelsen af en
> importeret maskine kan jo ses på Told.dk's hjemmeside. Så der er da

T&S værdiansættelse er som vinden blæser.

Vi har fået vurderet to ens maskiner, dog iklædt samme tank, saddel og
pæastk. Surprise! Handelsprisen blev sat forskelligt!
På en Cagiva Elefant strålede en af 'eksperterne' hos T&S da han
genkendte ordet DUCATI på motoren. 'Ja, sådan en representerer jo en
vis værdi, uanset stand' er det direkte citat!
Ved afgiftsfastsættelse af en yderst sjældent importeret og solgt
maskine, kom standardbrevet med klamamsen: 'Handelspriser på udbudte
maskiner og hos forhandlere.' Baaaah ... når så man klagede fik man ret
i at sådan kunne det jo ike forholde sig; men prisen blev fastholdt, nu
bare UDEN dårlig forklaring!

Nej de skjuler ikke noget ... IKKE ENGANG DERES UVIDENHED!

Hva' var det du ville undskylde for T&S????

Fra : Harald Blaatand

Dato : 16-07-06 11:14

"Thomas" <t@pp.se.invalid> wrote in message
> ikke det samme som sandhed. Ca. værdiansættelsen af en importeret maskine
> kan jo ses på Told.dk's hjemmeside. Så der er da ikke noget skjult her.

><

Jeg ved ikke hvad det er de har gang i,jeg betalte 28.700 i afgift af en
1977 FLH 1200 ,og ca 10 år senere betalte min kammerat 40.000 i afgift for
en 1977 FX 1200 der burde være billigere fra ny,begge 2 blev importeret fra
USA.
Og det er ikke noget jeg har hørt,jeg afleverede pengene personligt i begge
tilfælde

Steen

Fra : Per Jakobsen

Dato : 16-07-06 11:16

Thomas wrote:

> [...]
> sat den pris, de mener markedet kan bære? Antallet af danske HD har i alt

Saa vidt jeg ved har DK en af de billigste grundpriser paa HD i Europa.

> Beskatning af køretøjer har ikke noget med "arbejdskraftens frie
> bevægelighed".

Det er rigtigt nok, men for mig betyder det at jeg kan koere en HD til
rimelige penge

> inden for EU. Prisen på motorcykler i Danmark er høj, men alt
> er relativt. Huspriserne i Holland er jo meget høje - for selv små huse, så
> alt er vel en prioritering.

Ikke korrekt, jeg kan faa en udemaerket raekkehus her for under 250.000
Euro, og Holland er mere en Amsterdam hvor priserne er hoejere.
I oejeblikket lejer jeg en bolig til 6500 kr incl forbrug, internet og TV,
Det er en stor 2 vaerelses paa 75 kvm 10 minutters gang fra centrum af en
stoerre by.

>I købekraft er Danmark ikke så dårligt stillet i

> forhold til Holland - og det er vel det, der er interessant.

Heller ikke korrekt varene er billigere her, kom selv og se , ja selv
en pakke cigaretter er 25% billigere.

> [...]
> kan jo ses på Told.dk's hjemmeside. Så der er da ikke noget skjult her..

jeg har ingen argumenter her, udover de verserende sager som Harley
Davidson klubben i Danmark har startet, jeg kender ikke til detaljerne i
disse, udover det faktum at jeg kan forestille mig at det er svaert at
finde en brugt HD uden at den har udstyr som ikke er originale i forhold
til standard, eller er meget ombygget, og det er vel der disputserne er.

> [...]
> (politik er vel aldrig sikkert) føre til øgede afgifter et andet sted (road
> prizing, dyrere benzin, tvungne eftersyn o.s.v. - du kan selv sætte

Yup indkraevning af skat fra Coca Cola, Macdonalds, og Nestle.

Jep der skal jo betales for al den administration der er i forbindelse med
koeretoejerne.Og lever DK ikke pt paa en eller anden suspekt dispensation
ifht koeretoejs afgiften, saa paa et tidspunkt vil stille krav til DK om
at faa nedsat de taarnhoeje afgifter paa koeretoejer. Om det ville ske
overnight, det tror jeg ikke da finanserings selskaber ville gaa bankerot.
Men jeg er overbevist om at der kommer en lov der goer det muligt hvis man
har boet og arbejdet i et andet EU land i en laengere periode at tage sine
koeretoejer med hjem som flyttegods.

[SNIP]

> Rygter? Tja - jeg har hørt et rygte om, at Porche har købt Harley Davidson -
> det er jo alligevel Porche, der udvikler de mest spændende og potente
> motorer til firmaet.

Helt enig her, Revolution motoren er potent.

> Det er der vel så flere meninger om...?

Jeg udtaler mig kun paa mine egne vejne i mine post's

Fra : Hekto

Dato : 16-07-06 11:58

> Yup indkraevning af skat fra Coca Cola, Macdonalds, og Nestle.

Hear! Hear! as they say ower there!

Ikke nok med vi skal betale dyrt for bemeldte firmaers varer, vi skal
også betale dem over skatten!

Fra : Thomas

Dato : 16-07-06 14:10

"Per Jakobsen" <per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det er en stor 2 vaerelses paa 75 kvm 10 minutters gang fra centrum af en

Danmark (København) er lige blevet nomineret som Europas billigste sted at
bo til leje. Kun Ankara i Tyrkiet kan være med der......

> Heller ikke korrekt varene er billigere her, kom selv og se , ja selv
> en pakke cigaretter er 25% billigere.

Til gengæld koster benzin 50 øre mere pr. liter end i Danmark. Og det er vel
heller ikke ueffent at bemærke, at Danmark har et højere
bruttonationalprodukt pr. indbygger end Holland:
http://www.globalis.dk/indicator_detail.cfm?country=DK&indicatorid=19 og
http://www.globalis.dk/indicator_detail.cfm?country=NL&indicatorid=19,
men OK. Efter skatter m.v. har en hollænder lidt mere ud af sine penge end
en dansker.
Samtidigt er arbejdsløsheden (marginalt) større i Holland
http://europa.eu.int/rapid/pressReleasesAction.do?reference=STAT/06/4&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en.

Og hvor vil jeg hen: Jo, Holland og Danmark har forskellige afgiftssatser og
indtjeningsvilkår, men i alt er resultatet næsten det samme for de to lande
(iøvrigt i klart den bedste ende i EU).

> [...]
> finde en brugt HD uden at den har udstyr som ikke er originale i forhold
> til standard, eller er meget ombygget, og det er vel der disputserne er.

Nu hører man jo også primært til problemerne. Ca. halvdelen af alle nye
motorcykler sidste år var importerede bruget cykler. Så et par verserende
sager er jo ikke meget statistik. Jeg kan på stående fod nævne fire sager,
hvor det faktisk blev billigere end først vurderet af Told (FJR 1300, Ducati
ST4, to gange Honda VFR).

> Yup indkraevning af skat fra Coca Cola, Macdonalds, og Nestle.

Det er finanspolitik - forslagene er jo allerede stillet af Enhedslisten,
men de har så vidt jeg ved ikke politisk flertal.

> Men jeg er overbevist om at der kommer en lov der goer det muligt hvis man
> har boet og arbejdet i et andet EU land i en laengere periode at tage sine
> koeretoejer med hjem som flyttegods.

Det vil jeg da sætte pris på, da mit job indebærer udstationeringer . Men
afgiftpolitik i EU er et nationalt ansvar - bare det ikke er
konkurrenceforvridende. Da Danmark ikke længere producerer motorcykler eller
biler, er vores afgiftssystem ikke konkurrenceforvridende - desværre....

/Ths

Fra : Hekto

Dato : 16-07-06 14:25

> [...]
> nævne fire sager, hvor det faktisk blev billigere end først vurderet
> af Told (FJR 1300, Ducati ST4, to gange Honda VFR).

.... og det mener du ikke tæller med i statistikken over at de ikke har
styr på det????

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-07-06 14:59

Thomas skrev den 16 jul 2006 i news:8Vqug.62$Cn2.35@news.get2net.dk:

klip

klip

Lidt mere statistik, der placerer Danmark bedre end "EU-regionen"
http://www.economist.com/markets/bigmac/displayStory.cfm?story_id=5389856
Og ja: BigMacIndexet holder, selv de mest grundige beregninger viser de samme
tendenser.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Per Jakobsen

Dato : 16-07-06 15:29

Thomas wrote:

[SNIP]

> [...]
> biler, er vores afgiftssystem ikke konkurrenceforvridende - desværre....

Det er ikke den konkurrenceforvridende del af EU aftalen det ville
henhoere under, men Arbejdskraftens fri bevaegelighed inden for EU. Den
virker jo godt nok fra DK til de andre EU lande, men ikke omvendt, da DK's
afgifts barriere sikre at kvalificerede arbejdskraft ikke kan flytte til
DK, alle de andre EU lande betragter mc/biler som alm flyttegods som kan
flyttes afgifts og momsfrit.

Fra : Thomas

Dato : 16-07-06 16:20

> [...]
> afgifts barriere sikre at kvalificerede arbejdskraft ikke kan flytte til
> DK, alle de andre EU lande betragter mc/biler som alm flyttegods som kan

Jo, hvis du har ejet bilen i et år http://www.fstyr.dk/sw23151.asp eller
http://www.skat.dk/display.aspx?oID=134398&vID=200697&indhold=1 Desværre har
Danmark tilsyneladende lov til afgifterne jf.
http://www.europa-kommissionen.dk/presse/europa/juni2004/bilafgifter/, idet
en østrisk sag danner præcedens.

Men skal vi ikke stoppe her? Vi kan jo stemme på de politikere, vi tror vil
ændre forholdene ved næste valg. Vi to kan vel ikke ændre noget.

/Ths.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 15-07-06 13:59

"Ronni" <rhessellund@gmail.com> wrote in message
> [...]
> vand på maskinen,jeg har intet imod V.Rod,men syntes også at det er en god
> ide ikke at blande Softail og Revolution maskinen sammen .

Mvh Steen

Fra : Per Jakobsen

Dato : 15-07-06 16:57

Harald Blaatand wrote:

[SNIP]

> Mvh Steen

Jeg syntes at de har ramt noget med Night rod special edition, den ser
godt nok flot ud, men selv om at jeg selv koerer V-ROD, kan jeg ikke helt
lade vaere med at taenke paaat de maa have kigget godt paa Yamaha Warrior
naar jeg ser bilderene.

Jeg ogsaa de har ramt noget med den ny 96 cu motor paa softail modellerne,
specielt fatboy 2007 modellen er flot.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 15-07-06 17:23

> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501
>

>Jeg må kigge på den Night rod special edition ved lejlighed!
Jeg havde/har en 2000 Softail Standard med 88" twincam B motor i Japan,den
var jeg helt tilfreds med,efter at den fik lov til at trække vejret og komme
af med det igen!
Jeg testede også en V-Rod og en Fat Boy i Hiroshima,de kørte fint,men ikke
lige min stil ..

Mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-06 10:21

Per Jakobsen skrev i meddelelsen ...

> [...]
>lade vaere med at taenke paaat de maa have kigget godt paa Yamaha Warrior

Hæ, ja det skulle jo komme, Harley "kopierer" kopien Design er en
sjov en

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr