opmærkning af boldbane på græs
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-07-06 15:18

Hej

Er der nogen der ved hvor man kan få noget hvidt spray til
at opmærke bane med til badminton etc. Tress sælger dem til
700 kroner for 10 stk. men det er nok lige i overkanten til
en gang havebold :)

Er der nogen der har erfaring med andre måder at gøre det på?
Diverse snore er jo udelukket af hensyn til snublefaren...

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Max

Dato : 14-07-06 15:27

Hej Lars

> Er der nogen der har erfaring med andre måder at gøre det på?
> Diverse snore er jo udelukket af hensyn til snublefaren...

Rundt omkring bruges der også gasbrændere til formålet, de
svider lige græsset så der bliver en gul stribe der holder
et stykke tid.

http://www.bp.com/modularhome.do?categoryId=4000&contentId=7001991

Mvh Max

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-07-06 18:28

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:44b7a92c$0$84015
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Rundt omkring bruges der også gasbrændere til formålet, de
> svider lige græsset så der bliver en gul stribe der holder
> et stykke tid.

smart nok - men på denne årstid og med en grund med træer og græs
overalt tør jeg ikke sådan noget :)

Ellers tak for forslaget

/hilsner

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-07-06 17:31

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring med andre måder at gøre det på?
> Diverse snore er jo udelukket af hensyn til snublefaren...

I de gode gamle dage brugte man kalk. Altså flydende. Det blev hældt i en
maskine, som så via nogle hjul fik det ned på græsset.
Hvad med at drysse noget tørt kalt ud i nogle striber og så evt. vande let
ovenpå for at få det til at blive liggende?
Hilsen Matthias

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-07-06 18:29

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> wrote in

> I de gode gamle dage brugte man kalk. Altså flydende. Det blev hældt i
> en maskine, som så via nogle hjul fik det ned på græsset.

Kan jeg godt huske fra min folkeskoletid :)

> Hvad med at drysse noget tørt kalt ud i nogle striber og så evt. vande
> let ovenpå for at få det til at blive liggende?

Det var da værd at prøve - smutter til byggemarkedet og køber noget
kalk :)

Takker

/hilsner