FIFA WC Germany - anmeldelse
Fra : Kim2000

Dato : 13-07-06 23:51

En anmeldelse af dette spil, som jeg kun lige akkurat at få inden VM var
slut.

Der er i hvert fald ikke sparet på tingene 127 landshold og 12
fotorealistisk VM-stadions og masser af valgmuligheder. Der er VM, mulighed
for at komme på træningsbanen og så kan man øve straffespark. Derudover er
der kommet en Global Challenges til. Det sidste er helt nyt, man kastes ind
i en bestemt kamp, for at nå et bestemt resultat, fx at vende Frankrigs 2-0
nederlag til Danmark i 2002 til fransk sejr. Det er sjovt nok, men det er
lidt kikset at det så ikke er de rigtige spillere fra dengang man spiller
med. Det virker lidt kikset at spille uden Schmeichel i 2002.

Nyt styresystem

Realismen er også virkelig kommet i top. Man har implementeret et nyt
afslutningssystem, der tager højde for spillernes evner, styrke, position og
størrelse under skud- og hovedstødsforsøg. Det gør det meget realistisk, men
også vanvittig svært. Jeg synes ellers det er svært nok i forvejen, også med
en joypad i hånden, og det er næsten et must for at være med.

Pæn grafik og god lyd

Grafikken er blevet bedre både med hensyn til menuer, bannerreklamer,
stadions, men det er dog ikke voldsomt, og ser man i forhold til
konsollerne. så vil man opdage at grafikken er ikke meget bedre end det. Det
er ikke godt nok. Det hele er selvfølgelig flot, men man burde kunne
forvente mere. Lydsiden er helt i top, kommentatorerne er gode og
afvekslende og musikken er ligeledes fin, så generelt ingen klagepunkter på
det område.

Urimelig svært

Tempoet har også fået hak opad, og det er efter min mening noget skidt, for
ligeså snart vi kommer op på de lidt højere sværhedsgrader er computeren
urimelig svær at spille mod. Omvendt er den urimelig let på de lavere
sværhedsgrader. FIFA WC06 lider dermed af den samme fejl som det altid har
gjort, der er for stort et spring mellem sværheds-graderne.

Jeg havde allerede FIFA 2004 og egentlig synes jeg ikke jeg får ret meget
nyt for pengene, så set i bakspejlet så var dette spil lidt spild af penge.
Man får ikke rigtig nok.

Mvh
Kim
--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.