Mac'er med skrivbart DVD-drev
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 11-01-01 07:38

Set på Politikens internet-brev:
APPLE RYKKER IGEN
Apple rykker igen med en række multimedia-maskiner med helt nye
muligheder. Således leveres topmodellerne med et særligt SuperDrive,
der både kan læse og skrive dvd-skiver. Det blev afsløret ved den
årlige Macworld Expo i San Francisco, hvor Apples skaber og leder Steve
Jobs atter en gang blev hyldet som den store frelser. Interessen
samledes især omkring de tre topmodeller, som bliver et sandt
multimedie-inferno, hvor man med det medfølgende multimedie-program,
iDVD, kan skabe og redigere sine egne dvd'er, som kan afspilles i alle
dvd-drev. Desværre kommer selv den billigste af topmodellerne nok til
at koste i omegnen af 25.000 kroner herhjemme. Også et par nye bærbare
blev præsenteret, bl.a. en supertynd og 2,5 kg let iBook i titanium-
kabinet.

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 11-01-01 08:29

In article <1en27nm.1d7561xf2zbvkN%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> [...]
> muligheder. Således leveres topmodellerne med et særligt SuperDrive,
> der både kan læse og skrive dvd-skiver. Det blev afsløret ved den

Så JyllandsPosten i dag - det er godt nok skuffende læsning, deres
skribent har ikke fattet noget som helst, men lirer af på rygraden
"karismatiske Steve Jobs, krise, flere MHz, ny bærbar". Og slutter af
med at i øvrigt kommer Mac OS X.

Derimod bruges der flere sider på en analyse af X-Box fra Microsoft.

//Peter

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 11-01-01 18:35

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> [...]
> med at i øvrigt kommer Mac OS X.
>
> Derimod bruges der flere sider på en analyse af X-Box fra Microsoft.

Mærkværdigt - et produkt, som ikke eksisterer, og som Microsoft kun kan
få firmaer til at udvikle til ved at KØBE dem får højere prioritet i
spalterne end et vigtigt (omend lille) computerfirma, som et industriens
innovative spydspids. Skuffende dækker ikke...

Then again, Politiken har ikke haft meget Mac-tolerance siden Grünbaum
røg ud. :(

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 11-01-01 19:14

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> [...]
> dvd-drev. Desværre kommer selv den billigste af topmodellerne nok til
> at koste i omegnen af 25.000 kroner herhjemme.

Det er lige 4000 over den faktiske pris... :/

Også et par nye bærbare
> blev præsenteret, bl.a. en supertynd og 2,5 kg let iBook i titanium-
> kabinet.

Wow, fed og detaljeret omtale! :/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-01 21:42

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Det er lige 4000 over den faktiske pris... :/

Nu nævnes der "tre" om mig bekendt koster nummer tre 25000, med den
billigste Apple skærm koster nummer fire også 25000, så tallene kan ikke
siges at være helt forkerte, slet ikke i en verden hvor PC'ere altid
sælges med skærm (læg mærke til at i Politikkens test af computere er
der stort set _altid_ inkluderet skærm)... Se det var en gang
flueknepperi, men det var dit indlæg sådan set også. Og hvis der skulle
kneppes videre på den, er det værd at nævne at den eneste model der rent
faktisk om et par måneder kan leveres med iDVD og Superdrive koster den
nette sum af 38737,5kr incl moms ex skærm - Alt i alt er Politikken vel
ikke helt uvenlig over for Apple, når de angiver at man kan skabe og
redigere sine egne dvd'er DVD film på en Apple computer til 25000kr

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 12-01-01 10:40

reippuert@mac.com,Ny-Internet writes:
>--
>Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen
>
>Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
>grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #€#&*

Hvad går den bestilling så ud på?)

Ja, man behøver jo ikke sige noget grimt om Marianne Jelved.

Men kan man finde noget pænt at sige???

Hilsen Hanne

Fra : Carsten Matzon

Dato : 12-01-01 12:17

On Fri, 12 Jan 2001 10:39:53 +0100, Hanne Hertzog wrote
(in message <fc.0073fb6b02cb9fc93b9aca006a8bc742.2cba088@net.dialog.dk>):

> Men kan man finde noget pænt at sige???

Tjah at hun ryger ud sammen med regeringen til næste valg??

Mvh

Carsten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 12:53

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hvad går den bestilling så ud på?)
>

> Ja, man behøver jo ikke sige noget grimt om Marianne Jelved.
>

> Men kan man finde noget pænt at sige???

Så, så!