underligt problem: malertape sidder fast p~
Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 13-07-06 18:41

Jeg har malet min nye udendørstrappe med linolie (grund plus tre
gange oveni), hvilket har betydet at malertape har siddet uden for i en
1½ uge i regn og sol.
Da jeg så pillede maler tapet af, sad masser af "klisteret" fast på
træet - og det er lidt kompliceret af, at træet er rillet (5 mm). -
Det er indtil videre ubehandlet lærketræ, så er der noget jeg kan
bruge for at få det let af ---- rensebenzin, sprit ect. uden at det
går ud over træet ??

Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-07-06 18:49

<peter_dinesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> træet - og det er lidt kompliceret af, at træet er rillet (5 mm). -
> Det er indtil videre ubehandlet lærketræ, så er der noget jeg kan

En anden gang skal du huske at pille tapen af inden max 48 timer. Mindre
hvis det får sol. Det står også på pakken hvis man køber tesa tape.

Men prøv med sprit et sted det ikke ses. Så er det bare at gå igang hvis der
ikke sker noget.

- Martin

Fra : Max

Dato : 13-07-06 19:36

Hej Peter

> bruge for at få det let af ---- rensebenzin, sprit ect. uden at det
> går ud over træet ??

Rensebenzin skulle kunne gøre det, men prøv først et knapt så
synligt sted. Dit problem er forøvrigt at UV-strålingen fra solen
får limen på dit malertape til at hærde så den bliver hængende
tilbage på træet. Problemet løses ved at købe specielt malertape
der er UV-bestandig, det bruges meget til vinduer og kan købes
hos farvehandleren eller i byggemarkedet.

Mvh Max

Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 13-07-06 20:01

Tak for svarene - et stk. erfaring rigere
Peter

Fra : MK

Dato : 13-07-06 20:54

> et stk. erfaring rigere

Jep, jeg har prøvet det samme blot på alle husets vinduer. De skulle
males flere gange, hvorfor vi lodt malertapen sidde i hele perioden.
Det var et helvede at fjerne fra glasset efterfølgende :-/

Fra : Max

Dato : 13-07-06 20:58

Hej

> Det var et helvede at fjerne fra glasset efterfølgende :-/

Et blad fra en stor knæk-af-kniv gør underværker, eller
sådan en man bruger til at skrabe glaskeramiske
kogeplader med.

Mvh Max