Hvad vejer en gs500 og hvorfor ?
Fra : Jim Andersen

Dato : 14-07-06 13:15

Suzuki GS500 der jo mest har ændret sig kosmetisk i lang tid, vejede i fx
92, 169 kg, ifølge mc-revyen.
I 2003 siger revyen 173. Hvad har ændret sig ?
I dag vejer den 180 (ifølge C Reinhardt). Ifølge Revyen er det F modellen
(altå med kåbe) der vejer 180.

Nogen der véd hvad der er op og ned ?

/jim

Fra : André S Hansen

Dato : 14-07-06 16:42

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> I 2003 siger revyen 173. Hvad har ændret sig ?
> I dag vejer den 180 (ifølge C Reinhardt). Ifølge Revyen er det F modellen

Der er kommet 3 liter, mere benz i tanken , og kåben må da også veje noget,
og olie køler, og slanger, kan ellers ikke komme i tanke, om mere de har
lavet.

læste vist noget om stel, var blevet tungere her.

http://www.survivalskills.clara.net/er5_vs_gs500.htm

André S Hansen
GS500E

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-07-06 07:53

André S Hansen wrote:
> "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Der er kommet 3 liter, mere benz i tanken

Det burde ikke ændre på tørvægten.

> og kåben må da også veje noget

Ja... og jeg prøvede sådan set at se om jeg kunne "regne bagud" og på den
måde finde ud af hvad en kåbe vejede

> , og olie køler, og slanger, kan ellers ikke komme i tanke, om
> mere de har lavet.
>
> læste vist noget om stel, var blevet tungere her.
>
> http://www.survivalskills.clara.net/er5_vs_gs500.htm

Ja, det var den artikel der fik mig til at undres.

/jim

Fra : Armand

Dato : 15-07-06 17:09

Jim Andersen skrev:
> [...]
> I 2003 siger revyen 173. Hvad har ændret sig ?
> I dag vejer den 180 (ifølge C Reinhardt). Ifølge Revyen er det F modellen

Når det kommer til sådanne detaljer, skal man ikke lægge for megen vægt
i MC-Revy's opgivelser, som ofte svinger mellem tør og våd -opgivelser
ligesom at spec's opgives som vinden blæser uden at blive modsagt og
derved rettet :-|
F.eks. var det en forkert motorcykel der var afbilledet(!) som GPZ900R
over en årrække på 3-4 år :-|

Men André kommer da med flere gode input omkring vægtforskelle, så det
er ikke utænkeligt at vægten frem for alt er steget gennem årene

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-07-06 08:05

Armand wrote:

> [...]
> vægt i MC-Revy's opgivelser, som ofte svinger mellem tør og våd
> -opgivelser ligesom at spec's opgives som vinden blæser uden at blive

Ser ud til at Reinhardt ikke er meget bedre... Fandt deres on-line katalog.
En tør nøgen GS vejer ifølge dén, 174 kg (den er jo også blevet sortlakeret
siden 2003, så 1 kg maling passer vist meget godt). En Kåbeversion vejer
180.

/jim

Fra : Asger

Dato : 18-07-06 04:33

Jim Andersen wrote:

> [...]
> siden 2003, så 1 kg maling passer vist meget godt). En Kåbeversion vejer

Vejer sort maling mere end soelvfarvet ???

Asger

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-07-06 06:34

Asger wrote:

> Vejer sort maling mere end soelvfarvet ???

Hvorfor tror du det hedder et sort hul? Den sorte absorberer alt lys -
og det vejer jo også noget.

--
vh
Torben - "le trou noir" TDM900

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-07-06 08:30

Asger wrote:

> Vejer sort maling mere end soelvfarvet ???

Lur mig om ikke de bare "gør som de plejer" og evt også bruger af lageret,
og så bare giver "de nye" et skvæt sort maling ovenpå.

Er der nogen herinde der har fået ridset deres styr ? Er der krom nedenunder
som på de gamle styr ?

/jim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-07-06 12:22

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Hvorfor tror du det hedder et sort hul? Den sorte absorberer alt lys
> - og det vejer jo også noget.

*ROFLMAO*
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R